אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עובד ואח' נ' צמח

עובד ואח' נ' צמח

תאריך פרסום : 28/07/2010 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
22938-03-10
27/06/2010
בפני השופט:
הרווי גרובס

- נגד -
התובע:
1. אלעד עובד
2. מיטל עובד

הנתבע:
כרמלה צמח
פסק-דין

פסק דין

1.התובעים הינם בעלים של דירה ברח' כצנלסון 44 פתח תקוה, שנרכשה על ידם בשנת 2008.

הנתבעת הינה בעלת דירה באותו בניין שבקומה מעל דירת התובעים. הדירה של הנתבעת מושכרת. החל מאוגוסט 2008 החלה רטיבות בדירת התובעים באזור המטבח והמקלחת. הרטיבות נבעה מדירת הנתבעת. התובעים פנו אליה לתקן את הדרוש תיקון בדירתה, על מנת לשים קץ לבעיה. הנתבעת פעלה כראוי לתקן את הנזק, אולם כעבור כחודש החלו בעיות רטיבות חמורות יותר מאותו מקור דירת הנתבעת. למעשה, במשך תקופה של מספר חודשים חזרו תופעות הרטיבות. דבר שגרם נזק ואי נוחות לתובעים. מכאן תביעתם לבית המשפט לפיצוי בסך 10,000 ₪ מאת הנתבעת.

2.בעדותו הדגיש התובע כי השכנים אינם סובלים מבעיות דומות והבעיה, לטענתו, נקודתית בדירת הנתבעת.

אין חולקים על כך שכל פעם שהתלוננו לנתבעת אכן התייצב אינסטלאטור מטעמה וטיפל בבעיה. התובעת מאשרת דברי בעלה ומסרה "כאשר תיקנה באותו רגע הפסיק הטפטוף או הפסיקה הנזילה" (עמו' 1 שורה 13).

3.עמדת הנתבעת היא שהיא פעלה כל פעם שהתובעים פנו אליה להסדיר את המטרד. היא סבורה שהתובעים מגזימים גם בתאורים הדרמתיים לגבי הארועים ובוודאי לגבי סכום התביעה. התיקונים בוצעו על ידי בעל מקצוע מוסמך.

כמו-כן, טענה הנתבעת כי בעיית הרטיבות והעובש מצוי בדירות רבות בבניין ואינה בעיה ישירה של אינסטלציה, אלא בעיית צנרת כללית ואיטום לוקה בחוסר של מבנה ישן של כ-60 שנה.

4.הנתבעת דאגה להביא את האינסטלאטור, מר אשר אברגיל, להעיד בפני בית המשפט, הוא אישר כי הנתבעת פנתה אליו לפחות 5 פעמים בתקופה הרלוונטית לתביעתם זו, ולדבריו:

"כל פעם זה תיקון נקודתי אחר. פעם אחד ברז במטבח, שניה כיור אמבטיה, צינור של ברז דלף, שלישית ברז אמבטיה, רביעית דוד שמש שנזל, חמישית פצוץ אחרון שהיה בצינור של המטבח" (עמ' 2, שורות 14-16).

5.הנתבעת אף הוסיפה: "אם יש צורך לתקן תיקוני צבע, כמו שהם אומרים לא היתה לי בעיה גם לשלוח מישהו שיתקן את הקילוף. מפה ועד לדרוש 10,000 ₪" (עמ' 2 שורות 8).

6.החלטתי לקבל את התביעה באופן חלקי, ולהלן הנימוקים לכך:

א.ברור לחלוטין כי בעיות הרטיבות בדירתם של התובעים נובעות מפגמים בדירת הנתבעת. כמו כן, מדברי העד של הנתבעת מר אברגיל, יש לצפות לבעיות נוספות, אלא אם הנתבעת מוכנה להשקיע סכום ניכר במקום לעשות טיפול נקודתי כל פעם.

ב.נכון הדבר שהנתבעת פעלה ללא שיהוי ובצורה סבירה לטפל בבעיות החוזרות, אולם אין לקבל עמדתה כי דובר בפגם בצנרת בכל הבניין. יתכן כי קיימת בעיה כזאת – אך הנזק שנגרם לתובעים מקורו אך ורק ברכוש הנתבעת. יהיה מן הראוי (וכך בית המשפט ממליץ), שהיא תשקול בחיוב להשקיע ברכושה על מנת למנוע בעיות דומות בעתיד.

ג. התובעים בהחלט סבלו מהארועים השונים, אני מעריך את נזקיהם בסך 3,500 ₪.

אשר על כן, אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובעים 3,500 ₪ וזאת תוך 30 יום מהיום, שאם לא כן, הסכום ישא הפרשי הצמדה וריבית על פי החוק החל מיום הגשת התביעה עד התשלום המלא בפועל.

אין צו להוצאות.

ניתן היום, ט"ו תמוז תש"ע, 27 יוני 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ