אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ק"ג 14934-03-16

ק"ג 14934-03-16

תאריך פרסום : 25/07/2016 | גרסת הדפסה

ק"ג
בית דין אזורי לעבודה ירושלים
14934-03-16
17/07/2016
בפני השופטת:
רחל בר"ג-הירשברג

- נגד -
תובעת:
רותי חסני
עו"ד מנשה צ. יאדו
נתבעת:
מנורה מבטחים פנסיה וגמל בע"מ
עו"ד מירב שמיע
פסק דין

1. מונחת לפנינו תביעת התובעת למתן פסק דין הצהרתי לפיו הייתה ידועה בציבור של המנוח, מר אברהם חסני ז"ל (להלן: המנוח), וזאת לצורך קבלת קצבת שאירים מן הנתבעת כאלמנת עמית.

2. במסגרת כתב ההגנה הודיעה הנתבעת כי אם תתמוך התובעת את כתב התביעה באסמכתאות נוספות היא תהא נכונה להותיר את ההכרעה בעניין לשיקול דעת בית הדין.

בהתאם הורנו לתובעת להמציא אסמכתאות נוספות שיהא בהן כדי להעיד באופן מספיק על טיב היחסים שהתקיימו בינה לבין המנוח.

3. הודעת התובעת המשלימה על צרופותיה התקבלה ביום 8.5.2016. בראשית חודש 6/2016 הודיעה הנתבעת כי לאחר שעיינה במסמכים הנוספים היא אינה מתנגדת לבקשת התובעת להכרה בה כידועה בציבור של המנוח, ובלבד שיובהר כי התביעה הינה להכרה בתובעת כידועה בציבור בלבד, ובהתאם לתקנון הנתבעת כ"אלמנת עמית", וכי אין בעצם ההכרה האמורה די כדי להקנות לתובעת באופן אוטומטי זכויות או כספים. התובעת מצדה הודיעה כי היא מסכימה לבקשת הנתבעת. יחד עם זאת ביקשה להטיל על הנתבעת את החזר האגרה ששילמה בהליך.

4. לאחר שעיינו בכלל החומר שהונח בפנינו ובפרט במסמכים אלה: תצהיר התובעת; אישור המוסד לביטוח לאומי מיום 16.11.2015 ולפיה הוא מכיר בתובעת ובמנוח כידועים בציבור מיום 8.7.2011 ואילך; אישור המחלקה לשירותים חברתיים מיום 19.4.2016; אישורים מאת המועצה המקומית קריית ארבע בדבר תשלומים משותפים של התובעת והמנוח; אישור בנק הדואר בדבר פרטי חשבון התובעת במצורף לעותקים מתלושי שכרו של המנוח עובר לפטירתו המלמדים כי שכרו הופקד בחשבון המתנהל על שם התובעת, נחה דעתנו כי התובעת הייתה ידועה בציבור של המנוח, כהגדרת המונח בתקנון הנתבעת.

5. אשר על כן התביעה מתקבלת והרינו קובעים כי התובעת הייתה ידועה בציבור של המנוח מר אברהם חסנו ז"ל, אשר נשא בחייו תעודת זהות שמספרה 56441181 ועל כן היא באה בגדר "אלמנת עמית".

6. לנוכח עמדת הנתבעת, אשר הותירה את ההכרעה בתביעה לשיקול דעת בית הדין ובהתאם להלכה הפסוקה בדבר הימנעות מהשתת הוצאות מקום בו מותירה הקרן את ההכרעה לשיקול דעת בית הדין (ראו: ע"ע (ארצי) 212/10 קרן הגמלאות המרכזית של עובדי ההסתדרות בע"מ (בניהול מיוחד) - שניידר (28.4.2011)), איננו עושים צו להוצאות ובכלל זה אין בידנו להורות על הטלת החזר האגרה על כתפי הנתבעת.

7. זכות ערעור: לבית הדין הארצי לעבודה בתוך 30 ימים מיום שיומצא פסק הדין לצדדים.

ניתן היום, י"א תמוז תשע"ו, (17 יולי 2016), בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.

פסק הדין נחתם בידי נציגי הציבור ועותק נמצא בתיק בית הדין, לצדדים מופץ עותק בחתימה אלקטרונית של השופטת לבדה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ