אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> סק"כ 51227-04-15

סק"כ 51227-04-15

תאריך פרסום : 16/06/2015 | גרסת הדפסה

סק"כ
בית דין ארצי לעבודה
51227-04-15
07/05/2015
בפני השופטת:
יגאל פליטמן

- נגד -
המבקשת:
התאחדות בעלי מפעלי התובלה
המשיבה:
בפני: הנשיא יגאל פליטמן
החלטה

הנשיא יגאל פליטמן

  1. לפנינו בקשת הסתדרות העובדים הכללית החדשה - איגוד עובדי התחבורה (להלן - ההסתדרות) למתן צווי מניעה ארעיים, זמניים וקבועים במסגרת בקשת צד בסכסוך קיבוצי (להלן - הבקשה).

    רקע הדברים

  2. מזה מספר עשורים מקיימת ההסתדרות עם התאחדות בעלי מפעלי התובלה (להלן ההתאחדות) מערכת יחסי עבודה קיבוציים, אשר באה לידי ביטוי בחתימה על הסכמים קיבוציים. מזו תקופה מתנהל משא ומתן בין ההסתדרות לבין ההתאחדות, לעדכון ההסכמים הקיבוציים הקיימים בענף. ביום 20.4.15 הודיעה ההתאחדות על עדכון שכר העובדים, לפי ההודעה שכר העובדים בענף יעודכן בהתאם לעדכון שכר המינימום, תוך שמירה על מסגרת עלות השכר. לטענת ההסתדרות החלטת ההתאחדות, האמורה להיות מיושמת במשכורת חודש אפריל 2015, פוגעת בשכר העובדים. על רקע דברים אלו הגישה ההסתדרות הבקשה שלפנינו.

    הבקשה וטענות הצדדים

  3. ההסתדרות טענה כי לאורך כל השנים, בהתאם להוראות ההסכמים הקיבוצים, רכיב הפרמיה המשולם לעובדים בענף ההובלה הינו רכיב המתווסף לשכר העובדים ומשולם להם באופן נפרד משכר הבסיס. כך נקבע בהסכם הקיבוצי שנחתם ביום 1.7.83, בהסכם הקיבוצי שנחתם ביום 2.5.93, ובהסכם הקיבוצי שנחתם ביום 1.7.96, אשר תוקפו הוארך בהסכם קיבוצי שנחתם ביום 19.5.99. הפרמיה הנבדלת מן השכר, כך נטען, באה לידי ביטוי גם בהסכם הקיבוצי אשר נחתם ביום 1.5.06. ביום 5.8.10 הגיעו הצדדים להסכם הבנות לקראת חתימת הסכם קיבוצי (להלן - הסכם ההבנות), במסגרתו נקבע כי ככל שיעלה ספק בקשר לעדכון שכר העובדים בענף, בעקבות שינוי שכר המינימום, תוקם ועדה פריטטית משותפת אשר תיבחן את סוגית עדכון השכר. בהתבסס על הסכם ההבנות נחתם ביום 5.2.13 הסכם קיבוצי אשר קבע, כך נטען, כי עדכון שכר העובדים בענף ההובלה יעשה בהתאמה לעדכון שכר המינימום החל במשק. לאור האמור, הדגישה ההסתדרות כי ההוראות בדבר רכיב הפרמיה, המהווה תוספת שכר קבועה - תקפות.

  4. ההסתדרות הלינה כי באופן חד צדדי, באיבו של משא ומתן, הודיעה ההתאחדות להסתדרות כי בכוונתה לעדכן את שכר העובדים כך שהעלאת שכר המינימום תוטמע בפרמיה של העובדים באופן אשר יחסוך למעסיקים עלויות ויוביל למעשה למצב בו עלות המעסיק לא תשתנה חרף העלאת שכר המינימום. ההסתדרות הדגישה כי החלטת ההתאחדות אמורה להיות מיושמת במשכורת חודש אפריל 2015. עוד הדגישה ההסתדרות כי ההתאחדות לא קיימה עמה משא ומתן בנוגע לכוונתה לעדכן כאמור את שכר המינימום אלא הסתפקה במשלוח הודעה בלבד.

  5. לסברת ההסתדרות פעולת ההתאחדות הינה למעשה פגיעה בשכר העובדים, כאשר משמעות פעולה זו הינה הפרה של: הוראות חוק שכר מינימום ותכליתו; הזכויות הקוגנטיות; חובות המשא ומתן; זכות ההתארגנות; חובת תום הלב המוגברת ביחסי עבודה קיבוציים; ההסכמים הקיבוצים בין הצדדים. שכן, באופן זה שכרם הכולל של העובדים בענף לא יתעדכן כלל, חרף עדכון שכר המינימום. לטענת ההסתדרות הפחתה של הפרמיה תפגע בזכות הקוגנטית המוקנית לעובדים שנועדה לפצות עובדים בגין שעות נוספות. כתוצאה מכך התגמול בגין עבודה בשעות נוספות לעובדים יופחת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ