תא"מ
בית משפט השלום עכו
|
28647-07-13
19/05/2015
|
בפני השופטת:
שושנה פיינסוד-כהן
|
- נגד - |
תובעת:
מוסך סגול בע"מ עו"ד כמאל אסדי ואח'
|
נתבע:
שמחה גיל ברוך לירן שקד ואח' עו"ד לירן שקד ואח'
|
פסק דין |
1.לפני תביעה כספית על סך של 102,81.75 ₪ בגין עלות תיקון רכבו של הנתבע במוסכה של התובעת.
2.התובעת הינה מוסך שירות אזורי לתיקון רכבי אודי פולקסוואגן סיאט וסקודה אשר מבצעת טיפולים ותיקונים לרכבים במסגרת האחריות ומחוץ למסגרת האחריות.
3.במהלך חודש אוקטובר 2010, רכש הנתבע מהיבואנית צ'מפיון מוטורוס (להלן: "היבואנית") רכב מדגם גולף מ.ר 41-776-67 תמורת הסך של 212,000 ₪.
נטען על ידי הנתבע, כי בתאריך 3.10.11 (שנה לאחר רכישת הרכב) התגלתה תקלה בגיר. הנתבע פנה לתובעת אשר תיקנה את התקלה במסגרת האחריות.
ביום 20.8.12 (למעלה מעשרה חודשים לאחר מכן), במהלך טיפול תקופתי לרכב, טען הנתבע כי התגלתה בעיה נוספת בגיר ועל כן פנה שוב אל התובעת, אשר תיקנה בשנית את התקלה.
ביום 8.1.13 (כמעט חמשה חודשים לאחר מכן), התגלתה תקלה נוספת. הנתבע פנה אל התובעת לצורך תיקון התקלה. הזמנת העבודה שנעשתה בנוגע לתקלה זו היא הרלוונטית לענייננו.
טענות התובעת
4.התובעת טוענת כי המועד בו התגלתה התקלה ברכב הנתבע, ביום 8.1.13, הינו כ- 3 חודשים לאחר תום תקופת האחריות אשר תמה ב- 10/12. משכך ומשתמה לה תקופת האחריות, אין לתובעת, אשר אינה מייצרת את החלקים אלא רק מזמינה חלקים, כל שיקול דעת באם לאשר החלקים שאינם מכוסים במסגרת האחריות של היבואנית, כגון תיבת ההילוכים וכי הדבר מסור ליבואנית ולה בלבד. ככל שיבואנית הרכב אינה מאשרת תיקון התקלה במסגרת האחריות, נושא בעל הרכב בעלות התיקון.
5.על פי נוהל שקיים אצלת התובעת, חותם בעל רכב המכניס את רכבו למוסך על טופס תיקון רכב (להלן: "הטופס"). החתימה על הטופס מתבצעת לאחר שכבר ניתנת לבעל הרכב הצעת מחיר הכוללת את עלות התיקון (פרוטוקול עמ' 2 ש' 13). על גבי הטופס וכחלק מהנוהל יש לציין בנוגע לכל רכב ורכב שנכנס למוסך, באם המדובר בתיקון באחריות. כאשר מדובר בתיקון באחריות יש לסמן ב(Xׂ) על גבי הטופס ליד סעיף התיקון באחריות.
6.במקרה דנן נטען על ידי התובעת, הביא הנתבע רכבו ביום 8.1.13, לאחר שלטענתו גילה נזילות שמן מהגיר. התובעת טוענת כי החתימה על הטופס נעשתה לאחר שהנתבע ידע מהי הצעת המחיר להחלפת הגיר. לטענת התובעת לאור העובדה כי במועד התקלה שארעה ברכב, תמה לה תקופת האחריות הניתנת על ידי היבואנית, לא סומן על גבי הטופס כי המדובר בתיקון באחריות.
7.עוד נטען על ידי התובעת כי לאחר שהוברר כי הרכב אינו בתקופת האחריות, פנתה אל יבואנית הרכב בניסיון לקבל הנחה. משהתבל האישור הסופי להנחה, ולאחר שקיבל הנתבע הסבר על המאמצים שנעשו ועל העלות שבה יישא, הביע הסכמתו (פרוטוקול עמ' 6 ש' 24-27).