לפניי בקשת צד לדיון בסכסוך קיבוצי מטעם המבקשת (להלן גם – "ההסתדרות").
בתגובותיהם לבקשה, ביקשו המשיבים סעד של סילוק על הסף מהטעמים שיפורטו להלן.
בדיון שהתקיים ביום 29/12/14, נקבע כי ראשית תידון ותוכרע הבקשה לסילוק על הסף מטעם המשיבים ובתוכה השאלה האם למבקשת נתונה הסמכות להגיש את הבקשה שהוגשה, כפי שהוגשה, ורק לאחר הכרעה בעניין זה, יתקיים דיון לגופם של דברים.
משכך, החלטה זו אינה נוגעת לבקשה לגופה, אלא עוסקת אך בשאלת מעמדה של המבקשת והאם מתוקף מעמדה זה, יכולה היא להגיש בקשת צד בסכסוך קיבוצי.
הרקע לבקשה – בתמצית
עניינה של הבקשה - בחוק העסקת עובדים על ידי קבלני שירות בתחומי השמירה והניקיון בגופים ציבוריים, תשע"ג-2013 (להלן: "חוק השמירה והניקיון") והצו שיצא מכוחו: צו העסקת עובדים על ידי קבלני שירות בתחומי השמירה והניקיון בגופים ציבוריים, תשע"ג-2013 (להלן: "הצו").
המבקשת -שהיא לטענתה הארגון היציג בענף השמירה - טוענת כי המשיבים מפרים את חוק השמירה והניקיון ואת הצו, בכך שלא מפרישים למאבטחים כספים לקרן השתלמות, החל מיום – 1/09/13, כאמור בסעיף 5 לצו.
לטענת ההסתדרות, המשיבה 1 - מודיעין אזרחי, מעסיקה כ-120 מאבטחים במשיב 2 (להלן גם - "המוזיאון"), אשר מוגדר על פי חוק השמירה והניקיון כגוף ציבורי, ולכן חוק השמירה והניקיון והצו חלים עליו. על פי חוק השמירה והניקיון, כל חברה קבלנית אשר תתקשר עם גוף ציבורי למתן שירותי אבטחה, חייבת בקיום הוראותיו.
בקשת המבקשת:
(1) להורות למשיבים להחיל את הוראות חוק השמירה והניקיון לרבות נושא קרן ההשתלמות על העובדים המועסקים במוזאון ישראל החל מיום 1/09/13.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.