אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> צפריר נ' "אלבר" חב' לביטוח

צפריר נ' "אלבר" חב' לביטוח

תאריך פרסום : 24/05/2011 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות קריות
9211-11-10
24/05/2011
בפני השופט:
ערן נווה

- נגד -
התובע:
תומר צפריר
הנתבע:
"אלבר" חב' לביטוח
פסק-דין

פסק דין

בפניי תביעה כספית .

אין מחלוקת בשאלת החבות והמחלוקת נופלת לפתחו של הנזק בלבד.

הנתבעת מלינה על ראשי נזק המופיעים בחוות דעתו של השמאי מטעם התובע, מר בנו אבי. יש לציין עם זאת, כי הנתבעת שילמה את מרבית הסכום המופיע בחוו"ד השמאי מטעם התובע ולא טרחה להביא שמאי מטעמה על מנת לסתור את האמור בחוות דעתו.

הנתבעת מלינה על כמה תחומים ואתייחס אליהם אחד לאחד:

1.הנתבעת הפחיתה סכום של 4,587 ₪ בין השאר על רקע של אישור לצמיגים בעלות של 1,314 ₪, כאשר מדובר לטענתה בסכום מופרז ולטענתה התובע בעצם השביח את מצבו ולא החזיר מצב לקדמותו. מעבר להסברי השמאי שהתקבלו על דעתי, הסביר התובע, כי רכש צמיגים יקרים יותר לאחר התאונה בסכום של כ- 3,000 ₪ ואולם לא דרש את ההפרש והתאים את עצמו לסכומים שנקבעו ע"י השמאי ולמצבו של הרכב עובר לתאונה.

טענותיו אלה לא נסתרו והתקבלו על דעתי, ומשכך אני מכשיר את הסכום האמור ודוחה את הטענה להפחתת הסכום על ידי הנתבעת.

2.לגבי ירידת ערך והפחתה של 1,840 ₪ - כאן לנתבעת שתי טענות. האחת, כי היה מקום עפ"י דו,ח וועדת ששון להמציא חוו"ד נפרדת לגבי ירידת ערך והשני, כי התובע נמנע מלצרף פרטים על מצב הרכב מבחינת תאונות לפני האירוע. גם כאן הוברר כי מדובר ברכב חדש, אשר ירידת הערך שעליה החליט השמאי היא בעבור שני אחוז עבור תיקון דופן אחורי ימני שהוא חלק מולחם. התובע שהוא יד ראשונה הציג אישור על אי הגשת תביעות ביחס לרכב זה ויש להסתפק בכך. יש לציין, כי הגם שאין דו"ח נפרד על ירידת ערך אני נותן אמון בעדות השמאי והסבריו.

אשר על כן, אני מקבל גם את החלק הזה בתביעתו של התובע.

3.לגבי קיזוז המע"מ כרכב מסחרי, אני מקבל את עמדת הנתבעת, גם אם התובע עפ"י הצהרתו לא התקזז במע"מ אין סיבה לפצות אותו על אותו חלק במע"מ שעליו הוא יכול להתקזז וגם היום הוא יכול לעשות כן, כאשר אני מציין כי על התובע חלות חובות הקטנת נזק.

4.לגבי שכ"ט שמאי – הפחתה של 300 ש"ח ו- 240 ₪ יש לקזז את המע"מ. אני סבור לאור אופייה של התביעה והסברי השמאי שאין להפחית משכר טרחתו כפי שהוצע ע"י הנתבעת.

את הסכומים שנפסקו עפ"י ראשי הנזק כאמור, כשהם צמודים ונושאי ריבית מיום מתן חווה"ד השמאית ועד התשלום המלא בפועל תשלם הנתבעת לתובע בתוספת הוצאות משפט. אני פוסק לתובע 800 ₪ המורכבים משני סכומים. סכום של 300 ₪ שנפסקים עבורו בגין הוצאות משפט וסכום של 500 ₪ שבאחריות התובע להעביר מתוך הסכום של 800 ₪ לשמאי בנו אבי, אשר המזכירות תשלח לו גם כן את פסה"ד, וזאת בגין הופעתו, הוצאותיו ושכ"ט בביהמ"ש בישיבה מיום 24.5.11.

סכומים אלה תשלם הנתבעת כאמור עפ"י פסה"ד תוך 30 יום, שאם לא כן יישא הסכום הפרשי הצמדה וריבית כחוק.

ניתן היום, כ' אייר תשע"א, 24 מאי 2011, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ