אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עוביד זועבי נ' המוסד לביטוח לאומי

עוביד זועבי נ' המוסד לביטוח לאומי

תאריך פרסום : 05/08/2013 | גרסת הדפסה

ב"ל
בית דין אזורי לעבודה נצרת
42498-01-13
28/07/2013
בפני השופט:
ורד שפר

- נגד -
התובע:
אכרם עוביד זועבי
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי
פסק-דין

פסק דין

1.המערער נפגע ביום 30.08.10 ונחבל בגב תחתון, ופגיעתו הוכרה על ידי המשיב כפגיעה בעבודה.

המערער ביקש לקבוע את נכותו בגין פגיעתו הנ"ל, וועדה רפואית בדרג ראשון קבעה לו 0% נכות יציבה החל מהתאריך 30.11.10.

המערער הגיש ערר על קביעת הדרג הראשון, וועדה רפואית לעררים (להלן: "הוועדה") דנה בו ביום 22.10.12 ודחתה את הערר, תוך שהותירה את קביעת הדרג הראשון על כנה.

מכאן הערעור שלפני.

2.להלן תמצית טענות ב"כ המערער

א.טעתה הוועדה בהחלטתה אשר סותרת את ממצאיה וממצאי הבדיקות והצילומים שבוצעו למערער.

ב.המערער סובל מלקות אורטופדית ונוירולוגית והוועדה לא ערכה לו בדיקה ראויה לעניין טווחי תנועות הגב, ולא שקלה להעניק לו נכות נוירולוגית.

ג.החלטת הוועדה אינה מתיישבת עם קביעת הוועדה הרפואית בעניין תביעה לפטור ממס הכנסה בה נקבעו למערער 10% נכות בגין הגבלה בתנועות עמוד שדרה צווארי.

ד.טעתה הוועדה עת התעלמה מהמסמכים הרבים שהונחו לפניה.

ה.קביעת הוועדה, לפיה בעיותיו של המערער קשורות למחלה הסוכרת אינה מנומקת ואינה מתיישבת עם העובדה שהמערער סובל מבעיה שורשית בעמוד השדרה.

ו.יש להשיב את עניינו של המערער לוועדה בהרכב אחר, וזאת לאור טעויותיה המשפטיות של הוועדה ולנוכח העובדה שהרכב הוועדה היה אותו הרכב של הוועדה בעניין הפטור ממס הכנסה אשר קבע למערער 10% נכות בגין הגבלה בגב.

3.להלן תמצית טענות ב"כ המשיב

א.בהתאם להלכה הפסוקה החלטת הוועדה בנכות כללית (בדומה למס הכנסה) אינן מחייבות הוועדות בענף נפגעי עבודה, זאת ומאחר והאחרונה בוחנת את הנכות כנובעת מהפגיעה בעבודה להבדיל מהנכות שנקבעת ללא כל חשיבות לגורם אחר.

ב.לא קיימת כל סתירה בין קביעת הוועדה לבין קביעת הוועדה לעניין מס ההכנסה אשד קבעה למערער 10% נכות, כאשר בעוד זו האחרונה לא ערכה דיון כלשהו בעניין עמוד השדרה ולא התייחסה למסמכים הרפואיים בהקשר זה ונראה כי החלטתה ניתנה על סמך קביעת הדרג הראשון ובהעדר כל השגה מטעם המערער ביחס לאותו רכיב, הרי הוועדה בעניינינו התייחסה לעמוד השדרה מותני, תוך עיון בצילומי הדמיה וביצעה בדיקה קלינית מקיפה.

ג.לא נפל כל פגם בדרך פעולות הוועדה הן בהתייחסותה לעניין הנוירולוגי והן לעניין האורטופדי, ומה שקובע לעניין זה היא הבדיקה הקלינית שממצאיה מבחינה נוירולוגית היו תקנים והעידו רק על ירידה בתחושה שמקורה בנוירופטיה סוכרתית.

ד.לעניין במסמך הרפואי של דר' פינקלשטין מיום 06.07.12, אומנם הוועדה לא התייחסה לאותו מסמך, אולם בנסיבות העניין ומאחר וממצאיה של הוועדה היו שונים מממצאיו, אין כל הצדקה להתערבות בית הדין בעניין זה.

4.החלטת הוועדה מושא הערעור:

(א)עיון בפרוטוקול הוועדה בישיבתה מראה שרשמה מפי המערער את התלונות הבאות -

"לא יכול לשבת הרבה זמן יש לחץ אדיר על הגב התחתון. בלילה...כאבים חזקים מקרינים לרגל שמאל. מוגבל להרים כל דבר".

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ