ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב
|
3888-02
07/08/2002
|
בפני השופט:
אליהו קידר
|
- נגד - |
התובע:
פרקש אמריק
|
הנתבע:
אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ
|
פסק-דין |
זוהי תביעה לתשלום בגין נזק שארע למזוודה מתוצרת SAMSONITE , שלטענת התובע נגרם בטיסת אל-על מארה"ב לישראל.
התובע טוען כי קיים שיחה טלפונית עם גב' שרון שוקרון ממחלקת נזקי כבודה, כדי לקבל אישורה למשלוח המזוודה למתקן מורשה מטעם היצרנית, כדי שלא יפגע תוקף האחריות שהיה לשלוש שנים והיה עדין בתוקף. הגב' שוקרון ביקשה כי התובע ימסור את המזוודה לתיקון אצל חברת צנטנר והוא אמנם עשה כן.
התובע טוען כי התיקון לא נעשה טוב והוא נעשה בצורה בלתי מקצועית והוחלף רק הרוכסן הצמוד למכסה של המזוודה, אך הרוכסן בחלק של גוף המזוודה, שהיה פגום, לא הוחלף, כיוון שהחלפתו היתה מצריכה פירוק המזוודה לחלקים.
כתוצאה מהתיקון הלקוי, לטענת התובע, נגרם למזוודה נזק בלתי הפיך שאינו ניתן לתיקון וגם אבדו 3 שנות האחריות שהוענקו על ידי היצרן . התקון לא אושר על ידי התובע והמזוודה הועברה מחברת צנטר למחלקת נזקי כבודה.
התובע מוסיף בתביעתו כי קיים פגישות עם מר אביגדור אלטמן, מנהל יחסי לקוחות של הנתבעת, אשר תיחקר את הגב' שוקרון, אשר אישרה את דברי התובע.
הנתבעת בכתב הגנתה טוענת כי היא אינה מכחישה את הנזק שנגרם למזוודתו של התובע.
הנתבעת טוענת כי על פי הנוהל מופנה הלקוח לחברת צנטנר לתיקון והנתבעת וחברת צנטנר מתחשבנות בינן לבין עצמן. אם הלקוח אינו מרוצה הוא מופנה שוב למחלקת כבודה של הנתבעת.
הנוהל הזה הוסבר לתובע. לטענת הנתבעת חברת צנטנר הינה מורשת מטעם חברת רולקס, יבואנית סמסונייט בישראל, לתקן מזוודות מתורת סמסונייט. התיקון שהוצע הוא מקצועי ומשביע רצון.
הנתבעת מוסיפה כי חברת צנטנר הינה מורשית מטעם חברת רולקס, יבואנית סמסונייט בישראל לתקן מזוודות מתוצרת סמסונייט ולרשותה האמצעים לכך.
עוד טוענת הנתבעת כי היא כפופה לאמנת ורשה אשר מכוחה מוגבלת אחריותה לכבודה שאבדה לסכום השווה ל- 100 ש"ח לק"ג, דהיינו משקל המזוודה כפול 100ש"ח, לפיכך אחריותה מוגבלת לסך של 500 ש"ח לפי המשקל המשוער של המזוודה.
הצדדים נחקרו בפני בית המשפט ואף קויימה ישיבה נוספת במטרה שהמזוודה תוצג, אך היא לא הוצגה ולא ניתן היה לבחון את התיקון.
מתוך חומר הראיות אין מחלוקת כי מזוודתו של התובע אמנם נפגעה בטיסת אל-על.
לתובע היתה תעודת אחריות ל- 3 שנים של חברת סימסונייט. המזוודה היתה בשנת האחריות הראשונה. בפרוספקט של חב' סמסונייט אין כלל תחנות שירות בישראל.
התובע צירף מכתב מיום 25.7 00 של חברת רולקס למחלקת התביעות של אל-על באשר למזוודה האמורה, בו נאמר :
"הריני לציין כי חברת
SAMSONITE
אינה מורשית על ידי חברת
SAMSONITE
לנהל
SERVICE CENTER
כיוון שאין בידינו הכלים לתקן את המזוודות ברמה שנעשית ב-
SAMSONITE
".
לעומת זאת הנתבעת צירפה לכתב הגנתה מכתב של חברת רולקס מיום 29.4.99 לפיו:
"חברת רולקס המזה"ת בע"מ הינה היבואנית הבלעדית של מוצרי
SAMSONITE
לישראל.
חברת צנטנר מורשית מטעם חברת רולקס המזה"ת למש כתחנת שירות לתיקוני מזוודות ותיקים מתוצרת
SAMSONITE
.
כמו כן, חברת רולקס המזה"ת מספקת לצנטנר את כל חלקי החילוף המקוריים הנדרשים לצורך התיקונים".