עתירה מנהלית העוסקת בשלב החוזי של המכרז ובשינוי תנאי ההתקשרות במהלך ביצועה.
בעתירה מבוקש להורות על ביטול ההתקשרות של המשיבה 1 (להלן: גם "חנ"י") עם המשיבה 2 ופרסומו של מכרז חדש.
יש לציין כי בעתירה התבקשו גם סעדים של מתן פירוט מלא אודות השינויים שנערכו בהתקשרות הנ"ל והמסמכים הקשורים לכך, ברם הנ"ל בוצע למעשה במסגרת תשובות המשיבות לעתירה ובכל מקרה נוכחתי כי מוצה הגילוי ואין מקום להרחיבו.
מדובר במכרז פומבי מס' 125/3/15 שפרסמה חנ"י להזמנה לקבלת הצעות למתן הרשאה להפעלת מסוף רכבת ציבורי למטענים ולשימוש בשטח לוגיסטי צמוד לו בעורף נמל אשדוד (להלן: "המכרז").
למכרז הוגשו 2 הצעות והמשיבה 2 זכתה בו במחיר של 96 ₪ למ"ר לשנה (מחיר המינימום היה 80 ₪ למ"ר לשנה), כאשר שטח ההרשאה במכרז כלל מתחם בשטח כולל של כ-110 דונם בעורף נמל אשדוד (להלן: "שטח ההרשאה") מתוכם כ-60 דונם להפעלת מסוף רכבת ציבורי למטענים שבו 4 מסילות רכבת (להלן: "מסוף הרכבת" או "שטח המסוף") וכ-50 דונם שטח לוגיסטי (להלן: "המסוף הלוגיסטי" או "השטח הלוגיסטי") וזאת לתקופת הרשאה של 15 שנים כאשר לחנ"י שמורה הזכות להארכת התקופה לעוד 10 שנים נוספים וסה"כ קרוב ל-25 שנים.
כדי להשלים את הרקע העובדתי אציין כי ב-14/11/01 נחתם הסכם קיבוצי מיוחד בין רשות הנמלים והרכבות לבין ההסתדרות ונציגי עובדי נמל אשדוד (נספח 1 לתשובת חנ"י), בו הסכימו העובדים לכך שמסוף הרכבת החדש יוקם מחוץ לשטח המוקצה כיום לחברת נמל אשדוד ויופעל בידי צד שלישי, כשהעובדים התחייבו לשתף פעולה ולהפעיל את הרציפים החדשים שיוקמו הכולל "ערוגת רכבת" שהינה מסוף הרכבת נשוא המכרז.
בעקבות זאת, ובהשקעה משותפת של 220 מיליון ₪ לחוזה שנחתם בין חנ"י וחברת רכבת ישראל הוקם מסוף הרכבת ממנו יש יציאה וחיבור לרשת המסילות הארצית וכמובן חיבור לנמל אשדוד.
ב-21/5/13 נחתם מסמך עקרונות בין חנ"י לרכבת ישראל (נספח 3 לתשובת חנ"י) שעם סיום הקמת המסוף החדש והקשור אליו בכוונת הרכבת לשנע מכולות המיועדות לשטח נמל אשדוד או היוצאות ממנו באמצעות מסוף הרכבת החדש.
ב-10/4/13 נחתם מסמך עקרונות בין חנ"י לחברת נמל אשדוד וב-11/2/14 נחתם גם חוזה (נספח 4 לתשובת חנ"י), המסדיר את העברת המכולות הנמליות מנמל אשדוד למסוף הרכבת ואופן התפעול המשותף של המסוף.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.