אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ע"ח 16788-12-15 דיין(אחר/נוסף) נ' מדינת ישראל

ע"ח 16788-12-15 דיין(אחר/נוסף) נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 17/02/2016 | גרסת הדפסה

ע"ח
בית המשפט המחוזי ירושלים
16788-12-15
02/12/2015
בפני דיין:
כרמי מוסק

- נגד -
המערער:
מוטי ניר
המשיבה:
מדינת ישראל באמצעות
עו"ד חן בר שלום
החלטה

1.לפניי ערעור על פי האמור בסעיף 87 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: "חוק העונשין") על החלטת בית משפט השלום בירושלים (כב' השופט א' קורנהאוזר) מיום 7.12.15, בת"פ 10957-12-13, לפיה דחה את בקשת המערער לצאת ממעצר הבית באופן זמני כדי לבלות חופשה משפחתית עם ילדיו מחוץ לירושלים בליווי אחד המפקחים.

2.ברקע לבקשה עומדת העובדה, כי בית המשפט הרשיע את המערער בעבירות אלימות כנגד בת זוג וגזר עליו, בין היתר, 24 חודשי מאסר בפועל. המערער הגיש על כך ערעור לבית המשפט המחוזי, והערעור עומד להישמע ביום 27.12.15. כיום נתון המערער במעצר בית בתנאים מגבילים, לרבות איזוק אלקטרוני.

3.אין להתעלם מכך שבעבר נעשו ניסיונות רבים לשיקום המערער, ואף מותב זה נטל בהם חלק בהחלטות שניתנו בעבר, אך יחד עם זאת, מתסקירי שירות המבחן האחרונים מיום 19.4.15 ומיום 20.5.15, שעמדו לפני בית משפט השלום הנכבד עת גזר את דינו של המערער, עולה כי ככל הנראה המערער לא עמד בדרך שהותוותה לפניו. כך, למשל, בבדיקות שתן נמצאו אצלו שרידי סם מסוג קוקאין; הוא לא התמיד בשהייה במוסד גמילה מסמים, ובסופו של דבר קבע שירות המבחן כי לאור הניסיון הטיפולי הממושך והערכת המסוכנות הגבוהה להמשך התנהלות עוברת חוק, ובכלל זה התנהגות אלימה, ולאור העובדה כי ההליך הפלילי המתמשך אינו מצליח להוות עבור המערער גורם מציב גבול ומפחית מסוכנות, וכן נתונים שונים אחרים, לא בא שירות המבחן בהמלצה טיפולית כלשהי.

4.בא כוח המערער סבור, כי יש להיעתר לבקשת המערער ולאפשר לו לשהות בחופשה במלון בים המלח יחד עם ילדיו, כאשר בת הזוג שהתלוננה כנגדו מרוחקת ממקום זה ועל כן לא קיים חשש שהמערער יפגע בה.

5.בא כוח המערער הדגיש, כי כיום מדובר במעין שלב ביניים מבחינת ההליך השיפוטי, כאשר מחד נגזר דינו של המערער ומנגד, ניתן עיכוב ביצוע של עונש המאסר, והמערער ממתין לדיון בערעור, תוך שהוא מקווה שהדברים יתהפכו. עוד הזכיר בא כוח המערער, כי קיימות ערבויות נכבדות, מדובר בצורך הומאני ואנושי לאפשר למערער לשהות עם ילדיו כאשר לעצם הערעור סבור בא כוח המערער שראוי לאפשר למערער את טיפולי הגמילה.

6.בא כוח המשיבה חלק על עמדת המערער וטען, כי לאחר שהמערער הורשע ולאור המפורט בתסקירי שירות המבחן, עולה שהמערער לא היטיב דרכיו ואין מקום להקל בתנאי השחרור לאחר שנגזר על המערער עונש מאסר של 24 חודשים.

7.לאחר שבחנתי את הדברים, סבורני כי לאור האמור בתסקירי שירות המבחן, עולה כי ככל הנראה המערער לא צלח עד כה במסלול השיקום, ולראיה ניתן לומר כי התסקיר האחרון של שירות המבחן הנו שלילי.

8.בנסיבות העניין, ולאור העובדה כי כנגד המערער עומד עונש של 24 חודשי מאסר לריצוי בפועל, אינני סבור כי ניתן היום להקל בתנאי השחרור בדרך כלשהי, ועל כן הבקשה נדחית.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ