אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פאוזנר נ' אליתה ליוינג ישראל בע"מ

פאוזנר נ' אליתה ליוינג ישראל בע"מ

תאריך פרסום : 19/03/2012 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
61845-10-10
05/03/2012
בפני השופט:
הרווי גרובס

- נגד -
התובע:
מיכאל פאוזנר
הנתבע:
אליתה ליוינג ישראל בע"מ
פסק-דין

פסק דין

בתאריך 27.9.10 בתערוכת רהיטים אשר התקיימה בגני התערוכה בתל אביב, התובע הזמין מזנון מאת הנתבעת.

בתאריך 4.10.10 סופק המזנון אשר הגיע לידי התובע בשני קרטונים, המזנון עצמו הורכב בפועל ובקרטון השני רגליות.

המרכיבים הרכיבו את המזנון והתובע חתם על גבי תעודת המשלוח.

למחרת התובע גילה פגמים במזנון:

1.מרווחים שונים בין הדלתות לדופן עליון ותחתון.

2.מגנט בדלת שמאלית מורכב עמוק כך שלא נועל את הדלת.

ביום 6.10.10 פנה התובע לשירות לקוחות של הנתבעת, הסביר מהות הפגמים ואף שלח תמונות בדואר אלקטרוני. הובטח לו שהדבר יטופל בתוך שבוע ימים.

על פי האמור בכתב התביעה, התקשר התובע שוב, ונאמר לו שיקח עוד כשבוע להחליף את המזנון.

התובע מיד רצה לבטל את העסקה, אך נאמר לו שיש לו 14 יום מיום המסירה ולכן הציעו לו להמתין עד שיבואו ויטפלו בבעיה, אך התובע לא הסכים לכך ושלח הודעת ביטול ביום 12.10.10.

התנהלה התכתבות בין בעלי הדין אך ללא הועיל, אם כי יש לציין כי ביום 13.10.10 הנתבעת כתבה מכתב לתובע, ומציינת שהתבקש ממנו לתאם מועד פגישה בביתו על מנת לעמוד על הבעיות אך התובע סרב בתוקף לאפשר את הביקור.

התובע לא מתכחש לכך וטען נמרצות בפני שהוא הזמין ריהוט יקר והוא מצפה שזה יהיה תקין וחוץ מזה דובר מבחינת החוק בעסקת רוכלות ולכן זכותו לבטל תוך 14 יום ללא כל סיבה.

במהלך הדיון התובע אישר שמיד כשהתלונן על הפגמים "הם אמרו לי תבוא ותבחר מה שאתה רוצה מהמחסן" [עמ' 2 לפרו' מיום 15.9.11] .

התובע הוסיף וטען בפני בדיון הנוסף שאכן סרב להגיע למחסן "הם אמרו שאבוא ואבחר, אמרתי שהם יבחרו ויוודאו שהוא תקין ויתנו לי" [ עמ' 4 לפרו' ש' 10].

על סמך האירועים המפורטים דלעיל, התובע עותר לסכום של 15,450 ₪ ומבקש לבטל את העסקה.

כן מבקש את הסכום ששילם עבור המזנון וההובלה בסכום של 5,450 ₪ וקנס לדוגמה בסכום של 10,000 ₪.

עמדת הנתבעת היא שעוד בטרם הרכישה, התובע בדק בקפדנות את המוצר, והפגם שעליו הוא מתלונן נראה לעין ואינו משמעותי כלל וכלל.

מיד עם הפניה של התובע נאמר לו שמבחינת הנתבעת יטפלו בתוך שבוע בפנייתו ואף הזמינו אותו לבוא למחסן ולבחור מוצר במקום.

כמו כן, נציגי הנתבעת רצו לבוא לביתו של התובע על מנת לבדוק את המוצר, אך התובע סרב בתוקף ואף עמד על זכותו לבטל את העסקה.

לאחר ששקלתי את דברי בעלי הדין אני החלטתי לקבל את התביעה באופן חלקי בלבד ולהלן הנימוקים לכך:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ