אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עברי ואח' נ' וולמן ואח'

עברי ואח' נ' וולמן ואח'

תאריך פרסום : 25/06/2013 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום ראשון לציון
2921-09
20/06/2013
בפני השופט:
ד"ר איריס סורוקר

- נגד -
התובע:
1. עו"ד גיל קריספין
2. עו"ד דויד ויניצקי

הנתבע:
1. ח' יהושע נכסים בע"מ (הקונה לפי הסכם המכר)
2. עברי וולמן בע"מ משיבות 1-2
3. 4. צבי עברי (המוכר לפי הסכם) המבקש בבקשה 36ע"י ב"כ עו"ד מיכאל דותן

החלטה

1.בפני שתי בקשות:

האחת (בקשה 35) – בקשת כונסי הנכסים להורות למשיבות 1 ו- 3 להסדיר את חוב הארנונה הרובץ על הנכס ולהמציא אישור מעירית חולון.

השניה (בקשה 36) – בקשת המשיב 4 (המוכר לפי הסכם המכר מיום 22.3.2012), להורות לכונסי הנכסים להעביר לו את יתרת הכספים המוחזקים על ידם כתמורת הנכס.

2.בכל אחת מהבקשות, הצדדים הגישו טיעונים בכתב. ביום 20.6.2013 התקיים דיון במעמד הצדדים. לבקשת בית המשפט, עירית חולון הגישה הודעה בענין מצבת החובות על הנכס (הודעתו של עו"ד דוד ששון מיום 23.5.2013). בית המשפט מודה לעו"ד ששון על טרחתו.

בענין בקשה 36:

3.כונסי הנכסים מחזיקים את יתרת התמורה המגיעה למוכר, וזאת לצורך הבטחת פרעון חובותיו בגין הנכס. לפי הודעת ב"כ עירית חולון מיום 23.5.203, רובצים על הנכס היטלים שונים: ביוב (56,984.60 ₪), תיעול (39,117.75 ₪), צנרת מים (60,392.72 ₪), וסלילת כביש (98,922.67 ₪). ב"כ העיריה ציין כי במקרקעין נתגלתה בניה בלתי חוקית, ו"מי שבונה מבנה לא חוקי מחויב באופן אוטומטי בכל ההיטלים בהם היה חייב אילו היה מגיש מלכתחילה בקשה להיתר בניה ומכאן החיוב" (ס' 5.5 להודעתו).

4.לפי ס' 5.1 להסכם המכר, "כל המיסים וההיטלים למיניהם... המתייחסים לתקופה עד יום מסירת החזקה בממכר בפועל, יחולו על המוכר וישולמו על ידו בלבד, ואילו מיום מסירת ההחזקה לידי הקונה ואילך יחולו תשלומים אלה על הקונה וישולמו על ידו". אין חולק כי במקרקעין היתה קיימת בניה חורגת עוד בטרם מסירת הממכר לקונה. האחריות לכך מוטלת לכאורה על המוכר. ואולם לפי ס' 2.2 להסכם המכר, הוטלה על הקונה החובה "לפעול להתאים את הנכס להיתר". בפועל - ואף שהמקרקעין מוחזקים ע"י הקונה – נושא החריגות טרם הוסדר. טרם התקבל היתר להכשרת חריגות הבניה, והן גם לא נהרסו (ור' טיעונה של עו"ד א' קריספין בפ' הדיון מהיום, ע' 7 ש' 15-17).

5.כונסי הנכסים הסכימו כי ראוי להעביר את יתרת התמורה למוכר, וזאת למעט סכום מסוים שיישמר בנאמנות אצל בא-כוחו, להבטחת תשלומי ההיטלים המוטלים לפתחו (ר' בפ' הדיון מהיום). ב"כ המוכר הסכים למהלך הנ"ל, ואולם טען שיש להתחשב בכך ש"חלק נכבד" מחריגות הבניה נבנו על ידי הקונה. לשיטתו, הותרת החריגות על כנן, ע"י הקונה, מאיינת את חובת המוכר לשלם את ההיטלים ומגלגלת אותם לפתחו של הקונה. עו"ד ויניצקי ציין כי אי הסרת חריגות הבניה פוגעת באפשרות להגיע עם העיריה לכלל הסדר בענין גובה החוב. ב"כ הקונה הודיעה כי הקונה מבקש להכשיר את חריגות הבניה, ופועל אצל הוועדה בקשר לכך.

6.לאחר עיון בבקשה ובתגובות ושמיעת טיעוני הצדדים, אני מורה כדלקמן:

א. כונסי הנכסים יעבירו לידיו הנאמנות של ב"כ המוכר, עו"ד דותן, את יתרת תמורת המכר המוחזקת בידיהם; יעשו כן בתוך 5 ימים מהיום. ידווחו לבית המשפט, בתוך 7 ימים מהיום, על ביצוע המהלך, ויציינו מהו הסכום שהעבר.

ב.ב"כ המוכר, עו"ד דותן, ישחרר למוכר את יתרת התמורה, למעט סך של 260,000 ₪, אשר בשלב זה יוחזק על-ידו בנאמנות, ולא ישוחרר לידי המוכר אלא בהוראת בית המשפט.

ג. הקונה, באמצעות ב"כ א' קריספין, תפעל בנמרצות להכשרת חריגות הבניה או הסרתן, ותדווח לב"כ המוכר (עו"ד דותן) על ההתקדמות בענין זה לא יאוחר מאשר יום 1.9.2013.

ד.ב"כ הצדדים, עוה"ד א' קריספין ועו"ד דותן, יבואו בדברים עם עירית חולון להסדרת חוב ההיטלים.

ד.ב"כ המוכר יוכל לבקש מבית המשפט רשות לשחרר את כספי הנאמנות, ובקשתו תועבר לתגובת הצד שכנגד (עו"ד א' קריספין).

בענין בקשה 35:

7.סוגית הארנונה הוסדרה בס' 2 במסמך "אישור והסכמה" שצורף להסכם המכר, כדלקמן:

"חברת בהילוך ראשון מאשרת כי יישאו ביחד עם הקונה ועם אחרים בחוב הארנונה, בגין חלקה 8 כולה, בהתאם לשימוש בפועל בחלקה. בכל מקרה המוכר אשר לא החזיק בחלקה, לא ישתתף בתשלום זה".

8.אין חולק כי ההוראה הנ"ל פטרה את המשיב 4 מתשלום ארנונה. הנטל לשלם ארנונה הוטל על חב' "בהילוך ראשון" ועל הקונה (ח' יהושע), ביחד "עם אחרים". ה"אחרים", לפי הנטען, הם חב' עברי וולמן בע"מ (ר' הסברו של עו"ד ויניצקי בפ' הדיון מהיום פ' ע' 3 ש' 29-32 ובע' 7 ש' 9-12). בהתאם להוראה החוזית הנ"ל, חלוקת הנטל בין הצדדים צריכה להעשות עפ"י אמת המידה של "שימוש בפועל".

9.כונסי הנכסים ציינו בבקשתם, כי "בירור זהותו של הגוף שמחובתו לשלם ארנונה דורשת לקיים הליך משפטי, הבאת ראיות וניהול הוכחות, דבר אשר לא ניתן לבצע במסגרת תיק הכינוס ויש להורות לצדדים לפנות לערכאות כדי להגיע להכרעה בדבר אופן חלוקת חוב הארנונה" (ס' 17 לבקשה). אני מקבלת טענה זו ומורה כדלקמן:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ