אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עבדאללה נ' סמארה

עבדאללה נ' סמארה

תאריך פרסום : 01/11/2010 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום עכו
24025-03-10
31/10/2010
בפני השופט:
שושנה פיינסוד-כהן

- נגד -
התובע:
ח'ליל סמארה
הנתבע:
נביל עבדאללה

החלטה

1.לפני תגובת המשיב להתנגדות המבקש. בתגובה מציין המשיב כי ביום 19.10.10 וביום 13.10.10 ניתנו החלטות סותרות ביחס להתנגדות, ואכן הצדק עימו. ההחלטה המקבלת ההתנגדות בשל העדר תגובה מטעם המשיב ניתנה בטעות ויסודה להתבטל. ההחלטה הרלבנטית הינה ההחלטה מיום 19.10.10.

2.משניתנה תגובת המשיב להתנגדות גופה, בהתאם להחלטה מיום 19.10.10, אבחן טענות הצדדים.

3.עסקינן בהתנגדות לביצוע 2 שיקים ע"ס 9,000 ₪ כ"א ז"פ 30.2.09, 30.3.09 משוכים מחשבון המבקש, האחד לפקודת "אחים שחאדה", השני ללא ציון נמשך.

4.המבקש טוען כי היה בעל חנות בגדים בכפר ראמה, שם החזיק פנקס שיקים. בפנקס היו 12 שיקים ע"ס 9,000 ₪ כ"א, אותם מילא כדי לתיתם כהחזר הלוואה למר וליד אבו טפלא, שהסכים להלוות לו 100,000 ₪. הפנקס היה במגירה לא נעולה ולמחרת יום הכנתם, ביום 1.6.08 נגנב הפנקס. המבקש נתן הוראה לביטול השיקים בבנק באותו יום והגיש תלונה במשטרה ביום 2.7.08 .

באשר להארכת המועד להגשת ההתנגדות – המבקש טוען כי בתקופה 1.2.10-7.2.10 היה מאושפז בבית חולים, בעקבות התקף לב, לא בוצעה לו המצאה. רק עם החלמתו, בסמוך להגשת ההתנגדות, נודע לו אודות התיק.

5.המשיב טוען כי המבקש ציין בהתנגדות שם של זוכה אחר ומשום כך, ככל הנראה, לא קיבל את הבקשה וההחלטה.

לעניין הארכת המועד – אין מאומה בבקשה המצדיקה, מסירת אזהרה בוצעה באמצעות הדואר ביום 8.2.10 לגב' האלה סמארה, וחזקה כי המדובר במסירה כדין. המבקש אינו מתייחס כלל למסירה זו.

לגופו של עניין, אין ממש בטענות המבקש. האישור המשטרתי שצרף אינו מתייחס לשיקים. בנוסף, התאריך המצוין בו כשנה לפני זמן פרעון השיקים וסביר כי אינו קשור אליהם. המבקש מוגבל חמור בבנק וביטול השיקים נועד ככל הנראה להמנע מהגבלתו.

לגופו של עניין, המשיב מסגר במקצועו, קיבל את השיקים מצד ג' מר חאתם זועבי, בתמורה לעבודות מסגרות שביצע בדירתו. מר זועבי מסר למשיב כי קיבל את השיקים מידי המבקש עצמו, בתמורה לעסקת רכב שבוצעה בין הצדדים.

6.לאחר שעיינתי בטענות הצדדים נחה דעתי כי יש להאריך את המועד להגשת ההתנגדות. בעניין זה יש לשקול את מכלול הנסיבות, לרבות טענות ההגנה לגופן. באישור המסירה נרשם שמה של גב' האלה סמאני, שהקשר בינה לבין המבקש לא הוברר. המבקש הגיש סיכום אשפוז ממנו עולה כי היה מאושפז מספר ימים לצורך ביצוע ניתוח מעקפים בסמוך למועד המצאת אזהרה, כששוחרר מבית החולים יום לפני ביצועה. גם לעניין זה משקל בעניין הארכת המועד. הגשת התנגדות באחור של כשבועיים, בנסיבות העניין, נראית לי סבירה.

המשיב טען כי השיקים ניתנו תמורת עבודות מסגרות, אך אין בכך פרוט מספק בנסיבות המקרה, כשנטענת טענת גניבה. גם ביחס לעסקת הרכב במסגרתה ניתנו לכאורה השיקים מלכתחילה, לא נמסרו פרטים. אחד השיקים נמשך לפקודת "אחים שחאדה", וחותמת בשם זה מופיע גם על גבו כהיסב, בעוד השיק האחר נמשך ללא שם מוטב ועל גבו מופיעה חתימת היסב אחרת (ייתכן של מר זעבי חאתם), מס' זהות שונה, כך שנראה כי השיקים הוסבו ע"י שני גורמים שונים. אמנם באישור הבנק בדבר ביטול השיקים נרשמה סיבת הביטול "ביטול עסקה" ויש בכך להעלות תהיות, אולם במכלול הדברים אני מוצאת כי יש לדון בתיק לגופו. לכך אוסיף כי אחד השיקים נראה עפ"י העתקו בתיק כקרוע וגם עניין זה יש לברר.

7.לאור כל האמור אני נותנת למבקש רשות להתגונן והתצהיר ישמש כתב הגנה.

8.אני מורה להעביר התביעה לפסים של סדר דין מהיר, לאור גובה הסכום הנתבע, ולאור זאת מורה לצדדים למסור תצהירי עדויות ורשימת מסמכים נתמכת בתצהיר כקבוע בתקנות ובמועדים הקבועים בתקנות.

9.אני מורה למשיב לשלם הפרש אגרה על פי התקנות, לאור מתן הרשות להתגונן, אם קיים הפרש כזה, עד ליום 1.12.10, אחרת תמחק התביעה.

הליכי ההוצל"פ מעוכבים.

להעביר העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ"ג חשון תשע"א, 31 אוקטובר 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ