אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק תק 1787/02

פסק-דין בתיק תק 1787/02

תאריך פרסום : 22/07/2007 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב
1787-02
27/05/2002
בפני השופט:
אביגיל כהן

- נגד -
התובע:
1. אוחיון מירב
2. שם טוב אורן

הנתבע:
סייג שבח
פסק-דין

1.         התובעים הגישו תביעה נגד הנתבע על סך 16,000 ש"ח, והנתבע שלח הודעת צד ג' לנתבעת.

במהלך הדיון קיבלו התובעים את המלצת בית המשפט ולפיה התביעה נגד הנתבע -תידחה וצד ג' הפך להיות הנתבעת (להלן: "פרדייס מומבסה").

2.         התביעה מתיחסת לטענות שונות של התובעים כלפי הנתבעת, שבאמצעותה רכשו חבילת תיור שכללה בין היתר, שהות מלון פרדייס מומבסה בקניה, בין התאריכים 11/9/2001 - 26/9/2001.

3.         ביום 11/4/2002 נתתי פסק דין ב-4 תיקים אחרים, שבהם תבעו 8 תובעים את הנתבעת בגין טענות דומות ואף זהות שהעלו נגד פרדייס מומבסה לגבי חבילת התיור בתאריכים 11/9/2001 - 26/9/2001.

 (ת"ק 14864/01, ת"ק 14866/01, ת"ק 14869/01, ת"ק 14868/01).

4.         תמצית טענות התובעים :

א)         התובעים רכשו חבילת תיור על בסיס "הכל כלול" במחיר מהנתבעת, שכלל נופש במלון פרדייז מומבסה בקניה ומספר טיולים הכלולים בחבילת התיור, במלון מפואר שהובטח שהינו ברמה של חמישה כוכבים.

מתקני המלון לא הופעלו כמובטח (הופעלה רק בריכה אחת שעומקה אינו מתאים לאדם בודד, רוב אופני הרים היו מקולקלים ,סירת המרוץ לא עבדה, לא היתה יכולת להשתמש בטרקטורון, לא היתה סירת דיג כמובטח, רכב שטח היה מקולקל, חוות הסוסים וציוד הצלילה לא היו מקצועיים, הופעל קזינו רק מספר ימים מצומצם ורק באופן חלקי, הובטחו מסעדות במלון אך הן היו רחוקות.

שזירת קליעת צמות אשר הובטחה להם "כחינם" היתה תמורת תשלום והשירות ניתן בחינם בשלושת הימים האחרונים לשהותם, וכן לא היתה שתיה אלכוהולית כמובטח.

"חוות התנינים" התבררה כברכה קטנה שלא עולה על 20 מ"ר בשטח חדר האוכל, לא קיבלו הפניה לחוות חיות או נחשים שאמורים להיות במלון.

ב)         פנייתם להנהלת המשרד באמצעות מנהל המלון ועדכון בפרטי תלונתם נענתה בחוסר אדיבות ובזלזול ולא נעשה כל ניסיון מטעם הנתבעת לסיים להם, וזאת עד לתום הנופש.

מבדיקה שערכו עם עובדי המלון התברר שהמנהל הישראלי של המלון הנחה את מנהל המלון הזמני להפעיל רק את הבריכה הנמוכה מכיוון שמדובר בקבוצת אנשים קטנה במלון.

לטענתם מנהל המלון טען שהברכה מקולקלת, אולם עובדים במקום אמרו להם כי הבריכה רוקנה כדי לבצע בה ניקיון פשוט.

יצויין, כי השהות במקום היתה בתקופת חגי חודש תשרי.

5.         תמצית טענות הנתבעת :

א)         התובעים שוכנו במלון 5 כוכבים כמובטח, אך קניה שייכת למדינות ה"עולם שלישי" ורמת בתי המלון שבה נופלת מרמת בתי מלון בעולם המערבי.

בטופס הרישום שעליו חתמו התובעים מצויין כי "הכל כלול" אינו כלול בטיולים, ולא צוין שיש לקבל שתיה בטיולים.

כמו כן, התובעים לא שילמו בגין שתיה בבקבוקים וזאת למרות ששתיה בבקבוקים אינם כלולים בעסקה.

ב)         במלון שהו כ-50 איש בלבד ולכן הופעלה בריכה אחת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ