אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק הפ 814/05

פסק-דין בתיק הפ 814/05

תאריך פרסום : 01/08/2006 | גרסת הדפסה

ה"פ
בית המשפט המחוזי בתל אביב
814-05,812-05
27/07/2005
בפני השופט:
ענת ברון

- נגד -
התובע:
1. דלק נאמנויות קידוחים בע"מ
2. סומך חייקין רואי חשבון
3. דלק קידוחים שותפות מוגבלת

הנתבע:
1. אבנר נאמנויות בע"מ
2. פאהן קנה ושות' רואי חשבון
3. מיכה בלומנטל רו"ח
4. אבנר חיפושי נפט וגז שותפות מוגבלת

פסק-דין

1.         בפני שתי בקשות, שהוגשו בשני תיקים שונים, למתן הוראות לנאמן, מכח הסמכות הנתונה לבית המשפט בסעיף 12(ג) לחוק הנאמנות התשל"ט - 1979 (להלן: " חוק הנאמנות"), להסכים לחלוקת הונה של שותפות מוגבלת מבלי שהדבר ייחשב כמשיכת השקעתו של השותף המוגבל בה לעניין סעיף 63 (ב) לפקודת השותפויות [נוסח חדש] התשל"ה 1975 (להלן: " פקודת השותפויות").

            בכל אחת מהבקשות הללו, נשוא ה"פ 814/05 ו- ה"פ 812/05, המבקשים הם השותף המוגבל בשותפות מוגבלת - המשמש אף כנאמן עבור בעלי יחידות ההשתתפות בזכויותיו כשותף מוגבל בשותפות המוגבלת - והמפקחים על השותפות המוגבלת אשר הינם אף המפקחים על הנאמנות (כולם ביחד, להלן: " המבקשים").

            שתי הבקשות מעוררות שאלות משפטיות זהות ונסמכות על בסיס עובדתי דומה, ולכן מצאתי לנכון לדון בעניינן במשותף.

המרצת פתיחה 814/05 - מבוא

2.         ביום 1/7/93 נחתם הסכם ליצירת שותפות מוגבלת בשם דלק קידוחים (להלן: " דלק קידוחים"; ההסכם, נספח א לתצהיר התומך בבקשה) בין חברת דלק נאמנויות קידוחים בע"מ כשותף מוגבל בשותפות (להלן: " השותף המוגבל") מצד אחד, לבין חברת דלק ניהול קידוחים (1993) בע"מ כשותף כללי בשותפות (להלן: " השותף הכללי") מצד שני. לטענתו של השותף המוגבל, השותפות המוגבלת נרשמה ביום 25/7/93 על ידי רשם השותפויות, ומאז היא עוסקת בחיפושי גז ונפט.

            בהסכם השותפות נקבע כי משרד סומך חייקין רואי חשבון ישמש כמפקח על ביצוע הסכם השותפות, במובן זה שעליו להבטיח כי פעילותו של השותף הכללי תשרת את מטרותיה של השותפות המוגבלת ולא תקפח את זכויות השותף המוגבל (להלן: " המפקח").

3.         ביום חתימת הסכם השותפות נחתם גם הסכם נאמנות (נספח ב לתצהיר התומך בבקשה) בין השותף המוגבל, אשר על פי ההסכם הינו הנאמן, לבין המפקח, אשר על פי ההסכם ישמש גם כמפקח על ביצוע הסכם הנאמנות.

על פי הסכם זה, הנאמן ינפיק יחידות רשומות על שם, בנות 1ש"ח ערך נקוב כל אחת, אשר יקנו למחזיק בהן זכות השתתפות בזכויותיו של השותף המוגבל בשותפות המוגבלת, והן יוחזקו ויופעלו על ידי השותף המוגבל בנאמנות לטובת בעליהן תחת פיקוחו של המפקח. עוד נקבע כי השותף המוגבל יעמיד את תמורת ההנפקה לטובת ההון של השותפות המוגבלת.

לטענת השותף המוגבל, אכן בוצעו על ידו שבע הנפקות לציבור כאמור, על פי תשקיפים שפורסמו בין השנים 1993 ו- 2003, וכיום יחידות השתתפות אלה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

4.         בשנת 1997 פנו השותף המוגבל והמפקח עליו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה דומה לבקשתם דנן, למתן הוראות לנאמן על פי סעיף 12(ג) לחוק הנאמנות להסכים לחלוקת רווחיה של דלק קידוחים לשותפים בה (ה"פ 508/97, להלן: " פרשת דלק קידוחים"). בקשה זו נדחתה על ידי כב' השופטת ש' סירוטה, כפי שיבואר בהמשך.

5.         ביום 20/2/05 ערכו השותף הכללי והשותף המוגבל תיקון להסכם השותפות ביניהם (נספח א1 לתצהיר התומך בבקשה) בו קבעו כי אחת לשנה, בסמוך לפני תום השנה ביום 31 לדצמבר, יערוך השותף הכללי, תוך התייעצות עם רואי החשבון של דלק קידוחים, הערכה לגבי רווחיה של דלק קידוחים לאותה שנה בניכוי ההוצאות הדרושות לה לצורך עמידה בהתחייבויותיה, הן הקיימות והן העתידיות. עוד נקבע כי השותף הכללי יהיה רשאי לחלק רווחים אלה לשותפים על פי זכויותיהם בשותפות, ואם הרווחים יעלו על שלושה מליון שקלים אזי חובה עליו לחלקם כאמור, אך החלוקה לא תתבצע מקום בו קבלת רווחים על ידי השותף המוגבל תיחשב למשיכת השקעתו בשותפות, כמשמעותה בסעיף 63 (ב) לפקודת השותפויות

            יש לציין כי תיקון זה להסכם השותפות טרם נחתם על ידי השותפים הגם שאושר על ידי אסיפת בעלי היחידות בשותף המוגבל; אך מר צבי גרינפלד, מנכ"ל השותף הכללי, אישר בתצהיר מטעמו שצורף לבקשה את טענתו של השותף המוגבל כי הדבר נובע מסיבות טכניות גרידא. 

המרצת פתיחה 812/05 - מבוא

6.         ביום 6/8/91 נחתם הסכם ליצירת שותפות מוגבלת בשם אבנר חיפושי נפט וגז (להלן: " אבנר חיפושים"; ההסכם, נספח א לתצהיר התומך בבקשה) בין חברת אבנר נאמנויות בע"מ כשותף מוגבל בשותפות (להלן: " השותף המוגבל") מצד אחד, לבין חברת אבנר נפט וגז בע"מ כשותף כללי בשותפות (להלן: " השותף הכללי") מצד שני. לטענתו של השותף המוגבל, השותפות המוגבלת נרשמה על ידי רשם השותפויות בתאריך ההסכם, 6/8/91, ומאז היא עוסקת בחיפושי גז ונפט.

            בהסכם השותפות נקבע כי משרד פאהן קנה ושות' רואי חשבון ורואה החשבון מיכה בלומנטל אשר שותף בו, ישמשו כמפקחים על ביצוע הסכם השותפות, במובן זה שעליהם להבטיח כי פעילותו של השותף הכללי תשרת את מטרותיה של השותפות המוגבלת ולא תקפח את זכויות השותף המוגבל (להלן ביחד: " המפקח").

7.         ביום חתימת הסכם השותפות ורישומה נחתם גם הסכם נאמנות (נספח ב לתצהיר התומך בבקשה) בין השותף המוגבל, אשר על פי ההסכם הינו הנאמן, לבין המפקח, אשר על פי ההסכם ישמש גם כמפקח על ביצוע הסכם הנאמנות.

על פי הסכם זה, הנאמן ינפיק יחידות רשומות על שם, בנות 1ש"ח ערך נקוב כל אחת, אשר יקנו למחזיק בהן זכות השתתפות בזכויותיו של השותף המוגבל בשותפות המוגבלת, והן יוחזקו ויופעלו על ידי השותף המוגבל בנאמנות לטובת בעליהן תחת

פיקוחו של המפקח. עוד נקבע כי השותף המוגבל יעמיד את תמורת ההנפקה לטובת ההון של השותפות המוגבלת.

לטענת השותף המוגבל, אכן בוצעו על ידו אחת עשרה הנפקות לציבור כאמור, על פי תשקיפים שפורסמו בין השנים 1991 ו- 2003, וכיום יחידות השתתפות אלה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ