אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> צ'צקיס אברהם נ' נאמן יובל

צ'צקיס אברהם נ' נאמן יובל

תאריך פרסום : 15/04/2010 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום כפר סבא
3793-08
14/04/2010
בפני השופט:
מירב בן-ארי

- נגד -
התובע:
צ'צקיס אברהם
הנתבע:
נאמן יובל

החלטה

1.בפניי בקשה של הנתבע להעברת הדיון בתיק זה לסדר דין רגיל, על מנת לאפשר גילויים של מסמכים שיסייעו לבירור האמת, כך לטענת הנתבע.

2.בתמצית, אלו טענות הצדדים בתובענה שבפניי:

התובע הגיש תביעה כנגד הנתבע בגין יתרה של הלוואה שנתן לנתבע לרכישת רכב, שלא הוחזרה.

הנתבע טען כי הרכב הנרכש שימש כתחליף לרכב אחר שלו, שעבר תאונה, וכי לא דובר כלל בהלוואה. לטענתו, החתימה על הסכם ההלוואה, בחודש 5/03, נעשתה לבקשת התובע, לצרכי מס, וכביטחון לכך שאין המדובר בהלוואה אמיתית, התובע אף מסר לנתבע המחאה ריקה שמספרה 48528.

התובע, מנגד, טוען כי המחאה זו נמסרה בשנת 2005 (כעולה מסעיפים 25-27 לתצהירו), כביטחון לנתבע, לאחר שהאחרון העלה טענות בנוגע לחיובים שחויב בהם עקב אי העברת הבעלות ברכבו הישן, העברה שהתובע אמור היה לבצעה.

3.לאחר עיון בטענות הצדדים אני סבורה שהדין עם הנתבע.

התיק נקבע להוכחות לחודש נובמבר 2010, ומכאן, שאף אם יבוצעו הליכים מקדמיים נוספים, לא יהיה בכך כדי לפגוע בשמיעתו במועד.

מדובר בתיק של גרסה מול גרסה, ושאלת המועד בו ניתנו המחאות לפני ההמחאה המדוברת, עשויה לתמוך באחת מגרסאות הצדדים באשר למועד נתינתה של ההמחאה 48528, מה גם שגרסאות הצדדים מעלות פער של שנתיים, פער שאינו מבוטל כלל וכלל.

על בית המשפט להעדיף את אינטרס בירור האמת, על פני טענות פורמאליות, לא כל שכן כאשר גילוי המסמכים המבוקשים התבקש כעת, זמן רב לפני מועד ההוכחות, ולא יפגע בשמיעת התיק במועדו.

באשר לטענות התובע לגופן, אין הן נוגעות לעצם השאלה של העברת התובענה לפסים רגילים או גילוי המסמכים. ברגיל, תאגידים בנקאיים שומרים פרטים בנוגע להמחאות גם אם חלפו מספר שנים מעת נתינתן, וככל שפרטים אלו אינם שמורים יוכל התובע מן הסתם להציג אישור בנקאי מתאים. כך גם, ככל שבידי התובע הסבר מתאים למועד מתן ההמחאה, אם בכלל הסבר זה נדרש, יוכל להוסיף תצהיר משלים.

4.לאור האמור אני מעבירה את הדיון לסדר דין רגיל ומורה כדלקמן:

א.התובע יציג צילומי שלוש ההמחאות שניתנו לפני המחאה מס' 48528 ואחריה, וזאת בתוך 30 ימים מהיום.

ב.הנתבע יישא בעלות הצילומים, בהתאם לעלויות שיידרשו בבנק, וזאת בתוך שבוע מעת קבלת הדרישה.

ג.הליכים מקדמיים נוספים, ככל שקיימים, יבוצעו בתוך 14 ימים מהיום. מענה בתוך 21 ימים לאחר מכן. כל בקשה נוספת בהליכים מקדמיים תוגש בתוך 45 ימים מהיום.

ד.כל צד יהיה רשאי להשלים את תצהיריו ואת המוצגים מטעמו, לאחר השלמת ההליכים המקדמיים, בתוך 90 ימים מהיום.

ה.תזכורת פנימית ביום 15.7.10.

המזכירות תעביר החלטה זו לצדדים בדחיפות.

ניתנה היום, ל' ניסן תש"ע, 14 אפריל 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ