אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עב"י 25183-05-18

עב"י 25183-05-18

תאריך פרסום : 29/05/2019 | גרסת הדפסה

עב"י
בית המשפט המחוזי ירושלים כבית-משפט לערעורים פליליים
25183-05-18
21/05/2019
בפני השופט:
אביגדור דורות

- נגד -
המערער:
ריאד אבו אחמד
עו"ד לואי עבוד
המשיבה:
ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין - מחוז צפון
עו"ד ארגב ארצי
פסק דין
 

 

נגד המערער, עו"ד ריאד אבו אחמד (להלן: "המערער"), הוגשה קובלנה לבית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין במחוז צפון (להלן: "בית הדין המחוזי") המייחסת לו ביצוע עבירה של אי שמירה על כבוד מקצוע עריכת הדין בניגוד לסעיף 53 לחוק לשכת עורכי הדין, התשכ"א – 1961 (להלן: "חוק לשכת עורכי הדין" או "החוק") וכן ביצוע עבירה של התנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין בניגוד לסעיף 61(3) לחוק לשכת עורכי הדין. בית הדין המחוזי הרשיע את המערער בעבירה על סעיף 61(2) לחוק יחד עם כלל 19 לכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית), תשמ"ו – 1986 (להלן: "כללי האתיקה"), וערעורו בפני בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין (להלן: "בית הדין הארצי") נדחה. מכאן הערעור שלפניי.

 

העובדות הרלבנטיות

 

1.העובדות שיפורטו להלן עולות מפסק דינו של בית הדין הארצי.

 

2.ביום 10.1.2012 הגיעה גב' פלונית (להלן: "המתלוננת") למשרדו של המערער ושם היא מסרה לו כי ברצונה להגיש בקשה לסגירת תיק חקירה משטרתית שנפתח נגד בנה הקטין. המערער הקליד והדפיס את מכתב הבקשה (ת/2) ותצהיר של המתלוננת שצורף לו (ת/3). התצהיר, ת/3, מפרט עובדות אודות מצבו הרפואי של הקטין וכן אודות מצבה של המתלוננת. לתצהיר צורפו מסמכים רפואיים של הקטין מסמכים המעידים על מצבה הכלכלי הקשה של המתלוננת. המערער טען כי לא נותרו ברשותו העתקים של המכתב והתצהיר לאחר כתיבתם.

 

3.בחודש יוני 2012 הגישה גב' אלמונית (להלן: "התובעת"), באמצעות המערער, תביעה נגד המתלוננת, לבית המשפט המחוזי בנצרת לביטול הסכם מכר מקרקעין. המתלוננת יוצגה בתובענה זה על ידי עו"ד איאד נוג'ידאת (להלן: "עו"ד נוג'ידאת").

 

4.לאחר הגשת התביעה האזרחית, הגישה המתלוננת תלונה משמעתית ללשכת עורכי הדין (להלן: "התלונה הראשונה"). לתלונה צורפו המכתב (ת/2) והתצהיר (ת/3). התלונה ונספחיה הומצאו למערער. תלונה זו נגנזה.

 

5.בתאריך 17.11.2012 שיגר המערער לב"כ המתלוננת, עו"ד נוג'ידאת, מכתב גילוי מסמכים (נ/3). ברשימת המסמכים שהופיעה במכתב זה נכללו התלונה ללשכת עורכי הדין שהוגשה מטעם המתלוננת והתצהיר שצורף לה.

 

6.בחודש ינואר 2013 שיגר עו"ד נוג'ידאת למערער תצהיר גילוי מסמכים ובהמשך שני מכתבי גילוי מסמכים (נ/4, נ/5 ו- נ/6) ובחודש פברואר לאותה שנה הוא שיגר שני מכתבים ולהם הוא צירף העתקים של מסמכים שהמערער ביקש לעיין בהם (נ/7 ו- נ/8). ביום 30.4.2015 כתב עו"ד נוג'ידאת הודעה שהוגשה לבית הדין, לפיה הוא המציא למערער במסגרת התיק האזרחי העתק מהתלונה הראשונה על כל נספחיה (נ/10).

 

7.במסגרת ההליך האזרחי הגיש המערער תצהיר עדות ראשית של התובעת שבמסגרתו היא מפרטת עובדות הכלולות בתוך הבקשה (ת/2) והתצהיר (ת-3): עובדת מעצרו של הבן הקטין, ומידע אודות מצבה הכלכלי הקשה של המתלוננת. התובעת אף צירפה לתצהיר את המסמכים הנ"ל.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ