אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 11280-09-14

ת"ק 11280-09-14

תאריך פרסום : 19/05/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
11280-09-14
05/05/2015
בפני הרשם:
אורן כרמלי

- נגד -
תובעים:
1. מורן שאשא
2. כדורי-דורי שאשא

נתבעת:
הרדור ארונות הזזה
פסק דין

1.התובעים רכשו מאת הנתבעת חדר ארונות שהותקן בנישה בביתם, הכולל יחידות מדפים צמודות לקיר וכן דלת הזזה הסוגרת אותה נישה.

לטענתם, התקנת דלת ההזזה היתה לקויה באופן שדלתות ההזזה אינן מאוזנות – לא בעת פתיחתן ולא בעת סגירתן.

2.נציג הנתבעת, מר וינרב הודה בבית המשפט כי בדיקתו ובדיקת מי מטעמו את הדלתות אכן העלתה כי לאחר התקנתן הדלתות אינן מאוזנות. ואולם, לשיטתו, אם יאפשרו התובעים להרים את מרכז המסילה של הדלתות במספר מילימטרים נוספים, הוא סבור שיהיה בכך כדי לאזן את הדלתות.

3.התובעים מתנגדים להרמה נוספת של מסילת הדלתות. לטענת התובעת ביקשה התקנה של המסילה בגובה "0" ביחס לחיפוי הפרקט המותקן באותו חדר וזאת מאחר שבתוך מתחם חדר הארונות שבנתה עבורם הנתבעת נמצאית גם הכניסה לחדר רחצה, וכי לתובעים ילדים קטינים שעלולים בריצתם באותו מקום להיתקל במסילת דלתות ההזזה וליפול. משום כך מסרבת התובעת לכל פתרון של הרמה נוספת של המסילה. לדבריה, הבהירה את הדברים לנתבעת בעת הזמנת חדר הארונות וכי בסופו של דבר התפשרה עם התקנה של המסילה באופן שאינו ממש בקו "0" ביחס לחיפוי הפרקט. ואולם, היא אינה מסכימה להגבהה נוספת שתיצור מכשול גדול יותר במעבר לתוך אותו חלק של הבית.

4.בית המשפט הנחה את הצדדים לקיים פגישה בבית התובעים בנוכחות נציגי הנתבעת כדי למצוא פתרון הולם לבעייה. בית המשפט הנחה את הצדדים לקיים את הפגישה בשעות החשכה כדי שיוכלו לצלם את הדלתות ולהוכיח בעזרת האור המשתקף את מידת אי-האיזון של הדלתות. לדברי מר וינרב לא הצליח לתאם עם התובעים מועד לביקור בשעות אחה"צ ולפיכך לא התקיימה הפגישה. יש לראות בכך ויתור של הנתבעת לנסות ולמצוא פתרון הולם לבעייה.

בנסיבות אלה אין מנוס אלא ליתן פסק דין.

5.על-פי הוראת תקנה 15(ב) לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), תשל"ז-1976, משמדובר בתובענה בהליך של תביעות קטנות, יהיה פסק הדין מנומק באופן תמציתי.

6.בהתאם לתמונות שהציגו התובעים בפניי- תמונות שחלקן צולמו בתאורה מלאה וחלקן בשעות החשיכה, אני מוצא שדלתות חדר הארונות אינן מאוזנות כלל כשהן סגורות – לא כשדלת 'ימין על שמאל' ולא כשדלת 'שמאל על ימין'. הדלתות אף אינן מאוזנות כשהן פתוחות וכי ניכר שהן עקומות באופן משמעותי (ראו בתמונות שצורפו לתיק בית המשפט). המסקנה היא שיש איפוא פגם במוצר וזאת באופן שאינו תואם למוצר שהוזמן מאת הנתבעת (התמונות סומנו ת/1 במהלך כתיבת פסק הדין)

זאת ועוד, מר וינרב הודה בבית המשפט כי במצב הקיים לא ניתן למעשה לאזן את הדלתות, אלא בדרך של הרמת המסילה (עמ' 2, ש' 2 לפרוט' הדיון מיום 8/2/15).

7.אני מקבל טענת התובעת כטענה סבירה שאינה מעוניינת בהרמה נוספת של המסילה כדי שלא ליצור מכשול בפני ילדיה הקטינים, בייחוד לאחר שהבהירה דרישתה לנתבעת. לאור נסיונה של הנתבעת בייצור חדרי ארונות והתקנתם על פרקט, שיתכן כי אינו מפולס, הרי שהיה באחריותה של הנתבעת להזהיר את התובעים בעת רכישת חדר הארונות או במועד לקיחת המידות בבית התובעים, כי ייתכן שלא תוכל לעמוד בדרישתם למסילה בגובה "0" וכי תידרש הרמה של המסילה לצורך איזון דלתות ההזזה. ככל שהיתה הנתבעת מתריעה בפני התובעים – טרם הרכישה – הרי ככל שהיו התובעים מחליטים בכל זאת לרכוש את המוצר, לא היו יכולים לטעון כלפי הנתבעת לחוסר התאמה או להתקנה שגררה תוצאה לקוייה כפי שקיימת היום. לחילופין יכלו התובעים להסכים מראש לתניה מצד הנתבעת כי ייתכן שתידרש הרמה של 4 מ"מ במרכז המסילה לצורך איזון הדלתות. ואולם, משלא עשתה כן הנתבעת, הרי שהאחריות עליה לספק את המוצר כשהוא תקין ותואם את שהוזמן בידי התובעים-הלקוחות. הנתבעת לא עמדה בהתחייבותה החוזית לעשות כן.

8.בנסיבות אלה, ומשבחרה הנתבעת שלא לנסות למצוא פתרון הולם שישביע את רצון התובעים; וזאת למרות שבית המשפט איפשר לה לעשות כן, לאחר הדיון הראשון שהתקיים, אין מנוס מלקבוע שהמוצר שסופק למעשה אינו מוצר תקין והנתבעת אף אינה מסוגלת לתקנו, תוך התאמה לדרישת התובעים-הלקוחות.

9.יוער כי משמדובר במוצר שאינו תקין, שעה שאין מחלוקת שהליקוי באיזון הדלתות התגלה מייד עם סיום התקנת חדר הארונות, הרי שהעובדה שמדובר במוצר שהוא בהזמנה מיוחדת ובמידות מיוחדות אינה רלוונטית לגבי זכותם של התובעים לדרוש אספקת מוצר תקין ואין בה כדי לשלול מהם הזכות לדרוש ביטול העסקה והשבת הכספים ששולמו, משהנתבעת אינה מסוגלת לספק מוצר תקין בהתאם להזמנה שבוצעה.

התוצאה:

10.אשר על כן אני מורה על ביטול העסקה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ