מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין חלקי בתיק א 1373/02 - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

פסק-דין חלקי בתיק א 1373/02

תאריך פרסום : 26/04/2009 | גרסת הדפסה
א
בית המשפט המחוזי תל אביב-יפו
1373-02
13/11/2007
בפני השופט:
ד"ר דרורה פלפל / ס. נשיא

- נגד -
התובע:
1. גייל בוריס
2. קלדובסקי אולג

עו"ד ע' פרידמן
הנתבע:
1. מיגדור בע"מ
2. רבינוביץ אולג

עו"ד י. קלדרון
פסק-דין חלקי

א.         מהות התובענה

זו תביעה למתן צו מניעה קבוע, למתן חשבונות ולסעד כספי בגין הפרת סימן מסחר.

התיק הועבר לבימ"ש זה ונקבע להוכחות לתאריך 19.3.2007.

ב.         עובדות רלבנטיות וגרסאות הצדדים

התובעים

בשנת 1996 יסדו התובעים שותפות בשם: "מיג פרסום הוצאה לאור" (להלן: "מיג").

מיג עוסקת מאותו מועד בהוצאה לאור של דברי דפוס, לרבות עיתונים בשפה הרוסית המיועדים לקהל דוברי הרוסית בארץ.

משמעות המילה "מיג" בשפה הרוסית היא: "רגע" וכן ידוע ומוכר לכל המטוס הרוסי המהיר מדגם מיג.

במהלך שנת 1996 הוסיפו התובעים לסימן שלהם על גבי המוצרים המקוריים, אלמנט גרפי ייחודי ובולט: שעון עם מחוגים וספרות שמוסתר קלות מאחורי המילה "מיג".

לטענתם (סעיף 12 לכתב התביעה), סימנים אלה יוצרים זיקה וייחוד למוצרים המקוריים שלהם ומבחינים אותם ממוצרים אחרים.

הנתבעת 1 נוסדה כ - 4 שנים לאחר שהתובעים החליטו להשתמש לראשונה בשם המסחרי "מיג"

(עמ' 35); הנתבע 2 הוא מנהל ובעל מניות יחיד בנתבעת 1.

לטענת התובעים, הנתבעים מוציאים עיתון שבועי בשפה הרוסית הקרוי גם כן "מיג".

עיתון זה משווק ללא תשלום בנקודות שיווק רבות בהן הפיצו התובעים את השבועונים המקוריים, כמו: מתנ"סים, מרכזי קליטה, חנויות וכיו"ב.

בנוסף, בשנים 2000-2001 הוציאו הנתבעים שבועון בתשלום, שנמכר. שבועון זה אינו מוצא יותר לאור.

לטענת התובעים, עיתונם של הנתבעים מפר את זכויותיהם הן ע"י שימוש בסימן "מיג" בשפה הרוסית בלוגו באותו גודל של אותיות, ובאותה צורה, גוון ופונט הדומים לסימן הרשום של התובעים; והן באלמנט הגראפי המקורי קרי: שעון שמעוצב בצורה דומה מאד לשעון המופיע לצד הסימן הרשום.

שני הסימנים הללו מופיעים על שער כתב העת של הנתבעים.

דבר זה מטעה את הקורא הסביר שעלול להתבלבל ולקנות ו/או לבקש את המוצרים המפרים בסוברו בטעות כי הוא מקבל מוצרים מקוריים או מוצרים הקשורים למוצרים המקוריים.

עוד גורסים התובעים, כי מדובר בעיתונים שנושאים את השם "מיג" ופונים לאותו קהל יעד מוגדר ומצומצם, קרי: דוברי השפה הרוסית בארץ. קהל יעד זה אינו כה נרחב שיכול להכיל ולהפיץ בקרבו שני עיתונים בשם "מיג".

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ