אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עויסאת נ' ת.ז53281115 ואח'

עויסאת נ' ת.ז53281115 ואח'

תאריך פרסום : 28/10/2013 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום עפולה
15883-10-12
18/10/2013
בפני השופט:
שאדן נאשף-אבו אחמד

- נגד -
התובע:
ג'אליה עויסאת
הנתבע:
1. שמואל אברהם
2. מגדל חברה לביטוח בעמ

פסק-דין

פסק דין

פתח דבר

בפניי מונחת תביעה כספית ע"ס 6,400 ₪ שעניינה נזקי רכוש שנגרמו לרכב התובעת, לטענתה, כתוצאה מתאונת דרכים שארעה ביום 23.11.2009 במעורבות רכב הנתבעים שהיה נהוג אותה עת ע"י הנתבע 1 (להלן: "שמואל") ואשר היה מבוטח במועדים הרלוונטיים לתביעה זו אצל הנתבעת 2.

גרסת התובעת

נטען בתביעה, כי התאונה התרחשה במועד הנקוב בתחנת דלק בכפר יונה, עת עמד רכב התובעת, שהיה נהוג אותה עת ע"י עוויסאת סאמר (להלן: "סאמר"), ליד משאבת דלק לצורך תדלוק. לפתע, אוטובוס שסיים לתדלק החל בנסיעה לעבר היציאה מתחנת הדלק. אותה שעה, החל האוטובוס לפנות שמאלה, וחלקו האחורי ימני התנגש ברכב התובעת מצד שמאלי קדמי. כתוצאה מהתאונה, נפגע רכב התובעת בכנף שמאלית ופגוש קדמיים (תמונות נזק ת/1).

לטענת התובעת, בנסיבות האמורות, האחריות המלאה לתאונה הינה לפתחו של הנתבע 1 ומשכך, עליו ועל הנתבעת 2 – המבטחת של האוטובוס – ביחד ולחוד, לשפותה בגין הנזקים שנגרמו לרכב התובעת אשר הוערכו בחוות דעת שמאי שצורפה לכתב התביעה.

התובעת פירטה את הסכום המבוקש בכתב התביעה: 5,128 ₪ בגין נזק ישיר לפי חוות דעת השמאי 660 ₪ בגין שכ"ט שמאי, ובתוספת ריבית והפרשי הצמדה, והכל בסך כולל העומד על 6,400 ₪.

גרסת הנתבעים

הנתבעים הכחישו את חבותם לקרות התאונה וטענו שהאחריות רובצת לפתחו של סאמר, נהג רכב התובעת.

בכתב ההגנה טענו הנתבעים, כי האחריות לגרם התאונה רובצת לפתחו של סאמר, כאשר רכב התובעת פגע באוטובוס בעת שסאמר הזיז את רכב התובעת תוך הכוונה ע"י עובדי תחנת הדלק. עוד טענו הנתבעים שהנזקים שנתבעו בכתב התביעה מופרזים, ושסכום התביעה אינו משקף את הנזק שנגרם לרכבה של התובעת.

הראיות

בדיון שהתקיים בפניי העידו סאמר ושמואל.

עוד העידה עוויסאת דועאא (להלן: "דועאא"), אשתו של סאמר ומי שהייתה עמו ברכב התובעת בזמן התאונה.

בנוסף הוצגו במהלך הדיון תמונות של זירת האירוע - תחנת הדלק (נ/1, נ/2), ושלושה שרטוטים שערכו העדים אודות נסיבות התאונה ומיקום כלי הרכב בזמן התאונה (ת/2, נ/3, נ/4).

גדר המחלוקת

המחלוקת בין הצדדים ממוקדת בשאלת אחריות הנתבעים לתאונה, כאשר במישור הנזק ושיעורו אין, למעשה, מחלוקת, והנתבעים לא הציגו חוות דעת שמאי נגדית לחוות דעת השמאי מטעם התובעת שצורפה לכתב התביעה ואף לא ביקשו לחקור את השמאי מטעם התובעת. לפיכך, שיעור הנזק הנתבע מוחזק כבלתי שנוי במחלוקת.

דיון והכרעה

אחר עיון בטענות הצדים ובראיותיהם מצאתי כי דין התביעה להתקבל, ולהלן אבאר טעמיי.

הואיל ועסקינן בתביעה בסדר דין מהיר, פסק הדין ינומק בתמצית כמצוות תקנה 214 טז לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984.

כאמור, הצדדים נחלקו ביניהם באשר לנסיבות התרחשות התאונה, כך שכל אחד הטיל על שכמו של רעהו את האשמה לקרות התאונה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ