אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קרני נ' המוסד לביטוח לאומי סניף באר שבע

קרני נ' המוסד לביטוח לאומי סניף באר שבע

תאריך פרסום : 27/07/2011 | גרסת הדפסה
ב"ל
בית דין אזורי לעבודה באר שבע
38428-10-10
20/07/2011
בפני השופט:
אילן סופר

- נגד -
התובע:
עופר קרניע"י ב"כ עו"ד עמוס כהן
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי סניף באר שבע

החלטה

1.התובע הגיש תביעה להכרה בפגיעה בכתפיו כ"פגיעה בעבודה" לפי סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ"ה – 1995 (להלן: "החוק").

2.התובע יליד 1951.

3.התובע עובד כאזרח עובד צה"ל בתפקיד של נהג מוביל טנקים משנת 1974 ועד היום.

4.היקף עבודתו של התובע הוא 12-14 שעות ביום, 5 ימים בשבוע. לעיתים נדרש התובע לעבוד גם בימי שישי.

5.בתמצית, עבודת התובע כנהג ברכב מוביל טנקים כללה שני תחומים:

א.קשירה של המובל אל המוביל באמצעות שרשראות ברזל כבדות, ושחרורו עם ההגעה ליעד.

ב.נהיגה בדרכים לא סלולות זמן ממושך, תוך אחיזה בכוח בהגה.

כמו כן טוען התובע כי במסגרת הנהיגה, נדרש לבצע החלפות גלגל רבות בשל תקרים תכופים בגלגלי המוביל.

6.במהלך השנים נהג הובע על מספר סוגי רכבים:

א.בשנות ה- 70 רכב מסוג קונקרקטור, ומ- 1973 רכב מסוג מאק, רכבים אלו היו מכאניים בעלי הגה כוח. ברכבים אלו נדרש התובע להפעיל את הכוח הרב ביותר בשל גודלו של ההגה.

ב.משנת 1985 רכב מסוג מן שהיה בעל חצי הגה כוח.

ג.משנת 1995 רכב מסוג וולוו, ומשנת 2007 רכב מסוג מרצדס רכבים הידראוליים.

7.פעולות קשירה, ופריקה

עבודתו של התובע כללה קשירה של המובל אל המוביל באמצעות שרשראות ברזל מאסיביות. משקלה של שרשרת ברזל אחת הוא כ-25 ק"ג.

לשם קשירת המובלים נדרש התובע להכין את השרשראות על ידי הוצאתן מתא האחסון שעל המוביל, והעברתה קדימה כ- 11 מ'.

פעולת הקשירה מתבצעת על ידי עיגונן בהצלבה של השרשראות לאנקול הייעודי, הרמה של השרשראות מעל לגובה הכתפיים בתנועה קשתית, ומשיכה של השרשראות ועיגונן מהצד השני. עיקר המאמץ של התובע נעשה במסגרת פעולת המשיכה שנועדה להדק את השרשראות. לצורך קשירת טנק נדרשות ארבע שרשראות. לצורך קשירת נגמ"ש נדרשות שמונה שרשראות.

פעולת הקשירה של טנק או נגמ"ש אורכת 15 – 20 דקות, ונעשית בתדירות ממוצעת של 4 פעמים ביום. בהתאם לצרכים מבצעיים יכול והתובע נדרש לבצע פעולה זו גם 20 פעמים ביום אחד.

עם הגעתו ליעד משחרר התובע את השרשראות, ומעביר אותן לאחסון בתא הייעודי.

8.פעולת הנהיגה

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ