מדובר כאמור בשרשרת פרסומים המטילים דופי בתובעת ומייחסים לה ביצוע עבירות, נטילת שכר שלא כדין, הזנחת עבודתה, תוך שהנתבעת מגדילה ומוסיפה כי התובעת אף צפויה להיענש. מובן כי יש בדברים אלה כדי להטיל רפש בתובעת וכי הם פוגעים בשמה הטוב.
הפרסומים נעשו במסגרת הרשת החברתית, כאשר מרביתם ממוענים לכאורה לבעלה של התובעת, אך למעשה חשופים ונגישים לכלל חברי קבוצת הפייסבוק (למעט פרסום אחד אשר נכתב באופן פרטי לבעלה של התובעת). הדברים שאותם כתבה הנתבעת, ואשר אין חולק על עצם כתיבתם על ידי הנתבעת, נכתבו ביחס לתובעת והיו מיועדים לצפיית אנשים נוספים זולתה. זאת, לרבות הפרסום אשר מוען לבעלה של התובעת באופן פרטי ואשר יועד גם הוא "לאדם אחר זולת הנפגע". משכך, ברי כי מדובר בפרסומים על פי הגדרת החוק.
בהקשר זה ניתן להפנות לדברי כב' השופטת גולן-תבורי בתמ"ש 17772-01-10 פלוני נ' אלמונית (פורסם במאגרים, 11/11/13) בפסקה 36 בפסק הדין, בעניין פרסומים ברשת הפייסבוק. הדברים שנקבעו שם מתאימים גם לענייננו:
"בעת שאדם כותב את הודעתו בדף הפייסבוק, הרי הוא - לכאורה - עם עצמו בלבד, בין אם בביתו, בין אם על ספסל בגינה עם המחשב הנייד, ובין אם באמצעות הטלפון הנייד החכם אשר בידו. אלא שתחושת ה'לבד' הינה רק לכאורית, בפועל אין הדבר כך. מרגע שנכתבת ההודעה ונשלחת, הרי היא יוצאת מרשות הפרט לרשות הרבים...".
נתתי דעתי לקביעות כב' השופט אליעזר ריבלין ברע"א 444/07, רמי מור נ. ברק אי.טי.סי (1995) החברה לשירותי בזק בינלאומיים בע"מ (פורסם ביום 25.3.10 – ההדגשות לא במקור) -
"... ריבוי התגוביות באופן שלעיתים קרובות הפרסום המשמיץ נבלע בהמון... - כל אלה עשויים לעיתים תכופות לייתר את הצורך האמתי בקיומה של תביעות לשון הרע, ואף להפוך את טענות הנפגע ל"זוטי דברים".
לאחר בדיקה הרי אין לומר כי האמירות השיטתיות של הנתבעת היו בגדר 'תגובות הנבלעות בהמון' ובוודאי אין בהם משום "זוטי דברים". אמירות חוזרות ונשנות המכוונות באופן ממוקד אל התובעת והמאשימות אותה בעבירות פליליות אך מצטרפות לאמירות אחרות ומקבלות משקל שבוודאי אינו משום זוטי דברים.
בשולי הדברים ובמלוא הכבוד, אפנה אל דברי כב' השופט יצחק כהן אשר התייחס בע"א (חי') 62613-09-16 מרדכי (מוטי) מרקוס נ' אמיר בוהדנה, לשאלת האם הפרסום באינטרנט אכן "נבלע בקולות ההמון" וקבע כך:
"בית משפט קמא קבע, כי מדובר בפרסום חולף שנבלע בקולות ההמון. עם כל הכבוד, אין דרך לקבוע מי מהציבור המכיר את המערער - לרבות שכניו, לקוחותיו, ההורים של החברים של ילדיו, ועוד - אשר זוהה על ידי המשיב בשמו, בתפקידו ובמקום עבודתו, צרב את הדברים בזיכרונו. ראשית, הפרסום ברשת האינטרנט, אינו חולף יותר או חולף פחות מאשר כל פרסום אחר. שנית, אין אפשרות אמיתית לדעת, עד כמה "קולות ההמון" הבליעו את הפרסום. מה שברור הוא, שהמערער בוודאי נצרב, והוא נושא את העלבון, ולדעתי זכאי הוא לפיצוי"
לסיכום כל האמור לעיל הרי ברי כי הדברים שאותם פרסמה הנתבעת ברשת החברתית "פייסבוק", בהזדמנויות השונות, אכן מהווים פרסום "לשון הרע" בגנותה של התובעת.