מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק ס"ק 10856-02-11 - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

פסק-דין בתיק ס"ק 10856-02-11

תאריך פרסום : 25/02/2013 | גרסת הדפסה
ס"ק, ס"ע
בית דין אזורי לעבודה חיפה
10856-02-11,10856-02-11,10915-02-11,10917-02-11,10
09/05/2012
בפני השופט:
רמי כהן

- נגד -
התובע:
1. הסתדרות המהנדסים בישראל
2. ועד המהנדסים במשרד להגנת הסביבה
3. אהוד צוויק
4. מוריס שגיא
5. טיסמניאנו רודיקה
6. יאיר דוד
7. סמאח בשארה
8. עמיר אשד
9. עדנאן סולטאני
10. יעקב זהר
11. יבסיי רבינוביץ
12. אברי לכמן
13. צבי הרציון
14. שמואל אייכלר
15. אנה טיקמן
16. ישראל אופנהיים
17. עינב אורן
18. אליזבטה קורנהאוזר
19. נח יודלביץ
20. יוסי בן חמו
21. מנחם אמיתי
22. אורלי אביעם
23. לילך אבוטבול אהרון
24. לילך פדלון
25. דוד סקלי
26. מיכל בר-טוב
27. מיטל ליאון
28. צפרירה בן שאול פסמן
29. טליה כרסט
30. גילי צימנד
31. רועי טל
32. כרים אלבדור
33. סיגלית בלומנפלד
34. איה פכט
35. ורד גיאת איזראילוב
36. אורן חיים
37. יצחק דואר
38. צחי אסא
39. חמזה חביבאלה
40. דרור יעקב
41. ארז אמיר
42. ארנית מיכלסון
43. איש שלום דן
44. גלעד בן ארי
45. נמרוד קליף
46. אמנון מדר
47. באום דורית
48. רונן זהבי
49. שטרוך נורית
50. אלכסנדר בר אלון
51. עדו סמילנסקי

עו"ד אילן גורביץ' ו
עו"ד קרן אבידן
הנתבע:
מדינת ישראל - המשרד להגנת הסביבה
עו"ד תמי בראל ו
עו"ד טל גולן
פסק-דין

הצדדים והעתירה:

1.         המבקשת 1, הסתדרות המהנדסים בישראל, ( "ההסתדרות") היא הארגון היציג של המהנדסים העובדים במשרד הממשלתי להגנת הסביבה ( "המשרד" או " המשרד להגנת הסביבה").

2.         המבקש 2 הינו ועד המהנדסים במשרד להגנת הסביבה ( "הוועד").

3.         המבקשים 3-51 הם מהנדסים המדורגים בדירוג מהנדסים ומועסקים ו/או הועסקו במשרד להגנת הסביבה בתפקידים שונים. חלקם גמלאים של המדינה ( "המהנדסים").

4.         המשיבה, מדינת ישראל, המשרד להגנת הסביבה, נציבות שירות המדינה הינה מעסיקתם של המבקשים 3-51 ( "המשיבה" או "המדינה" כשנתייחס באופן ספציפי לאחד מהאורגנים של המדינה הרלוונטיים לבקשה זו יכונו הם: "המשרד להגנת הסביבה" או "הנציבות").

5.         ההסתדרות, הוועד, והמהנדסים (כשנתייחס לכולם כאחד יכונו הם "המבקשים") הגישו בקשת צד בסכסוך קיבוצי כנגד המדינה (המשיבה) ( "הבקשה") שעניינה יפורט בהמשך. כמו כן הגישו המהנדסים נגד המדינה תביעות כספיות פרטניות בעניין נשוא הבקשה.

רקע הבקשה [למעשה אינו שנוי במחלוקת] :

6.         המשרד להגנת הסביבה מקיים מערך כוננים לאירועי חומרים מסוכנים וטרור לא קונבנציונאלי ( "כוננויות החומ"ס"). המהנדסים נמנים על מערך כוננויות זה .

7.         א.         כוננויות החומ"ס הינן כוננויות סטטוטוריות המתחייבות מהרואות חוק

            החומרים המסוכנים, התשנ"ג- 1993 ( "חוק חומ"ס").

ב.          בהתאם לתורת הלחימה של הטיפול באירועי חומרים מסוכנים, אשר אושרה על ידי הממשלה ("תו"ל"), על מערך כוננויות החומ"ס לפעול 24 שעות ביממה, משך כל ימות השנה (פרק ג; פסקה 2; סעיפים א', ג', יא'; נספח 1 לבקשה) .

ג.          תחילת כל כוננות עם תום יום העבודה ועד השעה 07:00 למחרת היום, סה"כ 15 שעות כוננות ביום. בימי שישי ושבת, ערבי חג ומועד- אורכת הכוננות 48 שעות.

            ( כשנתייחס להלן לכוננויות החומ"ס תהא הכוונה לכוננויות בהיקף שנקבע בתו"ל, כאמור לעיל בסעיף קטן ב' ובשעות שפורטו לעיל בסעיף קטן ג').

8.         במהלך  כוננויות החומ"ס מוצמדת אל הכוננים ניידת טיפול בחומרים מסוכנים (" ניידת") ועליהם לשהות בכל זמן הכוננות, במקום וברדיוס אשר יאפשר להם להגיע למקום אירוע - יחד עם הניידת - בפרק זמן שלא יעלה על 30 דקות מעת קבלת הקריאה (פרק ג; פסקה 2; סעיף יא'; נספח 2 לבקשה). עוד עליהם להיות צמודים למכלול אמצעי הקשר שהועמדו לרשותם לצורך ביצוע הכוננות ובכללם- ביפר, טלפון נייד ומירס במצב קבוצתי (חוזר מנכ"ל 22, נספח 3 לבקשה).

            בניידת, שהינה מכונית ואן גדולה למדי, ישנו מכשור וציוד מיוחד המאפשר לזהות, לאתר, לטפל ולנטר חומר או חומרים אשר בגינם מוזעקים כונני חומ"ס למקום אירוע.

9.         המדינה, בהחלטת ממשלה כאמור, אישרה את כוננויות החומ"ס בהיקף ובשעות שפורטו לעיל. למרות זאת החליטה המדינה ממועד מסוים, שלא לשלם לכוננים עבור הכוננות שהם מבצעים החל מהשעה 24:00 ועד השעה 7:00 שלמחרת ( "כוננות לילה").

10.         העיגון לחובת תשלום עבור כוננות במדינה, מצוי בהוראות התקשי"ר (בפרק 27.5 - "תוספת בעד כוננות וקריאת פתע", להוראות פרק זה נתייחס בהמשך - "הוראות התקשי"ר").

הצדדים מסכימים שהוראות אלה חלות על כונני החומ"ס. אין מחלוקת שכונני החומ"ס נדרשו למלא את ההצהרות וההתחייבויות של עובד הזכאי לתשלום עבור כוננות כנדרש בהוראות התקשי"ר. נעיר כאן, כבר עתה, שלדעתנו, אין הכרח להגביל את העיגון המשפטי לחובת תשלום עבור כוננות במדינה, רק להוראות התקשי"ר (נפרט בהמשך).

11.        לוז המחלוקת בענייננו נסוב, אפוא, סביב שאלת זכאותם של הכוננות לתשלום בגין כוננות הלילה ("המחלוקת").

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ