אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קונדרטיוק נ' המוסד לביטוח לאומי

קונדרטיוק נ' המוסד לביטוח לאומי

תאריך פרסום : 10/02/2014 | גרסת הדפסה

ב"ל
בית דין אזורי לעבודה נצרת
4774-04-13
03/02/2014
בפני השופט:
ורד שפר

- נגד -
התובע:
ארינה קונדרטיוק
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי

החלטה

1.בבית הדין נתקבלה חוות דעתה של דר' אורלי תיבון-פישר, שמונתה כמומחית מטעם בית הדין.

2.חוות הדעת הועברה לצדדים והם היו רשאים להגיש בקשה להפניית שאלות הבהרה למומחית בקשר לחוות דעתה, אם ברצונם לעשות כן.

3.בבית הדין נתקבלה בקשה מטעם ב"כ התובעת להפנות למומחית שאלות הבהרה.

4.לאחר עיון בבקשה, בשאלות ההבהרה ובתגובת ב"כ הנתבע, הוחלט להיעתר לבקשה בחלקה הקטן ולהפנות לכב' המומחית שאלת הבהרה אחת.

5.לפיכך מתבקשת כב' המומחית לענות על שאלת ההבהרה הבאה –

בחוות דעתך ציינת "שבמקום העבודה הותקנו מערכות שאיבה מקומית..." (עמ' 8 לחוות הדעת), ובהמשך ציינת כי "הליקויים מהם סובלת מעת לעת התובעת קשורים בגורמי סיכון שכיחים רבים, שלפחות חלקם מצויים לבטח בסביבת חייה" (עמ' 9 לחוות הדעת).

אנא הבהירי את שתי קביעותך הנ"ל – מהיכן נלקחה העובדה שבמקום העבודה הותקנו מערכות שאיבה מקומית, וכן מה הם גורמי הסיכון שחלקם, לדעתך, מצויים בסביבת חייה של התובעת? אנא נמקי.

6.לא מצאתי לנכון להפנות למומחית את יתר השאלות שהפנייתן נתבקשה –

אשר לשאלות מספר 1, 6 ו - 10, השאלות קיבלו מענה ברור בחוות הדעת שבה התייחסה המומחית באופן ברור לנושא הקשר הסיבתי, וברי כי קביעתה בעניין זה בוססה בין היתר על המצב העובדתי כפי שהובא בהחלטת המינוי. במסגרת התייחסותה לאותו עניין, ציינה המומחית את הדברים הבאים –

"לדעתי לא ארעה פגיעה בתנאי העבודה שתוארו. התסמינים עליהם התלוננה התובעת נשנו גם בחודשים לאחר הפסקת עבודתה בתנאים המתוארים...", ובהמשך ציינה "פגיעות זעירות על רקע גירוי של דרכי נשימה עליונות הן בדרך כלל הפיכות. גם אופי הליקויים מהם סובלת התובעת הוא הפיך במידה רבה. לדעתי, מנגנון של ריבוי פגיעות זעירות אינו מתאים להסבר מצבה של התובעת".

אשר לשאלות מספר 2, 3, 4 ו – 5, השאלות אינן במקומן שכן המומחית התייחסה בפירוט לתיעוד הרפואי המפורט בשאלות והייתה מודעת לאבחנות שצוינו על ידי הרופאים באותו תיעוד רפואי.

אשר לשאלה מספר 7, השאלה אינה במקומה, שכן מדובר בשאלה בעלת אופי פולמוסי-ווכחני, שמכל מקום נכללה התייחסות אליה במסגרת חוות הדעת שבה הפנתה המומחה לספרות הפואיה הרלוונטית (עמ' 10 לחוות הדעת).

יחד עם זאת, היה באפשרות ב"כ התובעת להפנות את המומחית לספרות רפואית מסוימת, ככל שזו ידועה לו, ולשאול את המומחית בקשר אליה.

אשר לשאלה מספר 8, מדובר בשאלה תיאורטיות שאינה מותרות במסגרת שאלות הבהרה. 

7.כב' המומחית מתבקשת להשיב על שאלת ההבהרה מוקדם ככל שניתן, ובמידת האפשר תוך 21 יום מקבלת החלטה זאת.

8.יש להעביר למומחית החלטה זאת, וכן להעביר אליה כל החומר ששימש בסיס לחוות הדעת.

שכרה של המומחית ישולם ע"י ביה"ד כמקובל.

9.לאחר קבלת התשובה לשאלת ההבהרה, היא תועבר לצדדים, והם יקבלו ארכה בת 15 יום להשלים סיכומיהם, שאם לא כן יחשבו כמסכימים למסקנה העולה מחוות הדעת ולמתן פסק דין בהתאם.

10.להמשך טיפולה של המזכירות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ