אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קדם נ' ששון ואח'

קדם נ' ששון ואח'

תאריך פרסום : 15/03/2011 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום בית שמש
1242-09
10/03/2011
בפני השופט:
חגית מאק-קלמנוביץ

- נגד -
התובע:
דני קדם
הנתבע:
1. רותי ששון
2. הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

בפני תביעה ותביעה שכנגד בסדר דין מהיר בגין נזקי רכוש בתאונת דרכים.

לאחר ששמעתי את הצדדים החלטתי לקבל את התביעה ולדחות את התביעה שכנגד, מטעמים אלו :

העד מטעם התובע, בן קדם, מסר גירסה ברורה וקוהרנטית. הוא חזר הן בהודעתו במשטרה והן בעדותו בבית המשפט על הטענה שעצר בתמרור עצור, ועצר פעם נוספת עם כניסתו לצומת. העד הבהיר כי בכיוון ממנו הגיעה הנתבעת 1 ברכבה ישנה גבעה המסתירה את הרכב המתקרב ומאפשרת להבחין בו רק במרחק קטן יחסית, וכי הנתבעת 1 נסעה במהירות גבוהה. זוהי גירסה סבירה והגיונית שעל פני הדברים אין סיבה שלא לקבלה.

מאידך גיסא, הנתבעת 1 טענה בעדותה כי לא הבחינה כלל ברכב התובע, גם לא ממרחק קטן, וכי הופתעה כשחשה מכה ברכב וחשבה בתחילה שמדובר בנקר בצמיג. גירסה זו אינה סבירה בעליל: גם אם, כטענת הנתבעות, רכב התובע לא עצר בתמרור עצור, היה עליה להבחין בו כשהוא נכנס לצומת. העובדה שהנתבעת לא היתה מודעת כלל להימצאותו של רכב נוסף בקירבתה מצביעה על נהיגה לקויה ותפיסה לקויה של המציאות. זאת מתוך גירסתה של הנתבעת עצמה, עוד קודם שהועמדה מול גירסת הנהג ברכב התובע.

בוחן התנועה ציין בדו"ח פעולה שערך כי הבחין בריח של אלכוהול אצל הנתבעת 1, וגם תיאור התנהגותה תומך במסקנה זו. כל זאת מעבר לתיאורים המובאים על ידי הבוחן כעדויות שמיעה, באותו דו"ח ובדו"ח הבוחן שערך.

תיאורים אלה אינם מתיישבים עם טענת הנתבעת 1 לפיה שתתה חצי כוס יין בלבד. על סמך חוות דעת המומחה ויתר הראיות אני קובעת כי הנתבעת 1 נהגה תחת השפעת אלכוהול שהיה מצוי בדמה ברמה הגבוהה מן המותר בחוק.

הנתבעת טענה בעדותה כי התאונה לא נגרמה כתוצאה משתית אלכוהול. אני דוחה את הטענה: מן המפורסמות היא שאדם הנתון תחת השפעת אלכוהול אינו מודע תמיד להשפעה זו. דוקא העדר המודעות להשפעה היא העלולה להיות מסוכנת, שכן הנהג אינו מודע לכך שתגובותיו אינן חדות כנדרש.

במקרה זה קבעתי לעיל כי גירסת הנתבעת אינה סבירה מיניה ובה, והיא עצמה מעידה על נהיגה לקויה של הנתבעת 1. בנוסף קבעתי כי הנתבעת 1 נהגה תחת השפעת אלכוהול במידה העולה על המותר. למרבה המזן האירוע לא הסתיים בתוצאות קשות אף יותר. קשה שלא לתמוה על החלטת הנתבעות להתגונן בפני התביעה שהוגשה, להגיש תביעה שכנגד ולעמוד על ניהול התיק ושמיעת העדויות, כאשר עובדות אלה ידועות להן.

צירוף שני אלה מביא למסקנה שהאחריות לגרימת התאונה מוטלת על הנתבעת 1.

בנסיבות שתוארו לא מצאתי לנכון להטיל אחריות כלשהי על הנהג ברכב התובע.

באשר לגובה הנזק, השמאי מטעם התובע לא נחקר ואני מקבלת את חוות הדעת שהוגשה כפי שהיא.

התובע הציג קבלות על תשלום שכ"ט השמאי ושכירת רכב חלופי. אלה מגיעות כמעט למלוא סכום התביעה, בהפרש זניח. עליהן יש להוסיף את ההוצאות הכרוכות בטיפול ברכב ובתביעה.

לאור כל האמור אני מקבלת את התביעה, דוחה את התביעה שכנגד, ומחייבת את הנתבעות, יחד ולחוד, לשלם לתובע סכום של 50,000 ₪ נכון ליום 7.9.09, בתוספת האגרה ששולמה וכן שכ"ט עו"ד בסך 6,000 ₪. סכומים אלה ישולמו תוך 30 יום וישאו הצמדה וריבית כדין עד מועד התשלום בפועל.

ניתן היום, ד' אדר ב תשע"א, 10 מרץ 2011, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ