אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ע"ח 9888-04-14 אמבאו נ' מדינת ישראל

ע"ח 9888-04-14 אמבאו נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 18/03/2015 | גרסת הדפסה

ע"ח
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
9888-04-14
15/01/2015
בפני סגן נשיא :
דר' עודד מודריק

- נגד -
מבקשים:
מולוברה אמבאו
עו"ד אדנקו סבחאת
משיבים:
מדינת ישראל
עו"ד רוית צאלח מימון – פמת"א - פלילי
החלטה
 

המבקשת הגישה ערר כנגד החלטת בית משפט השלום בתל אביב (השופט ד"ר אבינור) שנעתר חלקית לבקשת העוררת למסירת נתונים ופרטים אודות התנהלות גורמי האכיפה בתיקים דומים ואודות נהלים ודפוסי מדיניות קיימים ביחס לעברה שה מואשמת העוררת.

 

לעוררת מיוחסת עבירה של הפרת חובת דיווח לפי סעיף 368ד(ג) של חוק העונשין. לפי הנסיבות המתוארות בכתב האישום אחיו ובן אחותו של בעלה המנוח של העוררת תקפו את ילדיה והיא לא קיימה את מחויבותה לפי החוק לדווח על כך לרשות המוסמכת.

 

העוררת טוענת כי בדרך כלל רשויות התביעה אינן מגישות כתבי אישום בעבירה זו. לפיכך ננקט כלפי העוררת יחס מפלה והיא מבקשת לטעון טענה של "אכיפה בררנית". העוררת זקוקה לנתוני פתיחת תיקים שעניינם הפרת החובה הנ"ל, מידע על ההחלטות שלא להעמיד לדין בעבירה זו וכן את כלל הכרעות הדין וגזרי הדין בתיקים שבהם הוגשו כתבי אישום בעברה זו והכל משך 5 השנים האחרונות.

 

העוררת ביקשה לקבל את הנתונים הנ"ל וכן את נהלי משרד המשפטים והיועמ"ש לממשלה בדבר מדיניות העמדה לדין וסגירת תיקים בתחומי עברה אלה. בית משפט השלום נעתר רק לבקשה בעניין הנהלים. הוא דחה את הבקשה בעניין נתוני הפתיחה והסגירה של תיקים בשל כך שזו תהווה מטלה בלתי סבירה עבורה התביעה. הוא דחה את הבקשה לקבלת הכרעות וגזרי דין משום שניתן להשיגם באתרי המרשתת.

מכאן הערר.

 

לדעתי אין מקום לצוות על גילוי פרטי המידע המבוקש עד שתתקבל תגובת הרשויות בעניין הנהלים. שכן אם יש מדיניות של סגירת תיקים בעבירות הללו יועבר הנטל אל התביעה להראות טעם מדוע הוחלט כאן להעמיד לדין. אם אין מדיניות כזאת, ספק בעיניי אם יש מקום לטעון טענת אכיפה בררנית גם אם בפועל עד עתה נסגרו כל התיקים. מדוע הדבר צריך להוסיף ולהתקיים לעד?

 

אולי יש טעם לבחון אם גם אחרי שהוגש כתב האישום דנן הוגשו כתבי אישום נוספים או שמא נסגרו כל התיקים או רובם. על בסיס זה אפשר לבסס אולי טענה לאכיפה בררנית.

 

על כן תבחן העוררת את משמעות הנהלים שהועברו אליה – אם יש כאלה – ותראה לנוכח הערותיי אם יש מקום לבקשה נוספת

 

בשלב זה הערר נדחה

 

 

ניתנה היום, כ"ד טבת תשע"ה, 15 ינואר 2015, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ