אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קדוש נ' "אלעד ברק" - שרותי חשמל ותקשורת בע"מ

קדוש נ' "אלעד ברק" - שרותי חשמל ותקשורת בע"מ

תאריך פרסום : 02/06/2013 | גרסת הדפסה

ס"ע
בית דין אזורי לעבודה חיפה
47359-11-10
23/05/2013
בפני השופט:
עפרה ורבנר

- נגד -
התובע:
פרוספר קדוש -
הנתבע:
"אלעד ברק" - שרותי חשמל ותקשורת בע"מ - ח.פ. 511908816
פסק-דין

פסק דין

1.תביעת התובע בתיק שלפנינו התייחסה לזכאותו של התובע לפיצויי פיטורים בגין תקופת עבודתו אצל הנתבעת מ- 13/4/03 ועד 31/12/09.

כמו כן, תבע התובע סכום, שלטענתו, הגיע לו בגין זקיפת שווי רכב מוטעית, וסכום בגין עוגמת נפש.

בסיכומיו זנח התובע את תביעותיו, בהתייחס לזקיפת שווי רכב מוטעית, וכן את טענותיו באשר לפיצוי בגין עוגמת נפש, כך שתביעת התובע, בסופו של דבר, מתייחסת, אך ורק לזכאותו לפיצויי פיטורים.

2.הגם שאין צורך להתייחס לעילות תביעה שנזנחו בסיכומים, נציין כי בהתייחס לשווי שימוש ברכב, לא הביא התובע ראיה כלשהיא כי הפחתה בתלוש השכר היתה שגויה וטענותיו בעניין אינן ברורות.

התובע לא צירף לתצהירו מסמך כלשהו ממנו ניתן ללמוד כי קיימת טעות בחישוב במרכיב זה בסדר גודל של 230 ₪ לחודש, כפי שטען בכתב תביעתו.

3.אין מחלוקת בין הצדדים, כי התובע התפטר מעבודתו.

מהי אם כן, טענת התובע באשר לזכותו לפיצויי פיטורים, למרות שהוא זה שהתפטר?

בכתב התביעה המקורי שהוגש על ידי התובע ב- 24/11/10 (כשנה לאחר התפטרותו), טען התובע, כי במהלך החודשים 9/09 ו- 10/09 הופחת שכרו לסכום של 6,000 ₪ ברוטו, כאשר קודם לכן עמד שכרו על 8,000 ₪ ברוטו, וכי לא קיבל תשובות ענייניות באשר לסיבה להפחתה.

התובע טען, כי כאשר הוא או עובדים אחרים העלו טענות באשר לשכרם, היתה ההתבטאות כלפיהם (ודוק - לא רק כלפיו), שאם לא טוב להם הם יכולים לעזוב.

התובע אף טען שנתקל ביחס משפיל ובגלל יחס זה, שמהותו לא פורטה בכתב התביעה, וכן בגלל ההפחתה בשכרו, הוא החליט להתפטר.

4.במעמד הדיון המוקדם לפני כב' הרשמת דרוקר, עלתה, לראשונה, טענת התובע, כי בעבר קיבל שכר גלובלי, וכי השכר שונה לשכר שעתי.

מחקירתו הנגדית של התובע עולה, כי התובע עבד שלוש שנים לפחות, על בסיס שכר שעתי (עיין עמ' 8, ש' 28 לפרוטוקול).

התובע הגיש כתב תביעה מתוקן, אולם גם בו קיימת חזרה על אותן טענות על פיהן היתה הרעה מוחשית בתנאי העסקתו של התובע, שמהותה הפחתה בשכרו מ- 8,000 ₪ ברוטו ל- 6,000 ₪ ברוטו.

נציין, כי בכתב התביעה המתוקן שהוגש לאחר מועד הדיון המוקדם הראשון, אין איזכור לטענת התובע על קבלת שכר גלובלי ומעבר לשכר לפי שעות, וכל תלושי השכר שצורפו לכתב התביעה המתוקן, מצביעים על קבלת שכר על בסיס שעתי.

בנסיבות אלה, וכאשר ברור, כי אף לגרסת התובע, הוא עבד במשך כשלוש שנים על בסיס שכר שעתי, הרי וודאי שמעבר זה לשכר שעתי, אינו יכול להיות הצדקה להתפטרות בדין מפוטר לאחר מספר שנים.

בנוסף נציין, כי התובע אף אישר בחקירתו הנגדית, ששכרו השעתי עלה במשך השנים מ-26 ₪ לשעה ל-38 ₪ לשעה (עמ' 8 סיפא ו-9 רישא לפרוטוקול).

5.הנתבעת בכתב הגנתה המקורי, כמו גם בכתב הגנתה המתוקן, טענה כי התובע, לפני התפטרותו, התלונן על כך ששכרו לא עלה, כפי שרצה.

לטענת הנתבעת, הוסבר לו שהמצב הכלכלי אינו מאפשר העלאת שכרו והתובע החליט לעזוב את עבודתו אצל הנתבעת, תוך שהוא מקים לאחר מכן עסק עצמאי.

באשר לשכר החודשים 9/09 ו- 10/09, טענה הנתבעת, כי השוואה של שכר היסוד, של השעות הנוספות וכן של מרכיב החופשה והחגים בכל אחד מהחודשים הרלבנטיים, יש בו כדי להצביע על כך ששכר הברוטו שקיבל התובע בחודשים אלה, לא נפל מהשכר בחודשים אחרים, מה גם שבחודשים 11/09 ו- 12/09, קיבל התובע שכר מלא.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ