אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עבד אלקאדר נ' כהן ואח'

עבד אלקאדר נ' כהן ואח'

תאריך פרסום : 09/02/2011 | גרסת הדפסה

ת"ט
בית משפט השלום כפר סבא
17685-12-10
09/02/2011
בפני השופט:
צוריאל לרנר

- נגד -
התובע:
ערן כהן רוית כהן
הנתבע:
כרים עבד אלקאדר

החלטה

1.רקע: תיק זה הועבר מבית משפט השלום בנצרת, ותלויות ועומדות בו שתי בקשות: האחת, התנגדות לביצוע השיק, והשניה, בקשה לביטול עיקולים שהוטלו בלשכת ההוצאה לפועל, טרם המצאת אזהרה.

2.המסגרת הדיונית: צודק ב"כ המשיב, כי שעה שהוגשה ההתנגדות, יש לבחון את העיקולים באספקלריא של סדרי הדין האזרחי (המחמירים על המבקש להטיל עיקול זמני בהשוואה לדרישות מהמבקש להטיל עיקול טרם אזהרה בהוצאה לפועל), וככל שחפץ המשיב כי צו העיקול יישאר על כנו, עליו להציג נימוקים ואסמכתאות שהיו מצדיקים, מלכתחילה, הטלת עיקול זמני בבית המשפט.

3.הבקשה לעיקולים: ברם, לא צודק ב"כ המשיב בטענתו, כי הבקשה עומדת בתנאים מחמירים אלה של סדר הדין האזרחי. אין ולא יכול להיות חולק כי למשיב עילת תביעה; הקושי הוא בדרישה להעמדת תשתית עובדתית לקיום חשש מפני הכבדה על ביצוע פסק-הדין, ככל שיינתן: לבד מטענותיו הכלליות של המבקש, והעובדה ששיקים נוספים של המבקשים חוללו, אין ולו בדל של ראיה המצביע על חשש כזה. באשר לשיקים שחוללו, המבקשים הציעו הסבר המשתלב באופן מובנה בתוך גרסת ההגנה הסדורה שהעלו בהתנגדות עצמה, לפיו אותם שיקים הם אלה שנמסרו למפקח, ובוטלו על ידי המבקשים בגדר הנסיבות המתוארות על ידם כהסבר גם לביטול השיק נשוא תיק זה. למעלה מכך, ואולי למעלה מהדרוש, הציגו המבקשים אסמכתאות לאיתנות כלכלית נזילה.

בתגובתו לבקשה לביטול, התייחס המשיב במידה מסוימת לסוגיית האיתנות הכלכלית, אך לא זיכה את טענות ההגנה של המבקשים בהתייחסות כלשהי. טענות אלה, כשלעצמן, יוצרות בסיס לסבור, שלא קושי כלכלי הוא שהביא לביטול השיק, אלא טענות לגוף העניין.

אשר על כן דומה, כי אף בלא לקיים דיון בסוגיה, אין הבקשה להטלת עיקולים – כשלעצמה, ואף לאחר שגובתה בתגובת המשיב לבקשה לביטול העיקולים – מצדיקה הטלת עיקולים זמניים, ועל כן אין היא מצדיקה הותרתם על כנם.

4.התוצאה: אני מורה, איפוא, על ביטול העיקולים שהוטלו טרם אזהרה.

5.ההתנגדות: משהגיע התיק לעיוני, ומשהדבר נדרש לצורך ההחלטה דלעיל, בחנתי גם את טענות ההגנה לגופן, ומצאתי, כי קשה מאד להניח שבחקירה נגדית ניתן יהיה להפריכן במידה כזו, שתמנע מתן רשות להתגונן על פיהן.

לפיכך, ועל יסוד הסמכות המוקנית לי בתקנה 205(ג) לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984, אני מקבל את ההתנגדות בלא צורך בדיון, ונותן למבקשים רשות להתגונן על פי התביעה, באופן שתצהיריהם ישמשו כתב הגנה.

הדיון הקבוע לשמיעת ההתנגדות, ליום 9.11.2011 – מבוטל.

6.ההוצאות: נוכח תוצאת הבקשה לביטול העיקולים, ומאחר שלטעמי אמור היה המשיב להסכים לביטולם שעה שהוגשה ההתנגדות, יישא המשיב בהוצאות המבקשים בסך של 1800 ש"ח.

אין צו להוצאות בהתנגדות גופה.

לטיפול המזכירות בהמשך ניהול התיק בסדר דין רגיל.

ניתנה היום, ה' אדר א תשע"א, 09 פברואר 2011, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ