אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קוז'וקרו נ' רוזנברג ואח'

קוז'וקרו נ' רוזנברג ואח'

תאריך פרסום : 19/02/2010 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
11571-03-09
12/11/2009
בפני השופט:
ערן קוטון

- נגד -
התובע:
קלרה קוז'וקרו
הנתבע:
1. אניטה רוזנברג
2. שומרה חברה לביטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

1.תביעה בגין תאונת דרכים שארעה ביום 15.11.08 ברחוב יפה נוף, בנהריה.

 

2.לטענת התובעים – נהג תובע 2 ברכב רשום על שם סבתו, תובעת 1, בנתיב הנסיעה העיקרי. במהלך נסיעתו יצא ממתחם חניה, הממוקם מימין לכביש, רכב נהוג ע"י נתבעת 1 בנסיעה אחורנית. רכבה של נתבעת 1 פגע ברכבם של התובעים וגרם לו לנזקים כמפורט בחוו"ד השמאי ובתמונות שצורפו לכתב התביעה. רכב התובעים הוכרז כ"אובדן כללי".

 

3.לטענת הנתבעות – בעת תמרון למתחם החניה מימין לכביש פגע רכב התובעים שהגיע מאחורי רכב הנתבעות בצידו האחורי ימני. סבורות הנתבעות כי האחריות לאירוע רובצת כל כולה לפתחו של תובע 2 אשר נהג בחוסר זהירות, לא שמר מרחק סביר, ולא המתין כי נתבעת 1 תשלים את מלאכת חנית רכבה טרם ימשיך בנסיעתו.

 

4.בדיון שהתקיים בפני העידו תובע 2 ונתבעת 1. כן העידו רעייתו של תובע 2, אמה ואחיה. השלושה טענו כי ישבו ברכב התובעים בעת ההתרחשות. רעייתו של תובע 2, אמה ואחיה תמכו כולם בגרסת התובע, הגם שהאם והאח העידו כי ישבו באותו מקום במדויק ברכב התובעים. הוברר כי רעייתו של תובע 2 התעמתה עימו וכן עם נתבעת 1.

נתבעת 1 הגישה מסמך עליו חתום תובע 2 בו נרשם כי תובע 2 "נכנס" ברכבה של נתבעת 1 "מאחור ימין מאחורה". תובע 2 העיד כי האמור במסמך לא נרשם במקור. רעייתו העידה כי גם בחזקתה מסמך זהה אולם הוא כולל רק את האמור בתחתית המסמך ולא את כולו.

על רקע המחלוקת אפשרתי לצדדים להגיש את המסמכים המקוריים שבידיהם.

נתבעת 1 הגישה את המסמך המקורי והרי הוא זהה להעתקו שהוגש בדיון. התובעים לא הגישו דבר.

 

5.נטל ההוכחה בדוננו מוטל על התובעים.

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ובצרופותיהם, לרבות בתמונות ובפרט במסמכים שהוגשו במהלך הדיון ולאחריו, לאחר שהקשבתי לתובע 2, לנתבעת 1 ולעדים מטעם התובעים, לאחר שהתרשמתי מכל המעורבים באופן בלתי אמצעי, לא מצאתי נימוק ממשי המצדיק להעדיף את גרסת תובע 2 על פני גרסת נתבעת 1.

גרסתו של תובע 2 עומדת בסתירה מוחלטת למסמך עליו חתם והעדרו של מסמך נגדי מאפיל על עדויות תובע 2 ועדיו.

6.לפיכך, דין התביעה להדחות.

אני דוחה אפוא את התביעה.

התובעים ישלמו לנתבעת 1 הוצאות בסך 150 ₪.

הסכום ישולם תוך 30 יום וישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק החל מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ