אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קבלת התנגדות לקיום צוואה

קבלת התנגדות לקיום צוואה

תאריך פרסום : 13/05/2010 | גרסת הדפסה

ת"ע
בית משפט לעניני משפחה תל אביב
107591-05
29/04/2010
בפני השופט:
טובה סיון

- נגד -
התובע:
1. ל.ב.
2. י.ז.

עו"ד פורת
הנתבע:
1. ר.א.
2. פ.ת.

עו"ד בטיט
עו"ד ליבוביץ
פסק-דין

ב.ב. ז"ל הלך לבית עולמו ביום 23.8.05 (להלן: " המנוח").

ביום 9.2.05, עת היה חולה סופני במחלת הסרטן ערך צוואה בפני נוטריון, ועל פי סעיף 22 לחוק הירושה התשכ"ה 1965 (להלן: " הנוטריון", " הצוואה"  וכן: " חוק הירושה").

וכך הורה המנוח בצוואתו ובסעיף 3 לה:

"את כל רכושי וזכויותי, ללא יוצא מן הכלל, במטלטלין, כספים, חסכונות, ני"ע, לרבות דירת מגורי הנמצאת ברח' ... הנני מצווה לרעייתי  ל.ב. ... שתחיה ותאריך ימים, ולאחר אריכות ימיה ושנותיה כל אשר ישאר לאחר פטירתה ממה שהורשתי לה, תקבל בתה של ל.י.ז. נושאת......."    (להלן:  " התובעת")

לקיום צוואת המנוח מתנגדות אחיותיו הגב' ת.פ. (להלן: " הנתבעת מס' 1")  והגב' ר.א. (להלן: " הנתבעת מס' 2").

1.         העובדות הצריכות לענייננו:

אביו ואמו של המנוח הקימו את ביתם בשכונת ...  בסוף שנות הארבעים.

הנתבעת מס' 2 נישאה ועזבה את המתחם בשנת 1964, ובשנת 1969 עזב אף האח פ. ז"ל.  נותרו להתגורר במתחם המנוח, אשר נותר ברווקותו עד גיל מאוחר, וכפי שיפורט בהמשך, והנתבעת מס' 1 אשר לימים התגרשה ונותרה מטופלת בשתי בנות .

למנוח לא נולדו ילדים.

המנוח ביחד עם הנתבעת מס' 1 הקימו לימים את מפעל ... בשטח המתחם (המשפחה הרחיבה את אחיזתה בשטח אשר הגיע לכדי כ- 3 דונם).

כעולה מהראיות, וקודם היכרותו של המנוח את רעייתו-התובעת, עסקה הנתבעת  מס' 1  בעיקר בניהול המפעל במהלך שעות היום, בעוד שהמנוח עבד בעיקר בשיפוץ בתים.

המפעל עסק בייצור עמודים דקורטיביים ופסלונים.

העסק פרנס את הנתבעת מס' 1 ובנותיה,  ואת המנוח.

בשנת 2001 נשא המנוח את התובעת לאישה, לאחר חיים משותפים של מס' שנים קודם לכן, בעוד שעד להיכרותו אותה, הייתה קירבה רבה בינו לבין הנתבעת מס' 1 ובעיקר היה קשור לבנותיה, משלו עצמו כאמור לא נולדו ילדים.

לטענתן של אחיותיו, המנוח שם "עינו בכוס", והיה מגיע למצבי מריבה עם אחותו, הנתבעת מס' 1.

נישואיו לתובעת, והמגורים הסמוכים (בבית דו משפחתי) לנתבעת מס' 1 עם בנותיה, לא הביאו לשיפור האווירה המשפחתית, אלא שזו הוחמרה.

המריבות השפיעו על ניהול המפעל, ועד שאחיהם פ. ז"ל נפטר, ולאחר מכן, אף הופסקה עבודתה של הנתבעת מס' 1 במפעל.

בשנת 2004 חלה המנוח במחלת הסרטן, עבר אשפוזים  וטיפולים קשים, לרבות נטילת תרופות לשיכוך כאבים.  מצבו התדרדר, ובשנת 2005 החל לגרור רגל, ונאלץ לעשות שימוש בכסא גלגלים.

במקביל, ניהלה משפחת ב.ש. משפטים אל מול עירית ת"א על זכויותיה  במתחם, כאשר  ערעור שהוגש על  פסק דינו של בית  משפט השלום התקבל, וההליך הושב לחישוב מחודש, את גובה הזכויות אשר זכאי כל בעל זכויות במשפחה, לבית משפט  השלום.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ