אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עבס מוחמד עבדאללה נ' מדינת ישראל

עבס מוחמד עבדאללה נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 04/04/2017 | גרסת הדפסה

בש"פ
בית המשפט העליון
2463-17
03/04/2017
בפני השופט:
מ' מזוז

- נגד -
העורר:
עבס מוחמד עבדאללה
עו"ד עלי אבו לבן
עו"ד אורי דייגי
המשיבה:
מדינת ישראל
עו"ד רחלי זוארץ-לוי
החלטה

 

  1. ערר לפי סעיף 74(ה) לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב-1982 (להלן: החסד"פ) על החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע (השופט נ' אבו טהה) מיום 9.3.2017 בבע"ח 15195-03-17, בגדרה נדחתה בקשתו של העורר לקבלת חומרי חקירה לפי סעיף 74 לחסד"פ.

 

  1. ביום 25.9.2016 הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד העורר המייחס לו ביצוע עבירת אינוס. על-פי כתב האישום העורר הכיר את המתלוננת היכרות שטחית מוקדמת, לאחר בילוי משותף בפארק המתלוננת סיפרה שאין לה מקום לישון, ולהצעת העורר התלוותה אליו לדירתו. שם, על-פי כתב האישום, אנס העורר את המתלוננת.

 

  1. ביום 13.11.2016 הגיש העורר בקשה לבית המשפט לפי סעיף 74 לחסד"פ לקבלת חומרי חקירה (להלן הבקשה הראשונה). בבקשה העורר ביקש לעיין ברשימת חומרי חקירה מעודכנת, ברישום פלילי ופלט מב"דים של המתלוננת וכן פלט תלונות של המתלוננת. ביום 26.1.2017 החליט בית המשפט המחוזי בבאר שבע (השופט נ' אבו טהה) בבע"ח 29477-11-16 לדחות את בקשת העורר, למעט תיק אחד מ- 2013 במסגרתו הגישה המתלוננת תלונה על אונס, אותו מצא בית המשפט רלוונטי להגנתו של העורר.

 

  1. לטענת העורר, במסגרת העיון בתיק האונס מ- 2013 התברר לו כי קיים תיק נוסף מ- 2011 שבו גם כן הוגשה תלונה על ידי המתלוננת על אונס. עוד טוען העורר, כי הובא לידיעת ההגנה כי לאחר אירוע האונס מושא כתב האישום נגדו ולפני הגשת התלונה ביקרה המתלוננת פעמיים בתחנת המשטרה, הגישה תלונות, אולם לא התלוננה אודות האונס.

 

  1. על כן ביום 7.3.2017 הגיש העורר בקשה נוספת לקבלת חומרי חקירה לפי סעיף 74 לחסד"פ, בגדרה ביקש לעיין בתיק האונס הנוסף האמור, ובפרטי התלונות שהוגשו על ידי המתלוננת באותם ביקורים בתחנת המשטרה. המשיבה בתשובתה לבקשה הבהירה כי מדובר בחומרים שכבר הוגשו לבית המשפט במסגרת הבקשה הראשונה. בקשת העורר נדחתה ביום 9.3.2017 על ידי בית המשפט המחוזי בבאר שבע (השופט נ' אבו טהה), ללא דיון, בנימוק שהבקשה כבר נידונה במסגרת הבקשה הקודמת.

 

  1. נגד החלטה זו הוגש הערר שלפני. נטען כי שגה בית משפט קמא כאשר דחה את הבקשה מבלי לקיים דיון לגופו של עניין. נטען כי בעת הגשת הבקשה הראשונה לא ידע העורר על קיום תיק האונס הנוסף; וכעת, משיודע הוא על קיומו, יכול הוא לנמק מדוע התיק נחוץ לו לביסוס הגנתו. לדברי העורר הוא יוכל ללמוד מחומר החקירה בתיק זה אודות התנהלותה ומהימנותה של המתלוננת. העובדה שמדובר בתלונה שלישית על אונס מעלה שאלות שיש לבררן. לטענת העורר, בית המשפט לא ערך איזון ראוי בין הפגיעה בהגנתו לבין הפגיעה בפרטיותה של המתלוננת, והדברים נכונים ביתר שאת לאור העובדה שהתיק הוא בבחינת "גרסה מול גרסה". כן נטען כי בית משפט קמא לא עיין בתלונות שהגישה המתלוננת בתחנת המשטרה בסמוך להגשת התלונה נגד העורר, מהן ניתן ללמוד על התנהלות המתלוננת בסמוך לאירוע.

 

  1. בדיון לפני חזרו באי כוח העורר על עיקרי טענותיהם בכתב הערר תוך דגש על כך שמדובר בתיק של "מילה נגד מילה" ומכאן החשיבות של החומר המבוקש. כן צוין כי בהמשך קיבל העורר חומר של תיק נוסף מ- 2014 על תלונה שהגישה המתלוננת נגד בן זוגה בגין אלימות, שלא נמצאה מבוססת.

 

מנגד, באת כוח המדינה הבהירה כי תיק האונס מ- 2011 מושא הערר נבחן על ידי הפרקליטות ונמצא שאינו רלבנטי להגנתו של העורר. התיק גם נמסר פיזית לבית המשפט במסגרת הדיון בבקשה הראשונה ובית המשפט עיין בתיק ובחן את הרלבנטיות שלו ולא מצא כי יש להעבירו לעיון העורר, ולפיכך הבקשה הנוספת שהגיש העורר בנוגע לאותו תיק נדחתה על הסף. כן הובהר כי תיק תלונת האונס מ- 2013 שנמסר לעורר נסגר מחוסר ראיות מספיקות. עוד הובהר כי האירוע בגינו הייתה המתלוננת במשטרה ושהותה בתחנת המשטרה בגין אותו אירוע קדמו לאירוע האונס ועל כן אינם רלבנטיים כלל לענייננו. עוד הדגישה באת כוח המדינה כי אין מדובר כלל בתיק של גרסה מול גרסה כנטען, וכי התיק נפתח בטלפון של צד ג' למשטרה על אירוע אונס, וכאשר העורר נעצר ונחקר הוא הכחיש את האירוע, ורק לאחר שנמצא דנ"א שלו באיבר המין של המתלוננת הודה והעלה טענה של הסכמה.

 

ביקשתי וקיבלתי לעיוני את תיק האונס מושא המחלוקת. בא כוח העורר התנגד להצעת באת כוח המדינה למתן הסברים על התיק במעמד צד אחד.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ