אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עג'מי נ' חברת הסרגל סייד לבניה בע"מ

עג'מי נ' חברת הסרגל סייד לבניה בע"מ

תאריך פרסום : 19/07/2012 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום קריית שמונה
3468-01-08
04/07/2012
בפני השופט:
מרדכי נדל

- נגד -
התובע:
בתיה עג'מי
הנתבע:
חברת הסרגל סייד לבניה בע"מ
פסק-דין

פסק דין

בפניי תובענה כספית מטעם התובעת/נתבעת שכנגד (להלן :"עג'מי") כנגד הנתבעת/תובעת שכנגד (להלן : "החברה") מיום 23.1.2008 בסכום של 59,086 ₪ , ומאידך תביעה שכנגד מצד החברה , כנגד הגברת עג'מי מיום 16.3.2008 בסך של 30,000 ₪ . הצדדים הסמיכו את ביהמ"ש ליתן פס"ד על יסוד טיעוניהם ומסמכים המצויים בתיק ביהמ"ש על יסוד הוראת סעיף 79א' לחוק בתי המשפט (נוסח משולב) , תשמ"ד – 1984 .

הגברת עג'מי הינה תושבת קרית-שמונה בעלת הזכויות בדירת מגורים הנמצאת בקרית-שמונה ברחוב רזיאל 264/11 (להלן : "הדירה") . החברה הינה חברה פרטית מוגבלת במניותיה שמשרדיה נמצאים בישוב מג'דל-שמס , המתמחה בבניית ושיפוץ דירות מגורים . בתאריך 11.11.2002 חתמו הצדדים על גבי הסכם שכותרתו "זיכרון דברים" הנוגע לבניית ה"שלד" של תוספת בנייה לדירת מגוריה של הגברת עג'מי , בתמורה לתשלום סך של 42,000 ₪ בצירוף מע"מ . בתאריך 27.11.2002 חתמו הצדדים על גבי הסכם נוסף , לפיו החברה תשלים את עבודות הבנייה בכפוף לתשלום סכום כולל של 130,000 ₪ בצירוף מע"מ . לגרסת הגב' עג'מי , בסופו של יום , הוסכם כי עליה לשלם לחברה סכום כולל של 130,000 ₪ בלבד .

לטענת הגב' עג'מי , עם הגיע תקופת החורף הראשונה שלאחר השלמת כלל עבודות הבנייה הבחינה בכך שכתוצאה מביצוע עבודות הבנייה נתגלעו בדירתה ליקויים רבים , ובכלל זאת סדקים בקירות וכן חלחול של מים אל עבר הקירות ואל מרצפות הדירה – דבר אשר גרם להתפתחות עובש , להתנפחות והתפוררות של קירות הבית , לקצרים חשמליים תכופים בדירה ולסכסוך עם שכניה בשל חלחול המים מתוך דירתה אל תוך דירתם של שכניה . לגרסת הגברת עג'מי , כתוצאה מליקויי הבנייה שנתגלעו בדירה נגרמה לה מורת רוח רבה ביותר, הן בשל הריח העז של הטחב אשר נוצר בקירות הבית וכן בשל סירובן של בנותיה לבקרה בביתה .

הגב' עג'מי צירפה לתיק ביהמ"ש חוו"ד מקצועיות של שני מומחים בתחום הבנייה – האחת , חוות-דעת מטעמו של מפקח הבנייה , המהנדס ולידימיר וקסמן , והשנייה חוות-דעת של מומחה מטעמה , מהנדס הבניין מר שרגא אלרום , מיום 17.10.2007 . על פי חוות-דעתו של מפקח הבנייה מיום 4.9.2006 , אשר נשלחה אל עיריית קרית-שמונה , הליקויים בדירה נגרמו כתוצאה מחלחול המים בשל איטום גג הדירה שלא על פי התקן הנדרש , וכן בשל בנייה של מרזב פנימי בלתי תקין . המומחה מטעם הגב' עג'מי העריך את היקף תיקון כלל הליקויים בסכום כולל של 42,846 ₪ . הגברת עג'מי אף עותרת לקבלת פיצוי בסך של 15,000 ₪ גם בגין הנזק הלא ממוני (עגמת נפש) שאונה לה כתוצאה מהתנהלות החברה . בנוסף לכך , עותרת הגברת עג'מי לשפותה בסכום של 1600 ₪ לאחר שנאלצה לשלם לבר סמכא מטעמה סך של 1600 ₪ לצורך תיקון הליקוי שנתגלע במעבר שבין דירתה לבין דירת שכניה , וכן בסכום נוסף בשיעור של 2500 ₪ בשל תיקונים נוספים אותם ביצעה בשטח החוצץ בין דירתה לבין דירת שכניה לאחר שהותרתה על ידי שכניה כי יינקטו כנגדה הליכים משפטיים ככל שדליפת המים לדירתם לא תתוקן על ידה .

לשיטת החברה , סכום התמורה המוסכם בעד ביצוע העבודות עמד על סך של 172,000 ₪ , אולם הגברת עג'מי התעלמה מכך שהיה עליה לשלם לחברה בנוסף לסכום הכולל המוסכם , גם תוספת של מס המע"מ בסכום של 30,960 ₪ , דהיינו , סכום העבודות הכולל עמד לטענת החברה על סך של 202,960 ₪ ולא על סך של 172,000 ₪ כפי טענת הגב' עג'מי . אי לכך , הגישה החברה כנגד הגב' עג'מי כתב תביעה שכנגד בו עתרה לחייב את הגב' עג'מי לשלם לה את הפרשי המע"מ שלא שולמו לה בסכום של 30,000 ₪ בתוספת הפרשי ריבית והצמדה החל ממועד תום עבודות הבנייה בחודש 4/2003 . במענה לטענות החברה מדגישה החברה כי העלות המוסכמת של ביצוע עבודות הבנייה הינו 130,000 ₪ בצירוף מע"מ , וכי החברה לא צירפה לכתב התביעה שכנגד העתק מחשבוניות המס . בנוסף לכך , מציינת הגברת עג'מי כי נספחי השיקים אותם צירפה לכתב תביעתה מלמדים על כך כי שילמה לחברה את הסך של 201,000 ₪ , ולפיכך לכל היותר הינה חבה לחברה בגין הפרשי המע"מ סך של 1960 ₪ .

עוד טוענת החברה כי הבנייה אותה ביצעה נעשתה על גבי מבנה בן שתי קומות שנבנה כעשרים שנה לפני כן , וכי העבודות הסתיימו במהלך חודש אפריל 2003 . החברה מוסיפה ומציינת , כי הגברת עג'מי לא פנתה אליה במהלך תקופת החורף הראשון שלאחר תום הבנייה או לאחר מכן , וכי אין ליתן כל משקל כלשהו לתמונות המצורפות לכתב התביעה ו/או לתוכן חוות-הדעת של המומחה מטעם הגברת עג'מי . החברה אף מוסיפה ומציינת , כי אין כל תקן מחייב לאיטום של קירות חיצוניים וכי אין חובה לאטום גגות רעפים מאחר והתקנתם בשיפוע נועדה למנוע את עצם חדירת המים . באשר לטענה לפיה חדרו מים דרך מרזב שהותקן בפינת הבית מדגישה החברה , כי המרזב הותקן במקום לפני שבוצעו על ידי הנתבעת עבודות בנייה , וכי אין כל קשר עובדתי בין עבודות הבנייה שבוצעו על ידי החברה אצל הגברת עג'מי , לבין דליפת המים מביתה של עג'מי אל עבר ביתם של שכניה . החברה אף מדגישה בטיעוניה כי המבנה שעל גביו נבנתה התוספת נבנה לפני כעשרים שנה , אולם מדובר בבניין אשר תשתיותיו רעועות . עוד גורסת החברה , כי הגברת עג'מי לא חפצה להגיע עימה להסדר מושכל ואף דחתה הצעה לפיה החברה תטפל באופן שוטף בתקלות הרטיבות בלא כל תמורה כספית נוספת , וכי תוכנית העבודה התבססה על סמך הנחיותיו של מהנדס מטעמה של הגברת עג'מי בשם ג'מיל .

מן המסמכים שהוצגו בפניי עולה , כי ההסכם הראשון מיום 11.11.2002 ביחס לבניית מבנה ה"שלד" קובע כי על הגב' עג'מי לשלם לחברה סך של 42,000 ₪ בצירוף מע"מ כחוק . הוראות ההסכם השני מיום 27.11.2002 שעניינו ביצוע עבודות הגמר של המבנה קובעות כי על הגב' עג'מי לשלם לחברה סך של 130,000 ₪ בצירוף מע"מ . מאחר ושיעור מס המע"מ נכון לחודש 11/2002 עמד על 18% , ברי כי הסכום המוסכם הכולל הינו 202,960 ₪ , דהיינו , 172,000 ₪ בגין ביצוע העבודות ו – 30,960 ₪ בגין מס המע"מ . כמו כן , צירוף הסכומים המפורטים על גבי חשבוניות המס אותן צירפה הגב' עג'מי לכתב תביעתה מלמד על כך , כי האחרונה העבירה לחברה סך כולל של 131,000 ₪ , אולם מכתב ההגנה של החברה עולה , כי הגב' עג'מי שילמה לה בסופו של יום סך של 172,000 ₪ . מאידך , לא נסתרה על ידי החברה חוות-דעתו של המומחה מטעם הגברת עג'מי אשר העריך את שיעור הליקויים הכולל בסכום של 42,846 ₪ . כמו כן , לא נסתרה על ידי החברה טענתה של הגב' עג'מי בכל הנוגע לנזק הלא ממוני שאונה לה ולבני משפחתה כתוצאה מעבודות הבנייה שבוצעו בדירה , ואף לא נסתרה טענתה של הגב' עג'מי כי בתאריך 23.12.2007 בוצע על ידי בר סמכא מטעמה תיקון חיוני בתחום הגובל בין דירתה לבין דירת שכניה .

אשר על כן , לאחר שבחנתי את כלל טענות הצדדים הנני מחייב את החברה לפצות את הגברת עג'מי בסכום של 25,000 ₪ . הסכום יישא הפרשי ריבית והצמדה החל מיום הגשת התביעה ועד לתשלום המלא בפועל . בנוסף לכך , תישא החברה בהוצאותיה של הגברת עג'מי (אגרות בית-משפט) וכן בשכ"ט עו"ד בסכום של 2500 ₪ .

ניתן היום, י"ד תמוז תשע"ב, 04 יולי 2012, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ