אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק ת"ק 19774-07-11

פסק-דין בתיק ת"ק 19774-07-11

תאריך פרסום : 05/12/2012 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות קריות
19774-07-11
12/11/2012
בפני השופט:
עפרה אטיאס

- נגד -
התובע:
יעקב מור
הנתבע:
1. חברת ארקיע
2. אל-טורס קריית מוצקין

פסק-דין

1.    תביעה כספית שעניינה נזקים שנגרמו לתובע, לפי טענתו, בשל איחור טיסת ארקיע לגאורגיה, ואי מתן הודעה לתובע על יציאתה של טיסה חלופית.

2.    התביעה כנגד הנתבעת 2 נמחקה לאחר שהשיבה לתובע את עלות כרטיס הטיסה, אשר הועברה אליה על ידי הנתבעת 2.

3.    התובע טען כי רכש כרטיס טיסה לגאורגיה, שמיועדת הייתה לטוס ביום 3.7.2011, בשעה 01:05 בלילה. כשהגיע לשדה התעופה, נמסר לו שהטיסה בוטלה עד להודעה חדשה. התובע טען כי לאחר המתנה בת 4 שעות בשדה התעופה, נתבקש לשוב לביתו, וכי "יודיעו לו מה קורה".

4.    התובע טען כי יצר קשר עם הנתבעת, ללא מענה, ופעל בהתאם להוראות המענה הקולי, ושלח מייל ביום 4.7.2011, שעה 8:00, ולא קיבל תשובה. התובע טוען כי שלח מכתב נוסף לארקיע ביום 5.7.2011, אך שוב ללא מענה.

5.    בעדותו בפניי טען התובע כי לא התקשר לרשות שדות התעופה כדי לברר את מועד הטיסה החלופית משום שנמסר לו על ידי דיילות הקרקע מטעם הנתבעת כי עליו להתקשר לארקיע. 

6.    התובע הוסיף כי " אם אני לא נוסע באותו יום, אני ממילא לא יכול לעשות את העבודה שלי. ברגע שהטיסה איחרה כבר לא היה טעם לנסוע כי היה נשאר לי רק יום אחד".

7.    ואולם, בשלב מאוחר יותר שינה את גרסתו, וטען כי: " בהנחה שהכל בסדר והיו אומרים שהטיסה תצא למחאת הייתי נוסע גם ליום אחד".

8.    יודגש כי גם במייל ששלח התובע לנתבעת למחרת ליל הטיסה המיועדת, בשעה 8:03 בבוקר, הוא לא ביקש לדעת מתי תצא הטיסה החלופית, אלא רק הלין על התנהלות ארקיע, מה שמתיישב יותר עם האפשרות שבעת שפנה לארקיע בשעת הבוקר, כבר גמלה בליבו ההחלטה שלא לטוס.

9.    התובע תמך את תביעתו בעדותו של עד נוסף, דוד שראובר, שמסר עדות לא מחמיאה בעליל באשר לאופן הטיפול של ארקיע בשיבוש הטיסה, תוך שהוא מציין כי נציגים של ארקיע כלל לא היו נוכחים במקום, כדי ליתן מענה לנוסעים, וכי ארקיע הותירה את הנוסעים, שעות ארוכות, חסרי אונים, ללא מידע, לא באשר לסיבת העיכוב ולמועד הטיסה הצפוי. ואצטט את הדברים בלשונו:

"עמדנו בתור. לא היתה שום התראה מוקדמת שיש איזו בעיה. עמדנו בתור לכרטוס. המסכים היו כבויים. לאחר חצי שעה התקדמתי אל עבר הנציגים שבכלל לא היו מארקיע אלא מחברת צד ג' ושאלתי מה קורה ואמרו שלא יודעים מה קורה ושהטיבה כרגע לא יוצאת והכל בסימון שאלה. שום נציג של ארקיע לא היה שם. המתנו. החלו לאט לאט, לסעור הרוחות. כולם היו עצבניים. בשלב מסויים עבר קצין תורן מהמשטרה שהי עד לענין. לא הגישו לנו מים. שום דבר. לא התייחסו אלינו אפילו. לא היו נציגים מטעם ארקיע אלא מטעם הכרטוס. אנו המתנו. בשלב מסויים אחרי הרבה מאוד זמן אמרו שכנראה הטיסה תצא למחרת. היו כמה אנשים שנסעו הביתה. אני לא נסעתי הביתה אני המתנתי. לא היה שום סדר ולא היה ארגון..."

10.      העד מטעם התובע אף תמך בעדותו בגרסת התובע, לפיה הנציגים שעסקו בשירותי הקרקע מסרו שארקיע תיצור עימם קשר או שיתקשרו לשירות הלקוחות של ארקיע.

11.      התובע עתר לפיצוי בגין נזק לא ממוני, בגין הטלטלה והסבל שהיו מנת חלקו בשדה התעופה, וכן לפיצוי בגין המלון שהזמין בגאורגיה, ובגין הפגיעה בשמו הטוב ובמוניטין שלו אצל הלקוח שאצלו אמור היה לבצע עבודה בתחום המחשבים והמלון.

12.      אקדים ואציין כי התובע לא הוכיח, לא את טענתו לעניין הפגיעה במוניטין, ולא את טענתו בגין התשלום למלון. הקבלה היחידה שהוצגה הינה קבלה בגין מונית ע"ס של 650 ש"ח, הנושאת תאריך 3.7.2012, קבלה שארקיע מוכנה לשאת בתשלומה, ולכן תביעתו של התובע מתמצית בעלות המונית, בנזק הלא ממוני בגין התנהלות הנתבעת, וכן בהוצאות משפט.

13.      לעניין הוצאות המשפט, טוען התובע כי מקום מושבו בבלגיה, והגיע במיוחד לארץ לצורך ההתדיינות נשוא הליך זה. כשנשאל התובע על ידי בית המשפט מתי הוא צפוי לשוב לבלגיה, השיב כי הוא צפוי לשוב לבלגיה רק ביום 17.11.2012, כאשר, לדבריו, הוא אמור להופיע כעד תביעה בתביעה אחרת שהגיש העד מטעמו, כנגד ארקיע בגין אותה פרשה, וזאת ביום 13.11.2012.

14.      העובדה שהתובע בחר לחזור לבלגיה רק ביום 17.11.2012, אינה מתיישבת עם טענתו כי הגיע לארץ במיוחד לצורך הליך זה. טבעי והגיוני יותר להניח כי התובע שילב את המשפט נשוא הליך זה עם עיסוקים ועם עניינים אחרים שיש לו בארץ (עסקים, ביקור קרובים וכיו"ב) שאם לא כן, מצופה היה שיחזור לבלגיה כבר ביום הדיון או בסמוך לאחר מכן.

15.      יחד עם זאת, אין פירוש הדבר שהתובע אינו זכאי להוצאות חלקיות בגין הגעתו לארץ שכן לסיבת הגעתו מספר גורמים שאחד מהם הוא ההתדיינות נשוא הליך זה.

16.      הנתבעת טענה כי השיבוש בטיסה נבע מתקלה טכנית במטוס הנתבעת שאמור היה לצאת משדה התעופה בקייב לנתב"ג, תקלה שהיא בבחינת "כח עליון", שלנתבעת לא הייתה שליטה עליה, וכי בשל חומרת התקלה לא היה מנוס מלקרקע את המטוס בשדה התעופה בקייב עד לתיקון התקלה.

17.      הנתבעת טוענת כי מרגע גילוי התקלה נעשו הערכות מצב במטרה לברר את פרק הזמן שנדרש לתיקונה, ובמקביל פעלו אנשי המבצעים למצוא פתרונות חלופיים להטסת הנוסעים, לרבות חכירת מטוס.

18.      נטען כי לאחר זמן קצר התבררה התמונה, על פיה תיקון התקלה עלול להימשך שעות רבות, וכי על אף מאמציה של הנתבעת לא ניתן היה למצוא מטוס חלופי בטווח הזמן המיידי, ולכן נוצר שיבוש במועד הטיסה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ