אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עבד אל חי נ' טופף

עבד אל חי נ' טופף

תאריך פרסום : 06/10/2011 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום כפר סבא
26569-06-10,25602-12-10
02/10/2011
בפני השופט:
דוד גדול

- נגד -
התובע:
1. אחמד עבד אל חי
2. שלמה חברה לבטוח בע"מ

הנתבע:
1. זאב טופף
2. 1. אחמד עבד אל חי 2. הראל חברה לבטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

1.אחמד עבד אל חי (להלן: "אחמד") הגיש תביעה כספית כנגד זאב טופף (להלן: "טופף") בתיק 26569-06-10 ובה הוא עותר לחייב את טופף לשלם לו סך של 77,280 ₪.

2.אין חולק כי ביום 15.4.10 היה אחמד הבעלים והנהג של רכב פולקסווגן מס' רישוי 50-036-36 (להלן: "הפולקסווגן"). האחרון היה מבוטח בהראל חב' לבטוח בע"מ (להלן: "הראל"). כך גם אין חולק כי באותו יום היה טופף הנהג של רכב רנו מס' רישוי 19-813-61 (להלן: "הרנו"). האחרון היה מבוטח אצל שלמה חב' לבטוח בע"מ (להלן: "שלמה").

3.אין חולק כי ביום 15.4.10 סמוך לשעה 23.00 נסע הפולקסווגן מכוון טירה לכפ"ס בכביש 554. טופף יצא מחניון של גן אירועים הידוע בשם המסחרי גן הפקאן.

הכביש עליו נסע טופף מצוי לשמאל כוון הנסיעה של אחמד ובקטע שבו הוא מתחבר לכביש 554 קיים מכשול פיזי המסתיר מעיני שני הנהגים את קיומו של זולתו.

בקצה הכביש עליו נסע טופף קיים תמרור עצור קודם שהבא מכוון גן האירועים משתלב בכביש 554.

4.אין גם חולק כי רכב הרנו נכנס לכביש 554 והפולקסווגן שהגיעה מאחריו לא הספיקה לעצור ופגעה ברנו בצד שמאל אחורי שלו.

כתוצאה מהתאונה הוכרז רכב הפולקסווגן כאובדן מוחלט ועפ"י חוות דעת של השמאי פסו הנזק עולה לכדי 66,978 ₪, בעוד מחירו של הרכב במחירון 55,000 ₪.זאת נוכח תוספות בסך של 17,700 ₪ שהוספו לרכב ע"י אחמד.

השמאי הוסיף לערך הרכב 3,300 ₪ בשל קילומטרז נמוך והפחית מערכו 2,200 ₪ בשל מספר בעלים רב, כך שלדעת השמאי ערך הפולקסווגן ליום התאונה עולה כדי 73,800 ₪. השמאי מטעם אחמד נכה מהסכום 10% שווי שרידים, כך שהנזק הממשי לדעתו 66,420 ₪. בגין שמאותו דרש השמאי וקבל 3,480 ₪ כשכ"ט הסכום כולל מע"מ.

5.שלמה מצידה הגישה תביעה נפרדת שסומנה כת.א. 25602-12-10 ובה היא עותרת לחייב את אחמד לשלם לה סך של 65,985 ₪ בגין נזקים שנגרמו לרכב הרנו שבבעלותה. בישיבת יום 28.4.11 הוריתי על איחוד הדיון בשתי התובענות, וכן על צירופה של הראל בתביעת שלמה נגד אחמד בהיותה המבטחת של רכב זה.

6.א.הנהגים הופיעו לפני בישיבת יום 22.9.11, ובה טען אחמד כי טופף התפרץ למסלול נסיעתו בפתאומיות, באופן שמבחינתו אירוע התאונה הפך לבלתי נמנע.

הוסיף אחמד וטען כי נסה להקטין את הנזק בכך ש"שבר" את ההגה שמאלה, אך כל זה לא הועיל, וכך ארע מה שארע.

אחמד ציין כי נסע במהירות 70 קמ"ש ופגע בפינה הימנית קדמית שלו ברכב הרנו שנסע לפניו שם הפגיעה היתה בצד שמאל אחורי של רכב הרנו.

ממקום התאונה פונה אחמד לביה"ח.

בחקירתו הנגדית הודה אחמד בנסיעה מעל למותר, כאשר הוא טוען ל-10 קמ"ש יותר, שכן טען שמותר לנסוע במקום 60 קמ"ש והוא נסע 70 קמ"ש בעוד ב"כ שלמה טוענת כי נסע 20 קמ"ש מעל המותר, שכן בקטע כביש זה המהירות המותרת לא תעלה על 50 קמ"ש.

ב.אחמד הזמין לביהמ"ש עד נוסף בלתי תלוי, מותנא סמארה, אשר ספר כי נסע כ-20 מטרים אחרי אחמד והבחין ברכב הרנו כשהאחרון מתפרץ לכביש ולא עוצר בעצור. העד סמארה סבור אף הוא כי מבחינתו של אחמד התאונה הייתה בלתי נמנעת.

7.א.מאידך, גיסא, הופיע טופף וטען נחרצות כי עצר בתמרור העצור עצירה מוחלטת, הביט ימינה וראה את אחמד אך העריך שהוא רחוק ממנו ולכן יצא והשתלב בכביש הראשי. תוך שניות חש במכה מאחור כאשר רכבו מסתובב כמה פעמים עד שנעצר.

העד טופף זוכר כי הגיע אליו אדם נוסף לשאול מה שלומו והנוסעים עמו, אך זה לא היה העד סמארה אלא אדם אחר.

זמן קצר לאחר מכן הוא פונה לביה"ח. בחקירתו הנגדית לעו"ד דוידיאן הודה טופף כי חרף אמירתו בביהמ"ש כי עצר בתמרור עצור אזי בהודעתו לשלמה שנמסרה "בזמן אמת" לא מופיע ביטוי זה כלל.

עו"ד דוידיאן לא הרפה ושאל את טופף האם סבר שיוכל להספיק ולהשתלב בכביש הראשי והתשובה הייתה חיובית. הוסיף טופף ואמר כי גם היום היה פועל באותה דרך שפעל בליל התאונה. טופף סבר וסובר גם כיום כי שקול דעתו היה נכון, ואלו אחמד היה זה שנסע מעל המהירות המותרת ולכן ארע מה שארע.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ