חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

תא"מ 28647-07-13 מוסך סגול בע"מ נ' ברוך

תאריך פרסום : 16/07/2015 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום עכו
28647-07-13
19/05/2015
בפני השופטת:
שושנה פיינסוד-כהן

- נגד -
תובעת:
מוסך סגול בע"מ
עו"ד כמאל אסדי ואח'
נתבע:
שמחה גיל ברוך לירן שקד ואח'
עו"ד לירן שקד ואח'
פסק דין
 

 

1.לפני תביעה כספית על סך של 102,81.75 ₪ בגין עלות תיקון רכבו של הנתבע במוסכה של התובעת.

 

2.התובעת הינה מוסך שירות אזורי לתיקון רכבי אודי פולקסוואגן סיאט וסקודה אשר מבצעת טיפולים ותיקונים לרכבים במסגרת האחריות ומחוץ למסגרת האחריות.

 

3.במהלך חודש אוקטובר 2010, רכש הנתבע מהיבואנית צ'מפיון מוטורוס (להלן: "היבואנית") רכב מדגם גולף מ.ר 41-776-67 תמורת הסך של 212,000 ₪.

נטען על ידי הנתבע, כי בתאריך 3.10.11 (שנה לאחר רכישת הרכב) התגלתה תקלה בגיר. הנתבע פנה לתובעת אשר תיקנה את התקלה במסגרת האחריות.

ביום 20.8.12 (למעלה מעשרה חודשים לאחר מכן), במהלך טיפול תקופתי לרכב, טען הנתבע כי התגלתה בעיה נוספת בגיר ועל כן פנה שוב אל התובעת, אשר תיקנה בשנית את התקלה.

ביום 8.1.13 (כמעט חמשה חודשים לאחר מכן), התגלתה תקלה נוספת. הנתבע פנה אל התובעת לצורך תיקון התקלה. הזמנת העבודה שנעשתה בנוגע לתקלה זו היא הרלוונטית לענייננו.

 

טענות התובעת

 

4.התובעת טוענת כי המועד בו התגלתה התקלה ברכב הנתבע, ביום 8.1.13, הינו כ- 3 חודשים לאחר תום תקופת האחריות אשר תמה ב- 10/12. משכך ומשתמה לה תקופת האחריות, אין לתובעת, אשר אינה מייצרת את החלקים אלא רק מזמינה חלקים, כל שיקול דעת באם לאשר החלקים שאינם מכוסים במסגרת האחריות של היבואנית, כגון תיבת ההילוכים וכי הדבר מסור ליבואנית ולה בלבד. ככל שיבואנית הרכב אינה מאשרת תיקון התקלה במסגרת האחריות, נושא בעל הרכב בעלות התיקון.

 

5.על פי נוהל שקיים אצלת התובעת, חותם בעל רכב המכניס את רכבו למוסך על טופס תיקון רכב (להלן: "הטופס"). החתימה על הטופס מתבצעת לאחר שכבר ניתנת לבעל הרכב הצעת מחיר הכוללת את עלות התיקון (פרוטוקול עמ' 2 ש' 13). על גבי הטופס וכחלק מהנוהל יש לציין בנוגע לכל רכב ורכב שנכנס למוסך, באם המדובר בתיקון באחריות. כאשר מדובר בתיקון באחריות יש לסמן ב(Xׂ) על גבי הטופס ליד סעיף התיקון באחריות.

 

6.במקרה דנן נטען על ידי התובעת, הביא הנתבע רכבו ביום 8.1.13, לאחר שלטענתו גילה נזילות שמן מהגיר. התובעת טוענת כי החתימה על הטופס נעשתה לאחר שהנתבע ידע מהי הצעת המחיר להחלפת הגיר. לטענת התובעת לאור העובדה כי במועד התקלה שארעה ברכב, תמה לה תקופת האחריות הניתנת על ידי היבואנית, לא סומן על גבי הטופס כי המדובר בתיקון באחריות.

 

7.עוד נטען על ידי התובעת כי לאחר שהוברר כי הרכב אינו בתקופת האחריות, פנתה אל יבואנית הרכב בניסיון לקבל הנחה. משהתבל האישור הסופי להנחה, ולאחר שקיבל הנתבע הסבר על המאמצים שנעשו ועל העלות שבה יישא, הביע הסכמתו (פרוטוקול עמ' 6 ש' 24-27).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ