אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עבאס נ' המוסד לביטוח לאומי

עבאס נ' המוסד לביטוח לאומי

תאריך פרסום : 17/07/2013 | גרסת הדפסה

ב"ל
בית דין אזורי לעבודה חיפה
27788-03-13
03/07/2013
בפני השופט:
שגית דרוקר

- נגד -
התובע:
משה עבאס
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי
פסק-דין

פסק דין

1.זהו ערעור לפי סעיף 123 לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב] התשנ"ה-1995 על החלטת הוועדה הרפואית לעררים מיום 6.3.13 (להלן: הוועדה), אשר קבעה למערער 5% נכות צמיתה מיום 7.3.08 (להלן: ההחלטה).

2.טענות המערער:

2.1הועדה לא מילאה אחר הוראות פסק הדין וניסתה להתפתל במתן הסברים ביחס למונח "לחץ בינוני", תקנה 31 לתקנות הנכות של המשיב ברורה ואינה נתונה לפרשנות נוספת.

2.2הוועדה קבעה נכות לפי פריט ליקוי 31(4)(א)(1) וזכתה את המערער ב- 5% נכות בעוד שבהתאם לבדיקתה הקלינית כעולה מרישא סעיף 23 לפרוטוקול, נמצא כי המערער סובל מלחץ בינוני של העצב המדיאנוס ביד שמאל ומשכך, היה עליה להתאים פריט ליקוי רלוונטי לפגימה, קרי: פריט ליקוי 31(4)(א)(3) המזכה את המערער ב- 20% נכות.

2.3משהוועדה מצאה נכות וניסתה להתאים פריט ליקוי ספציפי, היה עליה להתאימו באופן מלא מבלי לבצע פרשנות משפטית לפריט הליקוי שהרי אין זה מתפקידה ואין לה כל סמכות לעשות כן. משמצאה במסגרת בדיקתה את המערער ואף ציינה זאת לחץ בינוני על העצב המדיאני היה עליה כאמור, להתאים נכות לפי פריט ליקוי ספציפי 31(4)(א)(3). שעה שהוועדה סברה שהיה מקום להתאים פריט ליקוי אחר, היה עליה לעשות כן. הוועדה במקרה דנן לא התאימה פריט ליקוי לממצאים שעלו מבדיקתה ובכך לא מילאה הוועדה את תפקידה וחרגה מסמכותה.

3.טענות המשיב:

3.1הוועדה התכנסה בעקבות פסק הדין שניתן ביום 31.1.13, על ידי כב' הרשמת שי-גרינברג, פסק הדין מוסבר בכך שלכאורה, נרשם בישיבה שקדמה לדיון שצוין בו כי בשלב הנוכחי, התובע סובל מלחץ בינוני של העצב המידיאנוס ביד שמאל ולכאורה, בבית הדין הועלתה השאלה האם הכוונה לשיתוק בצורה בינונית לפי פריט ליקוי 31 (4)(א)(3), והוועדה התבקשה להתייחס לשאלה הזו, כאשר בדיעבד מסתבר שלמעט המילה בינונית, אין קשר בין הממצא של שיתוק לבין הממצא הקליני שהוועדה מצאה והכל מוסבר בפירוט ובהרחבה בפרוטוקול הוועדה מיום 6.3.13, שבמסגרתה הוועדה ביצעה את פסק הדין במלואו ולא נפל כל פגם בדרך פעולתה.

3.2המערער לא מצביע על שום הוראה שהוועדה לא קיימה הוא נעול בעמדה המגמתית לכשעצמה שעליה הוא חוזר וטוען, אבל כמובן שהיא שגויה. ברור שהוועדה גם לפני פסק הדין, לא מצאה שום ממצא קליני של שיתוק בדרגה בינונית. הנכות שנקבעה הותאמה למצב והועמדה על 5% בלבד, כאשר הוועדה מסבירה שהמילה בינונית מנסה לתאר את הלחץ על עצב המדיאני בצורה אלקטרופיזיולוגית (כוונה הדמייתית) אבל לא בצורה קלינית שכן מהבחינה הקלינית הממצאים הם תקינים הרבה יותר והוועדה מציינת שאין כל פגיעה מוטורית, אין כל חולשה וכוח השרירים הינו תקין, לכן אין כל פגם בפעולת הוועדה ומבוקש לדחות את הערעור.

לאור האמור לעיל אני קובעת כדלקמן:

4.השאלה להכרעה במקרה שבפנינו היא האם מילאה הוועדה אחר ההוראות המפורשות שבפסק הדין.

הלכה פסוקה היא כי:

"משהוחזר עניינו/ה של המערער/ת לוועדה, עם הוראות, יהיה על הוועדה להתייחס אך ורק לאמור בפסק הדין" (דב"ע נ"ה/29-01, מנחם פרנקל נ' המוסד לביטוח לאומי, פד"ע כד 160, בעמ' 162).

5.הוועדה, במקרה דנן, התכנסה בעקבות הסכמת הצדדים שקיבלה תוקף של פסק הדין ביום 31/1/13 על ידי כב' הרשמת שי גרינברג בו נקבע כי:

"...מכיוון שבפרק 23 לפרוטוקול הוועדה, נכתב במפורש "כי בשלב הנוכחי התובע סובל מלחץ בינוני של העצב המדיאנוס ביד שמאל, כאשר ביד ימין אין כל הפרעה" ולכאורה נובע מאמירה זו, כי קיים שיתוק בצורה בינונית לפי פריט ליקוי 31 (4)(א)(3), ומכל מקום האמור בהמשכו של אותו סעיף בפרוטוקול אינו ברור ולא ניתן לדעת האם מדובר בקביעה היפותטית או קביעה המתייחסת לעניינו של המערער, אני מסכים להשיב את עניינו של המערער לוועדה הרפואית לעררים (נפגעי עבודה), באותו הרכב, על מנת שתבחן החלטתה מחדש באשר ליישום הסעיפים שנזכרו לעיל".

6.מעיון בפרוטוקול הוועדה עולה כי היא אכן מילאה אחר הוראות פסק הדין.

7.במסגרת ישיבתה מיום 6.3.13, שמעה הוועדה את טענות ב"כ המערער (סעיף 19 לפרוטוקול), שציין כי הוא מבקש לשלוח את הנפגע לנוירולוג הואיל ומדובר בעניינו בבעיה נוירולוגית וכי לאור מסקנת הוועדה כי מדובר בשיתוק בצורה בינונית, יש ליישם בעניינו של המערער סעיף קטן 3.

8.במסגרת סיכום מסקנותיה (סעיף 23 לפרוטוקול), מציינת הוועדה:

"הוועדה עיינה בפסק הדין והקשיבה לב"כ הנפגע העו"ד התנגד לבדיקה חוזרת של התובע. באשר לבקשת העו"ד להפנות את הנפגע לנוירולוג אין כל צורך עקב כך שבכל העולם מי שמטפל ב- CTS (לחץ על עצב המדיאני) הם אורתופדיים ובמיוחד כירורגיים של הידיים ולא הנוירולוגים.

כאשר נקבע בסעיף 31 (4) שיתוק של עצב המדיאנוס דובר על ריחוק של עצב מדיאני עם פגיעות מוטוריות ותחושתיות משמעותיות. במקרה שלפנינו מדובר על לחץ של עצב המדיאנוס בתוך מנהרה קרפלית ולא על ריחוק של עצב המדיאנוס. הנפגע סבל מאותה תסמונת קרפלית בשתי ידיים ונותח בהרדמה מקומית ביד ימין עם תוצאה מצוינת דבר שניתן לבצע גם ביד השנייה. במצב הנוכחי לאחר בדיקתו בתאריך 16.5.12 נמצאו סימנים של לחץ תחושתי על עצב המדיאני ללא כל פגיעה מוטורית בכוח השרירים APB ו- OP , ללא כל חולשה של הגידים המכופפים. המילה "בינוני" מנסה לתאר את הלחץ על העצב המדיאני בצורה אלקטרו פיזיולוגית אך לא בצורה קלינית ולכך התכוון הסעיף הנ"ל (מבחינה קלינית)..." (ההדגשה הוספה א.ק).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ