אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> צצנה(המנוח) ואח' נ' כלל בריאות חברה לביטוח בע"מ

צצנה(המנוח) ואח' נ' כלל בריאות חברה לביטוח בע"מ

תאריך פרסום : 21/05/2013 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום ירושלים
21017-10-12
21/03/2013
בפני השופט:
אורי פוני

- נגד -
התובע:
1. עיזבון המנוחה גאולה צצנה ז"ל
2. יורם צצנה

הנתבע:
כלל בריאות חברה לביטוח בע"מ

החלטה

1.ביום 15.10.12 הגישו התובעים תביעה כספית ע"ס של 54,000 ₪.

2.על פי הנטען בכתב התביעה, היתה הגב' גאולה צצנה ז"ל (להלן – המנוחה) המבוטחת בפוליסה סיעודית אצל הנתבעת).

על פי תנאי הפוליסה, היתה זכאית המנוחה לקבל מהנתבעת תגמולי סיעוד בהתאם לתנאי הפוליסה.

על פי כתב התביעה, עמדה המנוחה בתנאי הפוליסה המזכים אותה בתגמולי סיעוד. חרף זאת, דחתה הנתבעת את הדרישה לתשלום תגמולי הסיעוד ומכאן התביעה.

3.ביום 5.12.12 לאחר שחלף המועד להגשת כתב הגנה וזה לא הוגש, עתרו התובעים למתן פסק דין ובו ביום ניתן פסק הדין.

4.ביום 25.12.12 עתרה הנתבעת לביטול פסק הדין ולעיכוב הליכי הוצאה לפועל.

בבקשה מודה הנתבעת כי מסירת כתב התביעה לידה היה כדין. עם קבלת כתב התביעה, נעשה ניסיון מצד נציגת המחלקה המשפטית של הנתבעת לבוא בדברים עם ב"כ התובעים על מנת לנסות ולסיים את המחלוקת בין הצדדים מחוץ לכותלי בית המשפט. ניסיון זה לא צלח לאור הקושי ביצירת קשר עם ב"כ התובעים. בנסיבות אלה, הצורך בהגשת כתב הגנה נשכח עד להמצאת פסק הדין לידיה.

לאור עובדות אלה, טוענת הנתבעת כי אי הגשת כתב ההגנה לא נבע עקב טעות בתום לב שנבע מעומס עבודה רב.

במסגרת הבקשה והתצהיר התומך בה, מעלה הנתבעת את הטענות הבאות למגוף התביעה עצמה:

ראשית, נטען כי אירוע הביטוח עליו מבוססת התביעה היה בחודש יוני 2011 אינו נכון, שכן היותה של המנוחה כחולת סרטן אובחן רק במועד מאוחר יותר, דהיינו סוף חודש ספטמבר תחילת חודש אוקטובר 2011 וכי עובר למועד זה היתה המנוחה אישה בריאה.

הנתבעת אף מכחישה את גירסת התובעים כי המנוחה הפכה להיות סיעודית בחודש יוני 2011. הנתבעת מוסיפה וטוענת כי לא איתרה אחות בשם שרונה שעל אמירותיה ופעולותיה מבססים התובעים בין היתר את תביעתם.

הנתבעת טוענת עוד כי התובע מס' 2, שהיה במועדים הרלוונטיים בעלה של המנוחה והינו יורשה היחיד, זכאי לפיצוי בגין עגמת הנפש, כאב וסבל כתוצא מהפרת הנתבעת את פוליסת הביטוח שנערך עימה והמנוחה.

סיכומם של דברים, לאור האמור לעיל, טוענת הנתבעת כי המנוחה לא היתה זכאית לתשלום תגמולי סיעוד וכי היא לא הפרה את ההסכם ביניהם וממילא אין התובעים זכאים לכל תשלום מכוח הפוליסה.

5.ב"כ התובעים עותר לדחיית בקשתם. לגרסתו, הנימוק שהביאה הנתבעת למחדלה באי הגשת כתב ההגנה במועד אין בו כדי להצדיק ביטול פסק הדין.

עוד טוען ב"כ התובעים כי אין בפי הנתבעת גירסת הגנה ברת סיכוי ומשום שביטול פסק הדין לא יצמיח לה כל תועלת.

6. לאחר עיון בחומר שבתיק ולאחר ששקלתי את טענות הצדדים, הגעתי לכלל מסקנה כי יש מקום לבטל את פסק הדין תוך חיוב הנתבעת בהוצאות ההליך.

הלכה ידועה היא כי ניהול ההליך המשפטי תוך מתן אפשרות לשני הצדדים לשטוח את טענותיהם בפני בית המשפט לגופם של דברים הוא לעולם המהלך המועדף ואילו סיום ההליך בלא לקיים דיון לעיצומו של עניין, למשל על דרך של מתן פסק דין בהעדר הגנה, הוא מהלך דיוני יוצא דופן המביא עמו הכרעה שיפוטית לגופה של תביעה במעמד צד אחד ובלא שנשמע הצד האחר.

כמו כן, יש לזכור כי על נתבע העותר לביטול פסק הדין שניתן בהעדר הגנה להצביע בשלב זה על גירסת הגנה ואין הוא נדרש בשלב זה להוכיחה.

כמו כן, אין הנתבע חייב להראות שהגנתו איתנה ובטוחה ודי לו אם יראה כי הגנתו אפשרית וכי ביטול פסק הדין יצמיח לו תועלת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ