אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"א 17546-09-15 אל מסרי(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים

עת"א 17546-09-15 אל מסרי(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים

תאריך פרסום : 06/10/2015 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי נצרת כבית-משפט לעניינים מנהליים
17546-09-15
29/09/2015
בפני השופט:
יוסף בן-חמו

- נגד -
העותר:
אחמד אל מסרי
משיבים:
1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים
2. מדינת ישראל

החלטה
 

 

בפני עתירת אסיר דחופה נגד ההחלטה שדחתה את בקשתו לצאת לחופשה מיוחדת על מנת להשתתף בטקס החתונה של בנו שאמור להתחתן ביום 30/9/15. לבקשה צורפה הזמנה לחתונה וחוזה נישואין. העותר טוען כי בקשתו נענתה בשלילה. לאחר מכן, שלח פנייה בכתב בצירוף המסמכים אך הפנייה לא זכתה למענה.

 

בדיון טענה ב"כ העותר כי העותר פנה עוד בחודש אפריל בבקשה לאפשר לו לחזור ולהשתלב בסבב חופשות, וכמו כן, ציין באותה בקשה שהוא מבקש לצאת לחופשה מיוחדת – לחתונת בנו, כאשר אז לא היה ידוע עדיין התאריך המדויק. נמסר לו שבקשתו תיבחן על ידי וועדת אסירי עולם. הוועדה שדנה בהחלטתו החליטה לדחות את הבקשה, גם לעניין חזרה לסבב חופשות וגם לחופשה המיוחדת שנתבקשה. מדובר בבנו הבכור שאמור להתחתן.

ב"כ העותר מציינת שלמרות שמדובר באסיר עולם שעונשו נקצב ל- 30 שנה, הוא יצא במשך תקופה ארוכה ל- 21 חופשות, עד אשר אלה הופסקו בינואר 2013. עד כה ריצה כבר 21 שנה מתוך תקופת המאסר שהוקצבה לו.

ב"כ העותר טוענת כי הסיבה היחידה שבגינה נמנעות ממנו חופשות, היא אותה סיבה שבגינה נדחתה גם בקשתו לחופשה מיוחדת, היא רק בשל מידע בדבר מעורבות או סיוע לבריחתו של אסיר שברח מהכלא ושוהה מאז בסוריה. העותר נענש מספיק בכך שהופסקו הליכי טיפול שבהם השתתף, הופסקו חופשותיו. אסירים אחרים שמעורבותם בסיוע לבריחה הוכחה, נשפטו על מעשיהם, ריצו את עונשם וכבר יצאו לחופשי, ורק העותר ממשיך "להיענש" למרות שהמידע בעניינו לא התגבש לכדי כתב אישום.

העותר אמנם שוחח עם האסיר הנמלט, אך זאת הוא עשה לבקשת הקמ"ן שביקש ממנו לשוחח איתו ולשכנעו לחזור לבית הסוהר ולהשלים את ריצוי עונש המאסר.

 

העותר הינו אסיר פלילי השפוט ל – 30 שנות מאסר בגין עבירה של רצח, קשר לביצוע פשע ועבירות תעבורה, החל את ריצוי המאסר בשנת 1995, מסווג בקטגוריה ב/1. תאריך סיום העונש הצפוי 31/1/2025.

 

תגובת המשיבים :

ב"כ המשיבים טוענת כי העותר לא מיצה את ההליך המנהלי ועל כן, דין העתירה להימחק על הסף.

חופשותיו של האסיר הופסקו בינואר 2013 בעקבות מידע מודיעיני לפיו סייע לאסיר אחר שברח לסוריה בעת חופשה. בתאריך 17/7/15 דנה וועדת מאסרי עולם בבקשתו של העותר ודחתה גם את בקשתו להשתלב בסבב חופשות והתייחסה אף לעניין החופשה המיוחדת.

בקשתו של האסיר לחופשה מיוחדת היתה כללית שכן לא היו ידועים פרטים לא של מועד החתונה, לא של מקום החתונה ושאר פרטים נחוצים המצריכים בירור על ידי הגורמים המוסמכים בטרם קבלת החלטה.

החלטתה של וועדת אסירי עולם קיבלה את אישורו של הנציב.

 

ב"כ המשיבים מציינת כי שתי בקשות קודמות שהגיש העותר לשוב ולשלבו בסבב חופשות נדחו בהחלטות מנומקות של בית המשפט (כב' השופט יונתן אברהם) החלטות מיום 15/10/13 ו – 2/9/14.

 

דיון :

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ