אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עבד אל ראחים נ' מדינת ישראל

עבד אל ראחים נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 05/06/2014 | גרסת הדפסה

בפ"מ
בית משפט השלום לתעבורה בחדרה
3995-05-14
01/06/2014
בפני השופט:
רונה פרסון

- נגד -
התובע:
סולטאנה עבד אל ראחים
הנתבע:
מדינת ישראל

החלטה

לפני בקשה לפי סעיף 57 ב' לפקודת התעבורה להורות על ביטולה של הוראת איסור שימוש מינהלי ברכב מספר 1418315 (משאית) ונגרר מספר 1109559 (נגרר) מיום 05.05.2014 (שניהם ביחד להלן: "הרכב"), נאשר היה נהוג ע"י נעים אבו חייט (להלן: "הנהג") שהוא עובד של המבקש כאשר הוא שיכור.

הרכב נשוא הבקשה הופקד ביום 07.05.2014.

יצוין כי כמות האלכוהול אשר אובחנה אצל הנהג כפי שעולה מחומר הראיות המצולם שהונח בפני הינה 390 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד של אוויר נשוף.

המבקש טוען באמצעות ב"כ כי מדובר במשאית כשהעגלה רתומה אליה וכי המבקש הוא בעלים של חברה מסודרת וקצין בטיחות וכי זו הפעם הראשונה שמשאית של החברה הייתה מעורבת בסיטואציה מסוג זה.

כמו כן טוען המבקש כי לא בוצע לו שימוע לגבי ההחלטה בדבר איסור מינהלי על שימוש ברכב  וכי מי שבוצע לו השימוע הינו הנהג.

לגבי הראיות אין מחלוקת כי קיימות ראיות לכאורה.

ב"כ המשיבה טוענת כי מדובר בנהג בעל הרשעות רבות שנוהג משנת 1978 ולחובתו 75 הרשעות קודמות וכי רמת המסוכנות הנשקפת ממנו ובעיקר כאשר הוא נוהג כשהוא שכור בכמות כזו, הינה גבוהה.

ב"כ המשיבה התנגדה לביטול תקופת האיסור לשימוש המינהלי ברכב ו/או לקיצורה.

צודקת ב"כ המשיבה בטיעוניה כי המבקש לא הראה בדרך כלשהי כי נקט בכל האמצעים שבידו כדי למנוע ביצוע העבירה. לא המבקש בעצמו ולא קצין הבטיחות בחברה התייצבו בבית המשפט או הגישו תצהיר מטעמם לגבי האמצעים בהם נקטו לצורך מניעת העבירה.

לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים ועיינתי בחומר הראיות ובהרשעותיו הקודמות של הנהג החלטתי לדחות את הבקשה תוך שאני מודעת לנזק ואי הנוחות שעלולים ובוודאי נגרמים למבקש כאשר הרכב מסוג זה נאסר לשימוש למשך תקופה של 30 ימים והוא לא יכול להשתמש ברכב לצורך עבודתו.

באשר לשימוע, הרי שאין כל חובה כי הוא יעשה לבעלים. בעניין זה די בביצוע השימוע לנהג ובשליחת ההודעה לבעלים על איסור השימוש.

אין חולק בענייננו כי לנהג בוצע שימוע כדין ועל כן טענה זו אין בה כדי לסייע למבקש.

השורה התחתונה היא שהבקשה נדחית.

מודעת זכות ערעור כדין.

המזכירות תעביר עותק החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום, ג' סיוון תשע"ד, 01 יוני 2014, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ