אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> סרוסי נ' גרינברגר

סרוסי נ' גרינברגר

תאריך פרסום : 20/02/2013 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות אילת
1128-99
10/02/2013
בפני השופט:
רות אטדגי-פריאנטה

- נגד -
התובע:
מאיר סרוסי
הנתבע:
שלמה גרינברגר

החלטה

1.בפניי בקשה אחת במסגרתה עותר המבקש להארכת מועד להגשת בקשה לביטול פסק-דין ולביטול פסק-דין שניתן בהעדר הגנה.

2.פסק-הדין ניתן ביום 24.05.1999!

3.משבוער התיק, התבקשו שני הצדדים לשחזרו, ואולם פרט לפסק-הדין עצמו, לא הוגש כל מסמך נוסף.

4.לטענת המבקש, כתב התביעה מעולם לא הומצא לידיו ועל פסק-הדין נודע לו אך לפני "חודשים ספורים" ואולם, משלא היה ביכולתו לממן שירותי ייצוג, פנה לבסוף לעו"ד דרורה רחמים אשר ניאותה לסייע לו תמורת תשלום זעום.

לחילופין, ככל שנמסר כתב התביעה לכתובת שצוינה בפסק-הדין, הרי שככל הנראה נמסר לידי מי שהינה כיום גרושתו ולאור יחסיו העכורים עמה בתקופה הרלוונטית, הרי שסביר שלא הועבר לידיו.

5.עוד לטענתו, בינו לבין המשיב לא קיימת כל יריבות וכי ככל ש"כתב התביעה נוגע לעבודתו בחברה, הרי שהוא אינו צד יריב" וזאת מאחר וחדל לעבוד בחברה.

כן נטען כי ככל שהיה יודע כי תלוי ועומד החוב הנטען, הרי שהיה מצרפו לחובות במסגרת תיק הפש"ר.

6.המשיב עומד בתוקף על כך כי המבקש ידע היטב על קיומו של ההליך ומתן פסק-הדין נגדו וזאת כעולה ממסמכי לשכת ההוצל"פ אשר צורפו לתגובתו.

7.על פי החלטתי מיום 19.12.12 ניתנה זכות תשובה למשיב להגיב על תגובתו זו, אך עד עתה זו טרם הוגשה ונראה כי ביכר לוותר על זכותו זו.

8.לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה ,על נספחיהם, לא מצאתי להיעתר לבקשה.

9.פסק-הדין קבוע כי הוא ניתן מאחר והנתבע 1 לא הגיש כתב הגנה "במועד שנקבע לו בהזמנה לדיון אשר נמסרה לו כדין ביום 23.04.1999".

קיימת איפוא חזקת התקינות של הרשות והמשיב לא סתר חזקה בו.

על מתדיין המבקש לטעון כי לא קיבל את כתב התביעה, להראות לא רק על דרך השלילה , כי אם על פי מאזו ההסתברויות כי רב הסיכוי שלא קיבל את כתב התביעה על פני הסיכוי שזה אכן נתקבל.

לא פורט מה היה מענו בתקופה הרלוונטית ולא צורף כל תצהיר מטעם הגרושה.

אי לכך המבקש לא הרים את הנטל לסתור את חזקת התקינות.

ודוק; מלאכת המצאת כתב התביעה מוטלת על ביהמ"ש ולא על התובע.

ההנחה היא כי ביהמ"ש פעל בהתאם לתקנות.

10.יתר על כן, קיימת לכל הפחות "חזקת הידיעה" משעולה, מהמסמכים שצורפו לתגובה, כי המבקש ידע על קיומו של פסק הדיר משעה שעתר הוא ללשכת ההוצל"פ בבקשות שונות כבר בסמוך למועד מתן פסק-הדין.

כך למשל עולה כי המבקש חתם בחתימת ידו ביום 14.09.1999 על הזמנה לחקירת יכולת בתיק ההוצל"פ דנן, וכי עתר ביום 27.12.1999 בבקשה לעיכוב הליכי ההוצל"פ כשבקשה זו חתומה בחתימת ידו, ובהתאם לזאת הורה ראש ההוצל"פ על עיכוב ההליכים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ