אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עזבון המנוחה ראיסה וייסמן ואח' נ' וייסמן ואח'

עזבון המנוחה ראיסה וייסמן ואח' נ' וייסמן ואח'

תאריך פרסום : 16/04/2012 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום ראשון לציון
3021-09
11/04/2012
בפני השופט:
שלומית יעקובוביץ

- נגד -
התובע:
1. עזבון המנוחה ראיסה וייסמן ז"ל
2. סבינה וייסמן

הנתבע:
1. סבינה וייסמן
2. שירביט חברה לביטוח
3. איילון חב' לבטוח בע"מ
4. מגדל חברה לביטוח בע " מ

פסק-דין

פסק דין (חבות)

1.עסקינן בתביעה לפיצוי בגין נזק גוף שהגישו התובעים כנגד הנתבעות על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה – 1975 (להלן:"החוק").

על פי הנטען בכתב התביעה המתוקן "ביום 1.3.07, בשעה 15:45 לערך, נהגה התובעת 2 ברכב מסוג מאזדה" (להלן: "המאזדה") "עם אמה" (להלן: "המנוחה") "אשר ישבה במושב לצד הנהג.

כאשר הגיעה התובעת 2 לרמזור ברחוב הראשונים בעיר יבנה מכיוון מזרח למערב ועמדה בנתיב פנייה שמאלה, כבה לפתע מנוע הרכב והרכב לא הניע.

בשל התקלה התקשרה התובעת 2 לגרר שיבוא ויחלץ הרכב.

לפתע בעודה יושבת עם המנוחה ברכב, הגיח מצד ימין של הרכב, רכב משא מסוג סקניה" (להלן: "המשאית") אשר פגע בעוצמה ברכב פרטי אחר מסוג ניסן" (להלן: "הניסן"), "ובשל עוצמת הפגיעה הועף קדימה ופגע" במאזדה "מצדו הימני.

בעת התאונה דלת הנהג היתה פתוחה ובשל עוצמת המכה של" הניסן במאזדה, "עפה התובעת 2 החוצה מהרכב ונפלה אפיים ארצה" (להלן: "התאונה").

הנתבעות הינן מבטחות כלי הרכב בביטוח חובה –

הנתבעת 2 ביטחה את המאזדה, הנתבעת 3 ביטחה את המשאית והנתבעת 4 את הניסן.

3.הנתבעות כפרו בחבותן.

בעוד שלטענת הנתבעת 2 כעולה מכתב הגנתה לא נעשה ברכב המאזדה בעת התאונה "שימוש למטרות תחבורה" ואף אין לראות ברכב משום "רכב מעורב", טענו הנתבעות 3 ו- 4 בכתב הגנתן כי התובעת 2 והמנוחה היו "בגדר משתמשות ברכבן" ועל כן "על התובעים להפנות תביעתם לנתבעת 2" מבטחת רכבם "ואליה בלבד".

עוד ובנוסף טענה הנתבעת 3 "כי התאונה ארעה בעת שהמנוחה והתובעת 2 ישבו ברכב שחנה שלא כדין".

נוכח עמדתן זו של הנתבעות פוצל הדיון כך שתחילה תידון ותוכרע שאלת החבות.

המחלוקת הטעונה הכרעה

למקרא סיכומי הצדדים נהיר הוא כי אין חולק שבנסיבות אירוע התאונה לא חלה ההגדרה הבסיסית של "תאונת דרכים" כתאונה שארעה עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה ובעוד שלטענת הנתבעות 3-4 חלה החזקה המרבה בדבר "רכב שחנה במקום שאסור לחנות בו", אשר מכוחה יש להטיל את מלוא החבות על הנתבעת 2, עותרת האחרונה לקבוע כי ביחס אליה "ולמאזדה, האירוע שבו נפגעה התובעת 2 ואמה המנוחה אינו בגדר "תאונת דרכים".

נסיבות אירוע התאונה

ממכלול הראיות שהובאו באשר לנסיבות קרות התאונה, לרבות עדותם של הנהגים המעורבים, התובעת 2, נהג הניסן מר יוסף מור חיים (ע"ה 1 – להלן: "נהג הניסן") ונהג המשאית מר יהונתן צור (ע"ה 2 – להלן: "נהג המשאית") עולה כי-

א.התאונה ארעה בשעת אחר הצהריים, באור יום ובראות טובה (עדות התובעת 2 – עמ' 9 לפרוטוקול ישיבת יום 10.11.11, עדות נהג הניסן – עמ' 14 לפרוטוקול ישיבת יום 10.11.11);

ב.במקום התאונה שלושה נתיבים – נתיב שמאלי לפניה שמאלה, אמצעי לנסיעה ישר וימני לפניה ימינה;

ג.רכב המאזדה עצר במופע רמזור אדום בנתיב פניה שמאלה (עדות התובעת 2 – עמ' 10 לפרוטוקול ישיבת יום 10.11.11);

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ