אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קוגן נ' אצל בועז בע"מ ואח'

קוגן נ' אצל בועז בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 17/03/2014 | גרסת הדפסה

פר"ק
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
38444-10-13
11/03/2014
בפני השופט:
איתן אורנשטיין

- נגד -
התובע:
1. פקודת החברות נוסח חדש
2. התש"ם-1980אצל בועז בע"מ החברה עו"ד רמי קוגן
3. המנהל המיוחד של החברה המבקשלאומי קארד בע"מבית המשקאות של נפתלי בע"מ

הנתבע:
כונס נכסים רשמי תל אביב
פסק-דין

פסק דין

לפניי בקשה לחייב את "בית המשקאות של נפתלי בע"מ", (להלן: "המשיבה"), להעביר לקופת הפירוק את כספי החברה שבפירוק, "אצל בועז בע"מ", (להלן: "החברה"), השייכים לחברה. עסקינן בכספי החברה שהיו מצויים בידי צד ג', לאומיקארד בע"מ. הכספים עוקלו לבקשת המשיבה, נושה של החברה במסגרת הליכי הוצאה לפועל. לבקשת המשיבה, הורתה כב' רשמת ההוצאה לפועל ביום 7.11.03 על העברתם לב"כ המשיבה (להלן: "הצו").

עו"ד קוגן, שמונה תחילה כמפרק הזמני של החברה, ועם מתן צו הפירוק ביום 27.1.14, מונה כמנהל זמני לנכסי החברה הגיש את הבקשה שלפני נגד המשיבה.

אין ספק שבעת מתן הצו, היה בתוקף צו לפירוק זמני של החברה, שניתן עוד ביום 13.8.12 במסגרת תיק פירוק של חברת אחות בשם "גלינה בר בע"מ" (פר"ק 1007/12) ולפיו מונה עו"ד קוגן גם כמפרק זמני של החברה. בית המשפט הורה ביום 23.10.13 כי צו הפירוק הזמני יבוטל אך הוסיף וקבע שהביטול יכנס לתוקף ביום 30.10.13, על מנת לאפשר למבקשת הפירוק להגיש את בקשת הפירוק בתיק עצמאי. ביום 29.10.13 ניתנה החלטה בתיק פר"ק 38444-10-13 לפיה הואיל ועו"ד קוגן שימש כמפרק זמני של החברה במסגרת תיק הפירוק של חברת "גלינה בר בע"מ", אזי הוא מתמנה כמפרק זמני של החברה. משכך, קיים רצף של הליך פירוק זמני של החברה מאז 13.8.12.

בנסיבות אלה, לא היה מקום שהמשיבה תפנה לראש ההוצאה לפועל ביום 5.11.13 לרשמת ההוצאה לפועל ותבקש את מימוש העיקול והעברת הכספים לבא כוחה, עו"ד פרג'. לא כל שכן, בא כוח המשיבה היה מודע לכך שקיים צו פירוק זמני שעמד בתוקף, זאת ידע בין היתר מהחלטת בית משפט זה מיום 30.10.13, בה נאמר במפורש שהמפרק הזמני ימציא בקשה שהגיש בנוגע לביטול צ העיקול לקופת הפירוק, החלטה שהומצאה לו בו ביום. לא למותר לציין כי המשיבה המשיכה להתנהג כאילו לא ביקשה את מימוש כספי העיקול, כך בתגובה לבקשה מיום 20.1.14 טען עו"ד פרג' בתצהיר כי למשיבה כספים שמצויים בידי לאומיקארד בע"מ, בשל עיקול וכי היא מתנגדת לביטול צו העיקול ודוק. הרי המשיבה נטלה את כספי העיקול שבועות קודם לכן ? לא כל שכן, בדיון לפניי ביום 27.1.14 במעמד הצדדים, הודיעה המשיבה באמצעות ב"כ כי היא מתנגדת לביטול צו העיקול, כאשר באותה עת כבר היה ידוע לה היטב שכספי העיקול מומשו.

ההסבר שניתן על ידי המשיבה בתגובתה שלא נתמכה בתצהיר, לאו הסבר הוא. גרסתה, יש להבחין בין סוגית מימוש העיקול לבין ביטול העיקול, היא טענה מלאכותית שאין בידי לקבלה. גם אם היה ממש בטענה, שומה היה על המשיבה להבהיר לבית המשפט את הדברים בעת התרחשותם, ובוודאי לא להציג מצג כביכול הכספים עדיין מעוקלים.

ללא קשר, שעה שהיה צו פירוק זמני תקף, מוקנים כל נכסי החברה לקופת הפירוק ואין מקום להקנות עדיפות לנושה פלוני, גם אם מדובר בנושה שעיקל כספים במסגרת הליכי ההוצאה לפועל. כאמור, צו הפירוק הזמני היה בתוקף זמן ניכר קודם לבקשת המשיבה למימוש כספי העיקול והוא ממשיך לחול ברציפות עד החלטה אחרת. אוסיף שאין ממש בטענת המשיבה שצו פירוק הזמני לא היה תקף שכן אין בעובדה שהוא ניתן בתחילה בתיק של חברת האחות ואחר כך נמשך בתיק העצמאי של החברה, כדי לאיין את תוקפו מלכתחילה. לכן, גם אם לא ידעה המשיבה על צו הפירוק, בניגוד לממצאים העובדתיים, שומה עליה להשיב את כספי החברה שניטלו על ידה.

לכן, ניתן בזאת פסק דין המחייב את המשיבה לשלם למנהל המיוחד את מלוא הכספים שהועברו לה, מתיק ההוצאה לפועל ובצירוף ריבית והפרשי הצמדה כדין מיום העברתם למשיבה ועד ליום התשלום בפועל. בנוסף תשא המשיבה בהוצאות המפרק הזמני בסך 7,500 ₪.

המנהל המיוחד מוסמך לנקוט בהליכי הוצאה לפועל נגד המשיבה לגביית פסק הדין.

המזכירות תשלח את פסק הדין לצדדים בדואר רשום.

ניתנה היום, ט' אדר ב תשע"ד, 11 מרץ 2014, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ