אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עב"ל 41882-03-14

עב"ל 41882-03-14

תאריך פרסום : 16/06/2015 | גרסת הדפסה

עב"ל
בית דין ארצי לעבודה
41882-03-14
18/05/2015
בפני השופט:
אילן איטח

- נגד -
המערער:
הרצל צרור
המשיב:
המוסד לביטוח לאומי
פסק דין

השופט אילן איטח

  1. לפנינו ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי בחיפה (השופטת מיכל פריימן; ב"ל 45496-04-13), שבו התקבלה בקשת המשיב (להלן – המוסד) לדחות את תביעת המערער על הסף בשל "התיישנות".

    הרקע

  2. המערער, שאינו יודע קרוא וכתוב, הגיש למוסד ביום 27.12.2009 תביעה לתשלום דמי פגיעה והכרה בפגיעה בעבודה, כמשמעותם בחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ"ה – 1995 (להלן – חוק הביטוח הלאומי). כעולה מתביעתו, במוצאי שבת, 18.8.2007, אירע למערער אירוע לב. לטענתו, בצהרי היום שקדם לאירוע הלב, 17.8.2007, אירע לו אירוע חריג בעבודה – ויכוח עם פקח עירוני בקשר לעסק שבו עבד המערער כאיש אחזקה.

  3. המערער זומן, במכתב שנשלח אליו בדואר, להתייצב לחקירה לפני חוקר המוסד. ביום 2.3.2010 נחקר המערער כאמור.

  4. המוסד דחה את תביעת המערער (להלן – מכתב הדחיה). על גבי מכתב הדחיה, נושא התאריך 7.3.2010, נרשם כי הוא נשלח למערער בדואר רשום. במכתב נוסף, נושא תאריך זהה, הודע למערער על זכאותו לקבלת סיוע משפטי בעקבות דחיית תביעתו (להלן – ההפניה לסיוע המשפטי).

  5. לשלמות התמונה יצוין כי בתחילת שנת 2009 נקבעה למערער דרגת נכות כללית למן חודש נובמבר 2007.

  6. ביום 24.4.2013, בחלוף למעלה משלוש שנים מהמועד המצוין בכותרת מכתב הדחיה, פנה המערער לבית הדין האזורי ועתר כנגד דחיית תביעתו. המוסד הגיש כתב הגנה ובקשה לסילוק התביעה על הסף (להלן – בקשת הסילוק), בנימוק שהתביעה הוגשה בחלוף המועד להגשתה, כפי שנקבע בתקנה 1(ב) לתקנות הביטוח הלאומי (מועדים להגשת תובענות), תש"ל-1969 (להלן – התקנות), אשר קובעת כי:

    "החליט המוסד בתביעה ונמסרה לתובע הודעה על כך, תוגש תובענה לבית הדין לעבודה תוך שניים עשר חודשים מיום מסירת ההודעה לתובע או מיום תחילתן של תקנות אלה, הכל לפי המאוחר יותר."

  7. המערער טען כי יש לדחות את בקשת הסילוק. לטענתו, שנתמכה בתצהירו, בסמוך לפני הגשת תביעתו לבית הדין הוא קיבל מכתב. מאחר שאינו יודע קרוא וכתוב, הוא פנה לשכנו שהסביר לו את תוכן המכתב – מדובר היה בהפניה לסיוע המשפטי. נוכח מכתב זה פנה המערער לבירור העניין במוסד, שם נמסר לו כי תביעתו נדחתה. בעקבות זאת הוא פעל מייד וניגש לבא כוחו על מנת להגיש את התביעה. בנסיבות אלה, כך טען המערער, לא חלף המועד להגשת התביעה, שכן טרם חלפו 12 חודשים מיום שנודע לו על דחיית תביעתו.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ