אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קאנטרי שרותי ליסינג בע"מ נ' כהן ואח'

קאנטרי שרותי ליסינג בע"מ נ' כהן ואח'

תאריך פרסום : 27/01/2010 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
154159-09
05/01/2010
בפני השופט:
חאג יחיא

- נגד -
התובע:
קאנטרי שרותי ליסינג בע"מ
הנתבע:
דוריאל כהן
החלטה,החלטה,פסק-דין

החלטה

שכרו של העד בסך 250 ₪. ישולם בשלב זה ע"י התובעת.

ניתנה והודעה היום י"ט טבת תש"ע, 05/01/2010 במעמד הנוכחים.

חאג יחיא, שופט

החלטה

סיכומים יוגשו בכתב.

התובעת תגיש את סיכומיה תוך 20 יום מהיום.

הנתבע תוך 20 יום מקבלת סיכומי התובעת.

נדחה לבדק סיכומים ליום 15.02.10.

ניתנה והודעה היום י"ט טבת תש"ע, 05/01/2010 במעמד הנוכחים.

חאג יחיא, שופט

פסק דין

מדובר באירוע של תאונת דרכים, כאשר התובע טוען כי חנה במפרץ חנייה, פתח את דלת רכבו השמאלית ולאחר שיחה עם בנו שישב לידו ועוד בטרם ירד מהרכב חלף משמאלו רכב הנתבע ופגע בדלת של רכבו.

הנתבע טוען כי הוא נסע בנתיבו כרגיל לפתע שמע חבטה בחלק הקדמי ימני של רכבו, והתברר כי זאת הייתה כתוצאה מפגיעה שנוצרה בין רכבו לבין דלת רכב התובעת.

תקנה 80 לתקנות התעבורה אוסרת פתיחת דלת לכוון בו נוסעים רכבים אחרים, אלא לאחר נקיטת אמצעי זהירות מצד הנהג, כדי למנוע פגיעה במשתמשים בכביש.

התקנה איננה מדברת על פתיחה סימולטנית עם מעבר רכב נוסף שגרמה למפגש בין דלת הרכב החונה לרכב הנוסע, אלא באופן כללי אוסרת פתיחת דלת לכוון הכביש כאמור.

לאחר ששמעתי את שני הנהגים, אין מחלוקת כי דלתו של התובעת נפתחה לכוון הכביש, ונשמעת סבירה טענתו של הנתבע כי אומנם עד התביעה חנה בתוך המפרץ אך יותר קרוב לכביש, שכן אילולא כן ספק אם היה נוצר מגע בין הדלת לבין רכב הנתבע.

יחד עם זאת, ולצערי פתיחת דלת על ידי רכב חונה איננה אירוע חריג, במקומותינו, והנוהג את רכבו אמור לצפות שהדבר יעשה ולנקוט אמצעים כדי להתרחק מרכבים חונים במרחק שהוא לפחות כאורך דלת של רכב ממוצע, אם הדבר אפשרי על פי נסיבות הכביש.

אני מגיע למסקנה כי הנתבע נסע די צמוד לרכבים החונים בימין הכביש, ולא נטען כי מדובר בכביש צר שלא אפשר התרחקות מהרכבים החונים.

בנסיבות שנוצרו אני קובע כי יש להטיל על עד התביעה 80% מאחריות התאונה, ואילו ב-20% הנותרים יישא הנתבע.

לפיכך, הנתבעים ישלמו לתובעת 3,500 ₪, בצירוף אגרת משפט ששולמה, והכל בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה, ועד התשלום בפועל, וכן הוצאות העד בסך 250 ₪, וכן שכ"ט עו"ד בסך 732 ₪ + מע"מ.

ניתנה והודעה היום י"ט טבת תש"ע, 05/01/2010 במעמד הנוכחים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ