אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ס"ק 43364-02-15

ס"ק 43364-02-15

תאריך פרסום : 07/01/2017 | גרסת הדפסה
עס"ק
בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו
43364-02-15
04/01/2017
בפני השופט:
ד"ר יצחק לובוצקי - שופט בכיר

- נגד -
מבקשים:
1. הסתדרות הכללית החדשה
2. ועד העובדים של רכבת ישראל

עו"ד איילה דברת פלזנטל
עו"ד יעל שילוני
משיבה:
רכבת ישראל בע"מ
עו"ד אלון עזרא
פסק דין

בחברת רכבת ישראל היא המשיבה (להלן גם: "החברה" או "הרכבת"), מתקיימים יחסי עבודה מאורגנים שבסיסם נטוע בהסכמים קיבוציים והבנות במשך עשרות שנים.

החברה החליטה חד-צדדית לנכות מעובדיה בתפקידי פקחים ומנהלי תחנות, 50% משכרם הרגיל, בהתייחס לתקופה מ- 3/2/15 עד 24/2/15. מנהגי המטענים נוכה שכר מלא בגין הימים 11.2.15 – 14.2.15 (שתי התקופות לעיל יקראו לשם הנוחיות: "התקופה שבמחלוקת").

הסכסוך:

ביום 14.6.14 החלה הרכבת להפעיל לוח זמנים חדש לנסיעת רכבות הנוסעים (להלן גם: "לוח הזמנים החדש"), שהביא לשינוי משמעותי בסדרי העבודה של נהגי הנוסעים והפקחים ברכבות.

המבקשים (להלן גם: "ההסתדרות" או "ועד העובדים"), לא היו שבעי רצון מהפגיעה המהותית בתנאי עבודת העובדים לפי לוח הזמנים החדש, והחליטו על "צעדים ארגוניים" שפרצו הלכה למעשה במלוא עוזם ביום 2.2.15. הצעדים הארגוניים, כללו עיצומים בהיקף נרחב, שפגעו בגביית דמי נסיעה מנוסעי הרכבת, וגרמו לשיבושים בזמני הנסיעות.

בתגובה הנהלת הרכבת הודיעה, כי לפקחים ומנהלי התחנות המשתתפים בעיצומים, היא תקזז משכרם 50%. ההסתדרות מצידה הגיבה מיד בהחרפת הצעדים הארגוניים, והורתה לעובדיה בין השאר להימנע מלבישת מדי הרכבת – ובפועל גם שוכנענו כי העובדים פירשו זאת כזניחת תיקם האישי – דבר שגרם לרכבת הפסדים נוספים (התיק האישי של הפקח משמש גם למכירת כרטיסים).

ימים ספורים לאחר מכן, ומשלא נמצא פתרון לסכסוך, פעלה ההסתדרות לשיבוש עבודת "עובדי חטיבת המטענים" (להלן: "עובדי החטיבה"). ההסתדרות הסתפקה בשביתה בשלוחת עובדי החטיבה נמל חיפה. ואולם, הרכבת בפעולה חד-צדדית פעלה מיד ב- 12.2.15 להשבתת עובדי החטיבה כולם, גם בשלוחה הדרומית שלה בכל התקופה שבמחלוקת או חלקה.

בכל אותה העת, בין בתחילת התקופה שבמחלוקת, שבה שררו עיצומים והשבתה, ועד סופה של התקופה ביום 24.2.15 או בסמוך לכך, הפחיתה הרכבת את שכרם של העובדים השובתים ל- 50% (בהתחשב בכך שמדובר היה בעיצומים חלקיים בלבד). לגבי חלק מהעובדים היא סירבה בכלל לשלם שכר (מדובר בשכר של מספר ימים ל"נהגי המטענים").

בסופו של דבר חתמו הצדדים על הסכם ליישוב הסכסוך הנוגע ללוח הזמנים החדש.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ