אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק ע"א 8896/10

פסק-דין בתיק ע"א 8896/10

תאריך פרסום : 04/12/2012 | גרסת הדפסה

ע"א
בית המשפט העליון
8896-10
03/12/2012
בפני השופט:
1. א' רובינשטיין
2. י' דנציגר
3. צ' זילברטל


- נגד -
התובע:
עינב אברהמי
עו"ד עמוס האוזנר
הנתבע:
1. התיאטרון העירוני חיפה בע"מ
2. עיריית חיפה

עו"ד שלמה כרוב
עו"ד יערית איל
עו"ד ימית קליין
פסק-דין

           השאלה שבמחלוקת בתיק דנא היא האם חרף הוראת החוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, תשמ"ג-1983, יש מקום לאפשר עישון על הבמה, במסגרת מחזה שבתוכנו נכלל עישון סיגריה, וזאת בגדרי חופש הביטוי. תביעת המערערת הוגשה כתובענה ייצוגית, ובית המשפט קמא, הגם שסבר כי המחוקק אסר באופן גורף את העישון בתיאטרון, ועל כן גם כחלק מהצגה, יש לפרש את הדברים באופן מצמצם לעניין עישון סיגריה אחת במסגרת הצגה - ועל כן נדחתה התביעה וגם לא הוכרה כתובענה ייצוגית, מתוך שלא הוכח כי השאלה תוכרע לטובת הקבוצה המיוצגת. כשלעצמנו סבורים אנו, בכל הכבוד, כי את הוראת המחוקק אין בידינו לפרש לשיעורין, וכיוון שהתוספת לחוק כוללת ספציפית גם (בסעיף 1) "אולם המשמש דרך כלל ל... תיאטרון... וכן המסדרונות והאכסדרות", חל הדבר (כפי שגם סבר בית המשפט קמא) באופן גורף. עם שמכבדים אנו כמובן את החופש האמנותי, סבורים אנו כי לפתיחת הפתח לשיעורין עלולות להיות השלכות רוחב שאינן רצויות ושאינן תואמות את כוונת המחוקק, מה גם שיתכן מאוד שישנם פתרונות לאפקט האמנותי בלא לעבור על איסור העישון (להסיר ספק - איננו מתנים את התוצאה בפתרונות כאלה).

           על כן קביעתו של המחוקק בעינה ועמה האיסור הגורף, והוא חל גם בתיאטראות. בא כוח התיאטרון העירוני חיפה גם הצהיר כי התיאטרון לא יעלה הצגות שבהן עישון. הנושא לגופו לא עלה איפוא בעשן; אך איננו סבורים, משהגענו הלום, כי יש מקום לקידומו לתובענה ייצוגית, ונסתפק איפוא באמור מעלה שיש בו לטעמנו, כדי לתרום למטרת החוק למניעת העישון, שעליו נאבקת המערערת. בנתון לכך נמחק איפוא הערעור בלא צו להוצאות.

ניתן היום, י"ט בכסלו התשע"ג (3.12.12).

ש ו פ ט

ש ו פ ט

ש ו פ ט


העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. רח

מרכז מידע, טל' 077-2703333 begin_of_the_skype_highlighting 077-2703333 ללא תשלום end_of_the_skype_highlighting ; אתר אינטרנט, www.court.gov.il

התקשר

שלח SMS

הוסף ל- Skype

נדרש אשראי Skypeללא תשלום דרך Skype

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ