אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קדמאני ואח' נ' אבו סאלח ואח'

קדמאני ואח' נ' אבו סאלח ואח'

תאריך פרסום : 02/09/2013 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום נצרת
8778-08-10
27/08/2013
בפני השופט:
שכיב סרחאן

- נגד -
התובע:
1. מוחמד קדמאני
2. מוניר קדמאני

הנתבע:
1. עקאב אבו סאלח
2. מג'יד אבו סאלח
3. יקדאן אבו סאלח

פסק-דין

פסק דין

זוהי תובענה לסילוק יד ממקרקעין.

טענת התובעים

1.התובעים, שני אחים תושבי הכפר הדרוזי מגדל שמס ברמת הגולן (להלן: "הכפר"). הם טוענים, כי ביום 24.3.1973 התקשר אביהם המנוח סעיד אחמד קדמאני ז"ל (להלן: "המנוח סעיד קדמאני") עם המנוח יוסף חמוד נעמאן (להלן: "המנוח יוסף נעמאן") בעסקת מכר מקרקעין (להלן: "העסקת במקרקעין"). לפי העסקת במקרקעין, מכר המנוח יוסף נעמאן למנוח סעיד קדמאני מקרקעין הנמצאים באזור אל שמיס .הנמצא בכניסה לכפר מכיוון כפר מסעדה (להלן: "אזור אל שמיס") .גבולות המקרקעין הם אלה: מדרום – חלקתם של מהנא טאהר אבו סאלח (אביהם המנוח של הנתבעים) ובני חוסין עלי אבו סאלח; מצפון - חלקתם של המנוח יוסף נעמאן וזיאד אבו סאלח; ממזרח – חלקת אסמאעיל מדאח; ממערב – חלקת זיאד אבו סאלח (להלן: "המקרקעין").העסקה במקרקעין הועלתה על הכתב ,כאמור בחוזה מכר מקרקעין, מיום 24.3.1973 (להלן: "חוזה המכר"). המקרקעין נמצאים בתחום שטח שיפוט הכפר.

2.המנוח סעד קדמאני ז"ל, אביהם של התובעים, הלך לעולמו בשנת 1990. התובעים הם היורשים החוקיים, בחלקים שווים, של אביהם המנוח, וזאת בהתאם לצו ירושה ,שניתן ביום 27.7.2010 על ידי בית הדין הדתי הדרוזי במסעדה, במסגרת תיק מס' 10/37 (להלן: "צו הירושה").

3.התובעים טוענים, כי הם הבעלים החוקיים והבלעדיים של המקרקעין. הם רכשו את קניינם במקרקעין בירושה מאביהם המנוח, בהתאם לצו הירושה. מדובר במקרקעין לא מוסדרים.

4.וכן, טוענים התובעים, כי בתחילת חודש מאי 2010, התחילו הנתבעים להכשיר חלקת קרקע שבבעלותם והגובלת את המקרקעין, לשם נטיעתה (להלן: "עבודות ההכשרה").

במהלך ביצוע עבודות ההכשרה ,פלשו הנתבעים, שלא כדין, למקרקעין. בתגובה, התנגדו התובעים לפלישה דנן. הגישו תלונה למשטרה ואף הגישו תובענה לבית משפט השלום בצפת (ת.א. 16404-06-10) ,בגדרה הם עתרו לסילוק ידם של הנתבעים מהמקרקעין. (להלן: "התובענה הקודמת"). בסופו של יום, התובענה הקודמת נמחקה, בהמלצת בית משפט השלום בצפת.

5.לבסוף, טוענים התובעים ,כי אין לנתבעים זכות כלשהי במקרקעין. התובעים זכאים לסעד המבוקש. עילת התביעה היא קניינית בהתאם לסעיף 16 לחוק המקרקעין, התשכ"ט-1969 (להלן: "חוק המקרקעין").

טענות הנתבעים

6.הנתבעים מכחישים, מנגד, את טענותיהם המהותיות של התובעים שביסוד עילת התביעה. לטענתם, אין לתובעים זכויות כלשהן במקרקעין. הם הבעלים החוקיים והבלעדיים של חלקת קרקע בשטח 7,160 מ"ר והנמצאת באזור אל שמיס (להלן: "חלקת הנתבעים"),והכל בהתאם למפה מצבית שנערכה ביום 16.6.2010 על ידי המהנדס והמודד המוסמך מר אבו סאלח היסם והמאושרת על -ידי מועצה מקומית מג'דל שמס והשכנים של החלקה (להלן: "המפה המצבית"). הם קיבלו את חלקתם דנן בירושה מאביהם המנוח מהנא טאהר אבו סאלח, שגם הוא קיבלה בירושה מאביו המנוח טאהר אבו סאלח ז"ל.

הם, ולפניהם אביהם, דודיהם וסבם, עבדו ומעבדים את חלקתם האמורה, ברציפות, מזה עשרות שנים.

7.התובענה טורדנית, קנטרנית ומחוסרת כל יסוד עובדתי ומשפטי. הם מכחישים את החוזה, לרבות אמיתות תוכנו ונסיבות עריכתו.

הפלוגתא

8.כמבואר, עילת התביעה, קניינית היא, והפלוגתא שבין הצדים נסובה ,למעשה, סביב שאלה אחת: האם התובעים הם הבעלים והמחזיקים כדין במקרקעין? תשובת התובעים, כאמור, היא בחיוב ,ואילו תשובת הנתבעים ,היא בשלילה.

ראיות הצדדים

8.התובעים העידו לעצמם. הם הקדימו והגישו תצהירי עדות ראשית מטעמם (ת/1 ו- ת/2, בהתאמה).

שבעה עדים היו להגנה: הנתבעים הקדימו והגישו תצהירי עדות ראשית מטעמם (נתבע 1 – נ/2; נתבע 2 – נ/3; נתבע 3 – נ/1); שיח' טאהר אבו סאלח, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית ברמת הגולן (להלן: "שיח' טאהר"); שיח' תאופיק אבו סאלח (להלן: "שיח' תאופיק"); שיח' פאיז אבו סאלח (להלן: "שיח' פאיז"); ומר שבלי אבו סאלח (להלן: "שבלי"). שיח' טאהר, שיח' תאופיק, שיח' פאיז ושבלי הקדימו והגישו תצהיר עדות ראשית שלהם (נ/4, נ/5,נ/6 ו – נ/7 , והכל בהתאמה).

הפן העובדתי-הראייתי

9.התובעים העידו, בכתב ובעל פה, באשר לזכויותיהם במקרקעין. אליבא דתובע 1, אביו, המנוח סעיד קדמאני, קנה ביום 24.3.1973 את המקרקעין מהמנוח יוסף נעמאן, בהתאם לחוזה המכר (ת/1- נספח א'). וכן, המנוח סעיד קדמאני קנה (ביום 18.4.1974) מקרקעין אחרים מהמנוח יוסף נעמאן, שהם גם נמצאים באזור אל שמיס, וזאת בהתאם לחוזה מכר מקרקעין בכתב (ת/1 – נספח ה'). המנוח יוסף נעמאן קנה, בזמנו, את המקרקעין מבעליהם הקודמים וזאת בהתאם לשלושה חוזי מכר מקרקעין בכתב: הראשון מיום 26.1.1959; השני, מיום 10.1.1960; והשלישי מיום 25.10.1962 (ת/1, נספח ז') (להלן: "שלושת החוזים"). המנוח סעיד קדמאני הכשיר את המקרקעין ועיבד אותם עד לפטירתו ביום 18.3.1990. המקרקעין עברו לתובעים בירושה בהתאם לצו הירושה. בזמנו, המנוח יוסף נעמאן מכר חלקת קרקע למר מהנא מנסור אבו סאלח, באזור אל שמיס, והגובלת, מצדדים מערב ודרום, את המקרקעין. לפי תצלומי אוויר משנים 1967 ו- 1969 רואים, כי המקרקעין הם חלקת קרקע נפרדת מחלקות אחרות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ