אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 21738-04-14 מסרי נ' סובחיה מסרי ז"ל ואח'

ת"א 21738-04-14 מסרי נ' סובחיה מסרי ז"ל ואח'

תאריך פרסום : 21/12/2015 | גרסת הדפסה

ת"א
בית המשפט המחוזי נצרת
21738-04-14
02/12/2015
בפני השופט:
ערפאת טאהא

- נגד -
התובע:
סובחי מסרי
הנתבעים:
1. עז' המנוחה סובחיה מסרי ז"ל
2. סברי פאח'ורי
3. עז' המנוחה חוריה אבו תאיה ז"ל
4. נביל הוארי
5. פקרי הוארי
6. סועאד שחברי
7. עזמי הוארי ז"ל (המנוח)
8. וליד הוארי ז"ל (המנוח)
9. נבילה הוארי ז"ל (המנוח)
10. ויקטור אבו תאיה
11. סעיד הוארי
12. גולני אבו תאיה
13. פח'ריה זועבי
14. עז' המנוחה ח'יריה חסונה ז"ל
15. סאאב מוסא חסונה
16. מאלק מוסא חסונה
17. עבד חסונה
18. עלאא חסונה
19. שהאב חסונה
20. מנאל עיסוי
21. וסילה נאסיף
22. סוזאן ג'מל
23. דינא מוקבל
24. גאדה חסונה
25. עאישה חסונה
26. ח'אתם מסרי
27. תגריד מוקבל
28. רשם מקרקעין (פורמלי)

פסק דין
 

 

  1. בהחלטה מיום 27.07.15 קבעתי, כי בהתאם לסעיפים 121 – 122 לחוק הירושה, תשכ"ה – 1965 יש לצרף צו ירושה או צו קיום צוואה או צו מנהל עיזבון של המנוחות סובחיה מסרי ז"ל, חוריה אבו תאיה ז"ל ו – ח'יריה חסונה ז"ל (שלושתן יחד להלן: "המנוחות"), וכי בהיעדר צווים כאמור, לא ניתן להסתפק בתביעה נגד יורשים פוטנציאליים בלבד, ולא ניתן ליתן פסק דין נגד הנתבעים בהסתמך על טענת התובע, כי הוא מכיר את המנוחות אשר הנן דודותיו, וכי הוא מכיר את כל יורשי המנוחות, אשר יודעים על התביעה ולא הביעו כל התנגדות למתן פסק הדין המבוקש.

     

  2. בהחלטה האמורה הוריתי לתובע לצרף את הצווים האמורים לעיל תוך 90 ימים, אחרת אורה על מחיקת התביעה. התובע לא קיים אחר האמור בהחלטה על אף שחלף המועד שנקבע בה, ובהודעה מטעמו נטען, כי לא הוצאו צווי ירושה או קיום צוואה למנוחות, והתובע חזר וטען כי הוא מכיר את כל יורשי המנוחות, וכי אין להם התנגדות למתן פסק הדין כמבוקש. כאמור בהחלטה מיום 27.07.15, בהיעדר צווי ירושה או קיום צוואה, או מינוי מנהל עיזבון לעיזבון המנוחות, לא ניתן ליתן פסק דין נגד יורשים פוטנציאליים בלבד. גם אם לא הוצאו צווי ירושה או קיום צוואה על ידי יורשי המנוחות כנטען על ידי התובע, אין מניעה, כי התובע, הטוען לזכויות בנכסי עיזבונות המנוחות, יפעיל את מנגנון דיני הירושה הקבועים בחוק הירושה התשכ"ה - 1965, כמי ש"מעונין בדבר" (ר' בעניין זה דב' כב' הש' שמגר בע"א 110/89 הכונס הרשמי כמפרק בנק צפון אמריקה נ' ישראל גלבוע פ"מ מו(3) 638.

     

  3. אשר על כן, ומשלא קיים התובע את האמור בהחלטה מיום 27.07.15 הנני מורה על מחיקת התביעה, שכן נבצר מבית המשפט לדון בתביעה כפי שהוגשה.

     

  4. אין צו להוצאות.

     

    המזכירות תמציא לתובע העתק מפסק הדין ותסגור את התיק.

     

     

    ניתן היום, ד' טבת תשע"ו, 16 דצמבר 2015, בהעדר הצדדים.

     

    Picture 1

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ