אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עבידאת נ' עיריית ירושלים

עבידאת נ' עיריית ירושלים

תאריך פרסום : 04/02/2011 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום ירושלים
323-08-10
02/02/2011
בפני השופט:
ראובן שמיע

- נגד -
התובע:
מוחמד עבידאת
הנתבע:
עיריית ירושלים

החלטה

בפני בקשה למחיקת התביעה על הסף מטעמי חוסר סמכות, העדר עילה, העדר יריבות והשתק.

סבורני כי בנסיבות העניין אין בידי לקבל את הבקשה, מהנימוקים להלן.

1. טוענת הנתבעת כי משעה ששילם התובע את הקנסות הרי זה כאילו "הודה באשמה בפני בית המשפט, הורשע ונשא את עונשו" עפ"י ס' 229(ח) לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב] תשמ"ב- 1982 ולכן הרי זה כפסק דין חלוט והתובע איננו יכול לטעון כי התשלום היה שלא כדין.

אולם, הוראה זו מסוייגת בסיפא של סעיף זה- " אולם הוראות סעיף קטן זה לא יחולו על אדם ששילם את הקנס ותובע ביטל את הודעת תשלום הקנס לפי סעיף קטן (ג).."

ס' קטן (ג) קובע כי "תובע רשאי לבטל הודעת תשלום קנס אם נוכח כי לא נעברה עבירה או כי היא נעברה שלא בידי מי שקיבל את ההודעה.."

לאור העובדות הנטענות בכתב התביעה, נשלחה הודעת תשלום הקנס לתובע שלטענתו לא החזיק ברכב במועדים הרלוונטיים, ולכן אין לראות בתשלום הקנסות הודאה באשמה.

בנסיבות אלו, אך ראוי לתת משמעות לסעיף קטן (ג), המאפשר לתובע לבטל את הודעת התשלום וזאת במסגרת ההליך שאמור היה להתנהל בבית המשפט לעניינים מקומיים.

2. אף לו הייתי מקבל את טענת הנתבעת לפיה יש להחיל בענייננו את סעיף 27 (ב) לפקודת התעבורה [נוסח חדש], אזי חזקת האחריות הקמה לבעל הרכב נסתרת בעת שהוא מוכיח למי מסר את החזקה ברכב. בענייננו, התובע טוען כי הודיע לנתבעת על מכירת הרכב וכן כי העביר לה העתק זיכרון דברים בנוגע למכירה ואף תצהיר הקונה. בנסיבות אלו, לו יוכחו העובדות הנטענות בכתב התביעה, הרי שיש לתובע עילה ולכן אין למחוק את התביעה על הסף מן הטעם של היעדר עילה.

אוסיף, כי אף שקיימת לתובע הזכות לקבל את כספו אף מן הקונה, אין מניעה לתבוע חזרה את הכספים שהועברו לנתבעת שלא כדין.

2. כמו כן, עפ"י העובדות הנטענות בכתב התביעה, למן שנת 2005 ביצע התובע פניות חוזרות ונשנות לעירייה בניסיון להביא להסבת הדו"חות על שמו של קונה הרכב. בנסיבות אלו אין לקבוע כי קיים שיהוי בהגשת התביעה, שיהוי אשר לטענת הנתבעת מנע ממנה הגשת דו"חות חדשים (ס' 28 לבקשת הנתבעת).

3. בנסיבות אלו ומכיוון שלו היה התובע מבקש לערער על חוקיותם של דו"חות אלו היה עניינו נידון בבית המשפט לעניינים מקומיים וכן לאור האמור בסעיף 1 להחלטה זו, הריני מורה על העברת התביעה לבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים.

5. יש להוסיף, כי מעיוני בפירוט הדו"חות הרי שיש לנכות מסכום התביעה חמישה דו"חות ולא ארבעה כפי שנכתב ע"י התובע בתגובתו.

הוצאות בקשה זו תשקלנה בסיום ההליך.

ניתנה היום, כ"ח שבט תשע"א, 02 פברואר 2011, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ