אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"א 21911-05-15 ס' ואח' נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

עת"א 21911-05-15 ס' ואח' נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

תאריך פרסום : 14/06/2015 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי חיפה בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים
21911-05-15
07/06/2015
בפני השופט:
רון שפירא - סגן נשיא

- נגד -
העותר:
ת' ס' (אסיר)
עו"ד תומר נוה
המשיבים:
1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר
2. מדינת ישראל

עו"ד מהיעוץ המשפטי של שב"ס
עו"ד מפרקליטות פלילית מחוז חיפה
פסק דין
 

 

עניינה של עתירה זו בבקשת העותר לצאת לחופשה. מהשתלשלות העובדות, כפי שתוארה על ידי שני הצדדים, עולה כי לאורך תקופה ממושכת סווג העותר בקטגוריה ב/1. כאשר עבר המועד בו ניתן לשקול את הוצאתו לחופשה, המליץ שב"ס על הוצאתו לחופשה, ועניינו עבר לבחינה אצל משטרת ישראל. משטרת ישראל, אשר בדקה את עניינו של העותר, איתרה כי בעברו שני תיקי אלמ"ב שנסגרו, האחד מחוסר ראיות והאחר מחוסר עניין לציבור. עם זאת ומאחר ונפתחה חקירה בחשד לביצוע עבירות אלמ"ב, הוחלט כי יש צורך בחוות דעת ועדת אלמ"ב, וזאת בטרם תתקבל החלטה בעניין בקשתו של העותר לצאת לחופשה. בנסיבות אלו טוען ב"כ שב"ס כי אין מנוס אלא לעכב מתן החלטה בהוצאת העותר לחופשה, לתקופה של כחודש נוסף וזאת כדי לקבל את התייחסות ועדת האלמ"ב.

 

דין העתירה להידחות. הכלל הוא כי לאסיר אין זכות מוקנית לצאת לחופשה. החופשה היא פריבילגיה אשר ניתנת כאשר התנהגותו של אסיר תקינה והוא עומד בכל אמות המידה המאפשרות את הוצאתו לחופשה. לעניין זה מוטלת על שב"ס ועל המשטרה, בהיותם גופים שמטרתם להגן על שלום הציבור, החובה להבטיח שיציאת אסיר לחופשה לא תסכן את הציבור או את האסיר עצמו. ככל שקיים ספק, הרי שספק זה פועל כנגד הוצאת האסיר לחופשה, וזאת בשים לב לחובותיהם של שב"ס והמשטרה בהגנה על שלום הציבור, כמפורט לעיל.

 

במקרה זה, אכן ארעה תקלה כאשר עניינו של העותר לא נבדק מבעוד מועד. ואולם גם אם ארעה תקלה אצל גורמי שב"ס או המשטרה, אין בכך כדי להצדיק קבלת החלטה מנהלית אשר יש בה כדי לסכן את שלום הציבור. יתכן שיש מקום לטפל ברמה הארגונית בגורמי התקלה, כך שתקלות מסוג זה לא יקרו עוד. ואולם קבלת החלטה שמשמעה התעלמות מנתונים בדרך שעלולה לגרום לסיכון שלום הציבור היא החלטה בלתי סבירה, ומובן שאין מקום לקבל החלטה מסוג זה.

 

 

משנודע לגורמי המשטרה ושב"ס כי בעבר נחקרו חשדות לביצוע עבירת אלמ"ב, אין מנוס אלא לבצע בדיקה בסיוע ועדת האלמ"ב קודם לקבלת החלטה לעניין הוצאת העותר לחופשה.

 

אשר על כן, העתירה נדחית.

 

עם זאת ובמיוחד בהתחשב בעובדה ששני תיקי האלמ"ב בהם נחשד העותר נסגרו, ראוי כי ועדת האלמ"ב תחיש את הבדיקה באופן שבו תומצא חוות הדעת לידי שב"ס בהקדם האפשרי. בהתאם, אני מורה כי בדיקת ועדת האלמ"ב בעניינו של העותר תושלם עד לא יאוחר מיום 15.6.15. ככל שלא תוגש חוות דעת המתנגדת להוצאת העותר לחופשה, כי אז ניתן יהיה לדון ביום 15.6.15 בעניינו של העותר על בסיס ההנחה כי אין מניעה להוצאת העותר לחופשה מבחינת ועדת האלמ"ב. מובן כי במועד זה ייבחנו שוב כל הנתונים האחרים הנדרשים לעניין, כגון התנהגות העותר בכלא, מידעים וכיוצ"ב.

 

בכפוף להנחיה להשלים את בחינת ועדת האלמ"ב עד ליו ם15.6.15 ולקיים לאחר מכן ובתוך זמן קצר דיון בבקשת העותר לצאת לחופשה, העתירה נדחית.

 

יש לשלוח פסק הדין לב"כ הצדדים.

 

ניתן היום, כ' סיוון תשע"ה, 07 יוני 2015, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ