אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> שיליאן נ' חברת איסתא ואח'

שיליאן נ' חברת איסתא ואח'

תאריך פרסום : 14/11/2010 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות רמלה
15642-03-10
13/11/2010
בפני השופט:
שרון קיסר

- נגד -
התובע:
עידן שיליאן
הנתבע:
1. חברת איסתא
2. דיאנה רזניקוב

פסק-דין

פסק דין

התובע הזמין מהנתבעת 1, באמצעות הנתבעת 2, כרטיסי טיסה הלוך ושוב לבואנוס- איירס, תמורת 4,970 ₪. במהלך שהותו בחו"ל, כחודש וחצי לפני מועד החזרה של התובע ארצה, הודיעה הנתבעת 2 לתובע, כי חברת התעופה עימה היה אמור לחזור לארץ פשטה את הרגל ועל כן טיסת החזרה שלו מבוטלת. לטענת התובע, לאחר התכתבות עם נתבעת 2, הודיעה לו הנתבעת 2 כי עליו לדאוג בעצמו לכרטיס טיסה חלופי וכי הנתבעת תעניק לו הטבות והנחה בעמלות. עוד טען התובע, כי אביו רכש כרטיס טיסה חדש בארץ בכיוון אחד בעלות של 5312 ₪, וכי בשל כך היה עליו לקצר את הטיול.

התובע עותר לקבל את מלוא העלות של כרטיס הטיסה שרכש אביו וכן פיצוי בגין עגמת נפש שנגרמה לו.

לטענת הנתבעים, יש לדחות את התביעה כנגד הנתבעת 2, שכן כל מגעיה עם התובע, או עם אביו, היו בתוקף תפקידה כשלוחה של הנתבעת 1.

באשר לחבותה של הנתבעת 2 טענה את הטענות המפורטות להלן:

יש לדחות את התביעה כנגדה שכן בנושא של ביטול טיסה קיים ייחוד עילה כנגד המוביל, כאשר היא אינה מוביל אווירי כמשמעותו בחוק התובלה האווירית, התש"ם-1980.

הנתבעת 2 הינה סוכנות נסיעות המשמשת כמתווכת בין נוסעים לבין ספקי שירותי תיירות שונים ואין היא מספקת בעצמה את שירותי התיירות ו/או אחראית לביצועם. בתפקיד זה, הזמינה הנתבעת 2 את הטיסות מחברת התעופה, שאישרה את ההזמנה והעבירה לתובע את מסמכי הנסיעה, לרבות כרטיסי הטיסה, והתובע טס את טיסת ההלוך כמתוכנן.

בטופס הזמנת שירותי התיירות, על גביו חתם התובע, מצוין מפורשות כי הטיסות מבוצעות על-ידי חברות התעופה השונות והנתבעת 1 אינה נושאת באחריות לשינויים ו/או ביטולים שיחולו בטיסות.

במעמד ביצוע ההזמנה לא ידעה, ולא היה עליה לדעת, על הנסיבות העתידיות שיגרמו בסופו של יום לביטול טיסת החזור של התובע, ורק לאחר שהתובע כבר מימש את טיסת ההלוך ושהה ביעד זמן לא מבוטל נודע לה על פשיטת הרגל של חברת התעופה. ביום 28.12.09, בו נודע לה על הפסקת פעילותה של חברת התעופה, שלחה לתובע הודעה על כך בדואר אלקטרוני, ואף יצרה קשר עם אביו של התובע. משכך, לטענתה, פעלה במקצועיות ומילאה את חובתה כסוכנת נסיעות על הדרך הטובה ביותר.

הנתבעת 1 שילמה את מלוא מחיר הכרטיס לחברת התעופה, כך שבשלב בקשת ההחזר, הכספים ששילם התובע לא היו עוד בידיה והיא עשתה כל שביכולתה למול חברת התעופה, על-מנת להשיב את הכספים ואף הצליחה לקבל בחזרה 547 דולר אשר הוחזרו לתובע טרם תביעתו.

לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי בכתבי הטענות ובמסמכים המצורפים להם, אני קובעת כי דין התביעה להדחות.

אשר לנתבעת 2, אני מקבלת את טענת הנתבעות להורות על דחיית התביעה כנגדה שכן זו פעלה כשלוחה של הנתבעת 1 ומשכך לא קיימת כנגדה עילת תביעה אישית.

אשר לנתבעת 1. הנתבעת 1 היא סוכנות נסיעות אשר תיווכה למעשה בין התובע, רוכש כרטיס הטיסה, לבין חברת התעופה, והתחייבותה כלפי התובע היתה למכור כרטיסים של חברת תעופה ליעד המבוקש, להעביר את התמורה שקבלה מהתובע לידי חברת התעופה, ולמסור לתובע את כרטיסי הטיסה, כפי שעשתה במקרה זה. כך עולה כמפורט לעיל גם מטופס הזמנת שירותי התיירות, אשר בו מצוין כי הטיסות מבוצעות על-ידי חברות התעופה השונות, והנתבעת 1 אינה נושאת באחריות לשינויים ו/או ביטולים שיחולו בטיסות ולא תיעתר לבקשות על החזר ו/או פיצוי בגין שינויים ו/או ביטולים של טיסות. יצויין כי לטענת התובע החתימה המופיעה על גבי הטופס אינה שלו. עם זאת, התובע מאשר את ביצוע העסקה, תעודת הזהות שלו רשומה בכתב יד ולצידה חתימה, ומשלא הוכח כי מדובר בזיוף מצד הנתבעת- ההזמנה נעשתה כדין והוא הסכים לביצוע העסקה ולתנאיה.

במסגרת תפקידה היה על הנתבעת 1 לנהוג בהגינות ובדרך המקובלת כלפי רוכשי הכרטיסים. לא מצאתי כי בהתנהגותה חרגה מדרך זו. כעולה מהעדויות, פעלה במהירות על מנת ליידע את התובע על כך שהטיסה חזרה מבוטלת, אף בדרך של פנייה לאביו. בנוסף, פעלה לקבלת החזר כספי מחברת התעופה והעבירה לתובע את ההחזר שנתקבל, טרם התביעה.

לאור כל האמור התביעה נדחית. בנסיבות העניין אין צו להוצאות.

רשות ערעור לבית משפט מחוזי מרכז בתוך 15 יום.

המזכירות תשלח העתק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום, ו' כסלו תשע"א, 13 נובמבר 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ